Demolition Man (Spoiler)
Fra : Søren Schimkat

Dato : 17-08-03 18:56

Hej allesammen

Fårrchhh - hvor er jeg skuffet over den danske DVD version af Demolition
Man.

Jeg har både VHS og DVD versionen.... og til min gru finder jeg ud af at de
har ændret restaurentens navn fra "Taco Bell" til .... "Pizza Hut" - i både
lyd og tekst - på DVD´en. Jeg opdagede med det samme at den var gal.. men
chekkede lige, for en sikkerheds skyld, at det godtnok kun var på DVD at den
var gal.

Det er simpelthen bare så grimt at man tror at det er løgn. Mundbevægelserne
passer simpelhen bare slet og overhovedet ikke. Føj. De skulle skamme sig.

Mit tip til jer: Køb ikke den danske version - men prøv istedet dem der er
udkommet i UK - for de skulle vist være ok.

mvh Søren

Fra : Johannes K. Clausen ~

Dato : 17-08-03 21:07

On Sun, 17 Aug 2003 19:55:42 +0200, "Søren Schimkat"
<schimkat@SPAMMERS-DIE-YOUNGschimkat.dk> wrote:

>Jeg har både VHS og DVD versionen.... og til min gru finder jeg ud af at de
>har ændret restaurentens navn fra "Taco Bell" til .... "Pizza Hut" - i både
>lyd og tekst - på DVD´en.

Hvad? Der står altså Pizza Hut i de danske undertekster istedet for
Taco Bell? Også i lyden siger du? Hvordan har de gjort det? Og ikke
mindst: hvorfor vil man dog gøre sådan noget? Folk i DK kender måske
ikke Taco Bell? Jeg forstår bare ikke hvorfor de også har gjort det
med lyden - de plejer altid kun at ændre underteksterne.

Mvh
Johannes Clausen

Fra : Ole Kofoed

Dato : 17-08-03 21:10

"Johannes K. Clausen [6440]" <johannesSLETDETTE@jay.net> skrev i en
meddelelse news:stnvjvofnbp5kdihbm7q7ml410i5p0vo61@4ax.com...

> Hvad? Der står altså Pizza Hut i de danske undertekster istedet for
> Taco Bell? Også i lyden siger du? Hvordan har de gjort det?

http://uk.imdb.com/AlternateVersions?0106697

Mvh.

Ole

Fra : Brian Nielsen

Dato : 17-08-03 21:15

"Johannes K. Clausen [6440]" <johannesSLETDETTE@jay.net> wrote in message
> [...]
> ikke Taco Bell? Jeg forstår bare ikke hvorfor de også har gjort det
> med lyden - de plejer altid kun at ændre underteksterne.

Læs om det her:

http://www.sciflicks.com/demolition_man/facts.html

http://www.michaeldvd.com.au/Censorship/CensorshipDetail.asp?ID=68

/Brian

Fra : Peter Larsen

Dato : 17-08-03 21:31

"Brian Nielsen" <bn73@worldonline.dk> wrote in message

> Læs om det her:
>
> http://www.sciflicks.com/demolition_man/facts.html
>
> http://www.michaeldvd.com.au/Censorship/CensorshipDetail.asp?ID=68
>
> /Brian

Underligt, for jeg kan huske jeg undrede mig over hvad fanden en "taco" var
da jeg
så den i biffen i sin tid. Ja, jeg var ung, naiv og dum. :)

Hilsen

Peter

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 18-08-03 01:23

> Underligt, for jeg kan huske jeg undrede mig over hvad fanden en "taco"
var
> da jeg
> så den i biffen i sin tid. Ja, jeg var ung, naiv og dum. :)

Skal vi ikke bare blive enige om at Demolitian Man er lidt af en B-film a la
Total Recall?

Fra : Peter Larsen

Dato : 18-08-03 03:22

"C. H. Engelbrecht" <chrisengeldk@dkik.dk> wrote in message

> Skal vi ikke bare blive enige om at Demolitian Man er lidt af en B-film a
la
> Total Recall?

Det kan vi da vel nok godt, men finder stadig begge to meget underholdende.

Hilsen
Peter

Fra : Per

Dato : 18-08-03 07:37

> la
>
> Det kan vi da vel nok godt, men finder stadig begge to meget
underholdende.

Enig.

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 18-08-03 21:41

> la
>
> Det kan vi da vel nok godt, men finder stadig begge to meget
underholdende.

Det er jo det.

Fra : Søren Schimkat

Dato : 18-08-03 09:06

nå men.. jeg gik ind og så filmen færdig ... og hele idéen er jo helt
til grin.. idet alt usundt er blevet forbudt i San Angeles.. og mig
bekendt er en Deeppan Pizza.. ikke det mest fedtfattige produkt der
findes på denne jord. I scenen på ... Pizza Hut... serverer de dog
stadig en eller anden fornem fremtidsanretning.

Et spørgsmål melder sig: Hvorfor?

mvh Søren

Fra : Peter B. Juul

Dato : 18-08-03 12:50

Søren Schimkat <schimkat@musik.auc.dk> writes:

> [...]
> findes på denne jord. I scenen på ... Pizza Hut... serverer de dog
> stadig en eller anden fornem fremtidsanretning.

Pizza Hut (eller Taco Bell) "won the concession war" (hed det vist) og
dermed er alle restauranter deres. De har sandsynligvis divergeret
deres vareudbud ved samme lejlighed. (Og det er ikke en
fremtidsanretning. Det ligner skam det du får på fine restauranter i
dag. "Forretten? Jamen, det er da den der grønne stribe på
tallerkenen, som du troede var maling.")

--
Peter B. Juul, o.-.o "Bekæmp med al din kløgt og flid
The RockBear. ((^)) den tåge tåber spreder.

Fra : Morten DH

Dato : 18-08-03 17:26

"Søren Schimkat" <schimkat@musik.auc.dk> skrev i en meddelelse
> Et spørgsmål melder sig: Hvorfor?

Det er vel ment som en slags sarkastisk joke, Taco Bell er jo ikke ligefrem
det ypperst inden for resturanter i USA (ikke at jeg godt kunne spise en af
deres chili chease burritos lige nu)...

Lidt lige som MD er familie resturant herhjemme...

Fra : Peter B. Juul

Dato : 18-08-03 17:30

"Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk> writes:

> Det er vel ment som en slags sarkastisk joke, Taco Bell er jo ikke ligefrem
> det ypperst inden for resturanter i USA (ikke at jeg godt kunne spise en af
> deres chili chease burritos lige nu)...

Ikke desto mindre var det Taco Bell, der betalte for at få deres navn
nævnt i filmen, ganske som det var Pizza Hut i den europæiske
video-release. (undtagen i UK)
--
Peter B. Juul, o.-.o "I Århus putter de brun sovs på bøfsandwich!
The RockBear. ((^)) Jeg har selv oplevet det, og det fik mig næsten til

Fra : Morten DH

Dato : 19-08-03 19:50

"Peter B. Juul" <pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse
> Ikke desto mindre var det Taco Bell, der betalte for at få deres navn
> nævnt i filmen, ganske som det var Pizza Hut i den europæiske
> video-release. (undtagen i UK)

Tja men man siger jo også at dårlig omtale er bedre end ingen omtale; men
personligt finder jeg det ret generende at den slags skal ha indflydelse på
mine film...

I min Grease må jeg også sidde og glo på en grå firkant oppe i hjørnet i en
scene fordi Pepsi (mener jeg det var) ikke ønskede at forny sin reklame da
den blev udgivet på video. Mener også jeg har hørt om musik der blev ændret
fordi man ikke havde fornyet rettighederne og flere eksempler kan der
sikkert graves frem

Fra : hobnobs

Dato : 19-08-03 22:57

> [...]
ændret
> fordi man ikke havde fornyet rettighederne og flere eksempler kan der

Ikke helt rigtigt. Historien har vist været oppe før her i gruppen, men en
hurtig søgning på Google gav et alternativ. Tjek den selv ud på
http://www.dvdtalk.com/dvdsavant/s70grease.html

I korthed skulle den være som følger: Efter at alle scener til Grease var i
kassen gjorde en af filmselskabets advokater opmærksom på at man skulle
huske at spørge Coca Cola (ikke Pepsi) om lov før man brugte deres logo i en
film. Coca Cola menta at filmen var for tarvelig og nægtede tilladelse til
brug af logoet. Det var uladsiggørligt at tsge scenerne om, så med den tids
utrolige special effects blev coke-plakaten dækket til.

Jeg ved godt at der er flere der mener at have set plakaten i biografen i
sin tid eller på gamle vhs-udgaver. Vil I ikke lige tjekke om det passer,
eller om det er et nyt overlærer-Andersen-på-altanen-scenarie.

Venlig hilsen, Martin Skovbo

Fra : Morten DH

Dato : 20-08-03 16:11

"hobnobs" <hobnobs@lite.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg ved godt at der er flere der mener at have set plakaten i biografen i
> sin tid eller på gamle vhs-udgaver. Vil I ikke lige tjekke om det passer,
> eller om det er et nyt overlærer-Andersen-på-altanen-scenarie.

Tja jeg må desværre melde pas - slettede mig oldgamle VHS kopi fra den
engang blev sendt i fjernsynet da min DVD lå i postkassen