Mormors kolestomi's sammenhæng med min pro~
Fra : Bo Warming

Dato : 17-08-03 16:09

Mormors kolestomi's sammenhæng med min provokerelyst

Min mors mor var født i gode kår på Lolland og var gudesmuk og blev gift med
en provokerende, sexet skolelærer, der blev en Don Juan og svigtede hende
for en yngre model, og skiltes, dengang skilsmisser var meget sjældne.

Hun fik hysterisk endetarms-canser og tog korset på sig at være forsøgskanin
for lægerne vedr den ny terapi - kolestomi, hvor afføringen flyder ud gennem
et hul i mavehuden under mellemgulvet, og man skal være påpasselig med at
skifte "lortepose" mange gange i døgnet

Hun var særdeles intelligent og havde høj selvtillid, så hun kunne let
håndtere den enkle praktik, så ingen nogensinde lugtede noget i hendes hjem
eller andre steder, og som det ofte sker, når kronisk sygdom håndteres som
en overkommelig udfordring ( a la insulin v. Diabetes), så gir det langt liv

"Det er de dygtige svømmere, der drukner" siger et ordsprog, og de ydmyge,
der kender sin plads og følger overklassens regler perfekt uden overmod og
hybris, rammes ikke af nemesis, men får et langt middelmådigt liv.

Min mormor levede lykkeligt i ca 25 år med kolestomien, og var Lollands
sladdercentral og respekteret for sin skarpe tunge, vittige sarkasme og
kloge vurderinger.

Hun var _smagsdommer-højesterettten_ som grundlovs-forfatter , politisk
geni, bisp D.G. Monrad udnævnte til "Den stille magt" - den magt, der står
over politikernes

"Der ville ikke eksistere krige, hvis ikke kvinder så til". Skrev
D.H.Lawrence

Min far ville være "Edison-opfinder" og lod mig overtage ambitionerne, så
jeg bøjer ikke nakken for lægevidenskabens usaglige, æstetiske hygiejnekrav,
men søger at udvikle og forstå lugt-kemi omkring afslappet holdning til pis
og lort.

Der er så lugtfrit hos mig, som der var i min mormors hjem, men som
fremskridtsmand har jeg fået et dårligt ry, og som opmærksomhedssøgende "
reformist ud i egen indbildning" falder jeg for fristelsen til at provokere
for at få flest mulig af mine mange nytænkende budskaber ud på internettet
og debatteret.

Glistrup gjorde jo mget godt ved ene mand at provokere med "Erstat militær
med telefonsvarer" - så den vej skal forsøges, når man hedder mig.

--
Bo Warming
Bjelkes Alle 46, 2200 København N

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 18-08-03 01:35

"Bo Warming" <ELTZNXFXSMII@spammotel.com> skrev i en meddelelse
> [...]
hygiejnekrav,
> men søger at udvikle og forstå lugt-kemi omkring afslappet holdning til

Jeg forstår på dèn led udmærket godt din motivation til en slags "apologi"
omkring urin og fækalier, men du må på den anden side kunne forstå at det
til tider virker lige lovligt overdrevet med din "fiksering på latrinære
emner" for os andre udenforstående, som - HELDIGVIS - har et lokum at
forette den slags i og stadig KAN bruge pågældende lokum?

Jo, det kan - meget perifært - have visse relationer til gammeltestamentlige
principper omkring renhed/urenhed, men jeg tror at du vil have meget svært
ved at møde fordømmelse herinde, når det kommer til direkte
sygdomsfremkaldte problemer med pis og lort. Herregud, det sker jo for os
mennesker, at vi på den ene eller anden måde ufrivilligt mister kontrollen
med vores krop. Om ikke andet med alderen.
Spørg enhver husmoder, vuggestuepædagog, hjemmehjælper eller
plejehjemsassistent om deres forhold til lort, og de vil - oftest som seje
kvinder - svare:
"Man starter livet i ble og dør med ble" (for at omskrive en smuk talemåde.
Nøgne mennesker har nemlig også afføringsbehov.)

Men hvad har det egentlig med kristent livssyn at gøre?

Det forekommer umiddelbart stærkt distraherende at skulle bevæge sig fra
"højere" teologiske principdiskussioner "ned" i dèt lag. Jeg vil være så
grov umiddelbart at betragte det som decideret underlødigt, da tilværelsen
heldigvis er fuld af mere og andet end vor egen afføring. ("Det er jo ikke
det rene lort altsammen!")

Det kan godt være at du ser nogle sammenhænge mellem nogle ting, som vi
andre ikke ser (her: Kristendom og fækalier), og som måske eet eller andet
sted bunder i din egen personhistorie og dit eget følelsesliv, men kan du
sagliggøre det til nogle principper som virkelig er relevante for en kristen
trosmæssig (ikke nødvendigvis trosBASERET) diskussion?

Det er dèn relevans jeg - og formodentlig også Andreas Falck? -bare gerne
vil frem til?

("Mooaaar! Jeg er FÆÆÆÆRDIG!" ;-D)

Anders Peter Johnsen

Fra : Bo Warming

Dato : 18-08-03 05:22

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@mail.dk> wrote in message
> [...]
> emner" for os andre udenforstående, som - HELDIGVIS - har et lokum at
> forette den slags i og stadig KAN bruge pågældende lokum?

Velfungerende toiletTER savnes ikke i mit hus, men jeg udvikler og forsker i
ny BEDRE livsstil, som kan sikre imod de behandlere som autoritetstro
stalinistsoldat APJ holder hånden over, og stoppe at de bliver ved med at
dræbe vore gamle ved at glemme dem på institutionstoilettet natten over.
Intet er skønnere end at besøgte under fri himmel, hed det i en
Hollywood-film for få år siden.
Og lugt behøver ikke opstå, når man bruger den af mig systematiserede og
afprøvede viden.
Alt har overgangsproblemer, og da APJ besøgte mit hjem og fik færten af
ammoniak på havegangen, var et ekseperiment gået 1% over grænsen, men da han
forlod stedet var lugten allerede væk.

> [...]
> mennesker, at vi på den ene eller anden måde ufrivilligt mister kontrollen
> med vores krop. Om ikke andet med alderen.

Der er vist ikke opstået sygdom i DK pga lort/pis på afveje siden
koleraepidemien 1853.

Du har ret i at inkontinente prostatsforstøttede og lignende gamle ikke har
samme perfekte kontrol over output som du og jeg.
Alle der ser problem i det, er del af problemet og ikke løsningen.
At se ned på lugt, er fascisme.
Dels bør man afskaffe skam, dels bør man hjælpe til at de gamle erstatter
forældet træk og slip med marmeladeglas og naturoplevelser, hvor de syge
perfektionister ikke kan sætte en finger på noget , derved at lugt ikke
slipper ud til elite-snobbernes sarte næser.

> [...]
talemåde.
> Nøgne mennesker har nemlig også afføringsbehov.)

Nøgne mennesker kan sætte sig på hug i haven i skyggen og kun i de varmeste
måneder behøves at man vender en græstørv for at undgå lugt
Græstørv under træerne har man løsnet med en spade, end dag man behøvede
motion. Således kombineres det nyttige med det behagelige.

> [...]
> heldigvis er fuld af mere og andet end vor egen afføring. ("Det er jo ikke

Fascisme, fobi og neuroser afsløres når man oplever "NED" i at tale om hvad
engang var de paria-stemplede natmænds territorie.

> [...]
kristen
> trosmæssig (ikke nødvendigvis trosBASERET) diskussion?

Hvis jeg var "kz-overlevende" eller på anden vis havde en helt atypisk
personalhistorie, kunne min sociologiske analyse være uinteressant i bred
sammenhæng.

Læs trådstarten der er om min mormors teknisk kompente gøren et
bagatelproblem til et positivt livsindhold - smattet flydende tyndskid ud
gennem mavehuden mange gange i døgnet.

Aristokraten APJ søger at distancere sig fra og se ned på de lavere lag, ved
at sindsyg-stemple dem der ikke er som han.

Vor uenighed bunder i et spørgsmål om at have sans for emnets røde tråd:
Hvis lort var guld, havde fattige ingen røvhuller.

Aversioner handler 100% om behov for at hakke på dem, som tilfældigt
smagsdommeri udnævner til UNTERMENSCH(et ord som Nietzsche aldrig brugte -
han havde ikke APJ-elitens fobi mod hvad engang var tabersignal(ufarlig lugt
, uhøvisk tale)

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 18-08-03 15:03

> "Anders Peter Johnsen" <anderspj@mail.dk> wrote in message

snip!

> [...]

> han havde ikke APJ-elitens fobi mod hvad engang var tabersignal(ufarlig

Jeg forstår bare ikke din fiksering på emnet. Jeg kan stadig ikke se hvad
lort har med kristent livssyn at gøre.

Jeg prøver at være forsonlig, men bliver til gengæld skældt hæder og ære fra
som "fascist", fordi jeg - som de fleste andre? - blot mener at man har et
lokum for at bruge det. Jeg synes det er lidt underligt, men okay, så må du
fortsætte tråden alene.

EOD.

Anders Peter Johnsen

Fra : Bo Warming

Dato : 18-08-03 16:56

> [...]
> lokum for at bruge det. Jeg synes det er lidt underligt, men okay, så må

Bold ej mand betyder at jeg skriver uden tanke for forsoneri - at belyse
emnet er det interessante.

Læs Politiken igår om indernes kaster og den religiøse baggrund for
lort-tabu.

Der er ingen forskel på den frigørelse jeg argumenterer for, og den
sexfrigørelse som Brandes mm startede for 100 år siden, udover at min er
sværere og jeg er meget tidligt ude.

Religiøse tabuer handler om forsøg på at få afvigere til at føle de har lav
værdi i Guds og menneskers øjne.

Jeg bruger toilet når ikke laboratorieeksperimenterne kalder(drivhus) - jeg
ser ikke ned på dem der vælger vanetænkningen, mere end jeg ser ned på dem
der bærer tildækker deres krops syndighed mere end hvad temperaturen kræver.

Fascisme er resultat af kristendom - det handler om at forskelsbehandle
mennesker. Fjernøsten har aldrig haft fascisme - men er langsomt ved at
forlade kastevæsenet, idet det fri marked gør alle ligeværdige.

Japan 1860 havde en garver-og toilettømmer-kaste som var urørlige, og
ligesom andre fattige japanere emigrerede de i hundredtusindvis til
Californien og de var bevisligt født dumme og syge, men i fri Wild West blev
de lige så økonomisk succesrige som de ikke-kasteløse japanere i Californien
Det er beskrevet i "The Bell Curve" af Murrey og Hernf...

Idag er de kasteløse totalt opblandet i samfundet og kastevæsen er væk fordi
lave skatter betyder frit marked, dvs man er hvad man yder.Og garverne har
sat sig på skotøjsindustrien mm

Fra : Jane

Dato : 18-08-03 20:10

Bo Warming skrev i <news:vx60b.60424$fP6.20115@fe13.atl2.webusenet.com>:

> ned på dem der bærer tildækker deres krops syndighed mere end hvad
> temperaturen kræver.

Jeg er da ked af du vælger at se ned på mig bare fordi jeg
føler mig godt tilpas i en lang kjole og ikke kan lide at gå
i lårkort osv. er det specielt kristent at se ned på en
som mig der følger mine egne lyster og luner istedetfor moden
og naturen?

Jane

Fra : Bo Warming

Dato : 18-08-03 20:54

"Jane" <kkgnsdlkng@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> i lårkort osv. er det specielt kristent at se ned på en
> som mig der følger mine egne lyster og luner istedetfor moden

Du og jeg tænker forbløffende ens.

Men det flygter du fra ved at klippe midt i en sætning, så du får det til at
se ud som om jeg ser ned på al hemmelighedskræmmeri.

Hvis du loyalt to hele sætningen med, ville det fremgå at jeg IKKE ser ned
på folk der skjuler genitalier, lækre lår osv.

Kafka kender vi mest fra "Processen" om en uretfærdigt anklaget i Prag, som
aldrig finder ud af hvad lov og hvad anklageskrift, men som skubbes gennem
et absurd og uforståeligt retsmaskineri.

Min søn har lige afskrevet for mig nogle "sene aforismer" af Franz Kafka. De
er meget Zen-buddhistiske og meget tankevækkende:

Så absurd som dette geni er jeg ihvertfald ikke

Alle menneskelige fejl er utålmodighed, en for tidlig afbrydelse af det
metodiske, en tilsyneladende fast afgrænsing af den tilsyneladende sag.

Kafka

Et af det ondes mest virkningsfulde forførelsesmider er opfordringen til
kamp. Det er som kampen med kvinder, som ender i sengen.

Kafka

Hvis det havde været muligt at bygge Babelstårnet uden at bestige det, ville
det være blevet tilladt.

Kafka

Lad ikke det onde få dig til at tro, at du kunne have nogen hemmeligheder
for det.

Kafka

Dyret vrister pisken fra herren og pisker sig selv for at blive herre og ved
ikke, at det kun er en fantasi, frembragt af en ny knude i herrens
piskesnert.

Kafka

I kampen mellem dig og verden, sekundér verden.

Kafka

Der er spørgsmål, som vi ikke kunne komme ud over, hvis vi ikke af vores
natur var befriet for dem.

Kafka

Man lyver kun mindst mulig, når man lyver mindst mulig, ikke når man har
mindst mulig lejlighed til det.

Kafka

Et trappetrin, der ikke er dybt udhulet af skridt, er set ud fra sig selv
kun en trist trækonstruktion.

Kafka

Hvad er mere frydefuldt end troen på en husgud!

Kafka

Det onde ligger i undertiden i hånden som et stykke værktøj, erkendt eller
uerkendt, lader det sig, hvis man har viljen til det, uden modsigelse lægge
til side.

Kafka

Kan du da kende noget andet end bedrag? Bliver bedraget en gang udslettet,
må du jo ikke se derhen, eller du bliver til en saltstøtte

Kafka

19. oktober 1917

Det er meningsløst (et for stærkt ord) at udskille det, der er ens eget, fra
det fremmede i den åndelige kamp.

Kafka

Et af det ondes midler er dialogen.

Kafka

Cølibat og selvmord står på samme erkendelsestrin, selvmord og martyrdød på
ingen måde, måske ægteskab og martyrdød.

Kafka

Ikke enhver kan se sandheden, men han kan være den.

Kafka

Selvmorderen er fangen, der ser en galge blive rejst i fængselsgården,
fejlagtigt tror, at det er den, der er bestemt for ham, om natten bryder ud
af sin celle, går ned og hænger sig selv.

Kafka

"Aldrig trækker du vandet op fra dybet af denne brønd."

"Hvad for noget vand? Hvad for en brønd?"

"Hvem er det der spørger?"

Stilhed.

"Hvad for en stilhed?"

Kafka

At skrive, en form for bøn.

Kafka

På håndtaget af Balzacs spadserestok: Jeg nedbryder alle hindringer. På mit:
Alle hindringer nedbryder mig. Fællesordet er "alle".

Kafka

Sig selv kender han, de andre tror han på. Denne modsigelse saver alt i
stykker for ham.

Kafka

Hans egen pandeskal spærrer vejen for ham (mod sin egen pande slår han sin
pande til blods).

Der er dem, der benægter elendigheden ved at henvise til solen. Han benægter
solen ved at henvise til elendigheden.

Kafka

"Du gør en dyd ud af alt din nødvendighed."

"For det første gør alle det, og for det andet gør netop jeg det ikke. Jeg
lader min nødvendighed blive ved med at være nødvendighed. Jeg tørlægger
ikke sumpene, men lever i deres feberdunster."

"Netop det gør du en dyd ud af."

"Som alle, det har jeg allerede sagt. For øvrigt gør jeg det kun for din
skyld; for at du skal blive ved med at være venlig overfor mig, tager jeg
skade på min sjæl."

Kafka

Min fængselscelle - min fæstning.

Kafka

Alt er ham tillladt, kun ikke at glemme sig selv. Det betyder på den anden
side, at alt er forbudt med undtagelse af det ene, som umiddelbart er
nødvendigt for et hele.

Kafka

Fra : Jane

Dato : 18-08-03 21:10

Bo Warming skrev i <news:O5a0b.76609$fj2.25755@fe08.atl2.webusenet.com>:

> [...]
>
> Hvis du loyalt to hele sætningen med, ville det fremgå at jeg IKKE ser
> ned på folk der skjuler genitalier, lækre lår osv.

Det er jeg ked af. Så må jeg have læst forkert. Det er jo også
lidt sent på aftenen. Kan du tilgive mig?

> Min søn har lige afskrevet for mig nogle "sene aforismer" af Franz
> Kafka. De er meget Zen-buddhistiske og meget tankevækkende:

Det er fint for dig men jeg er ikke i humør til tyve citater.
Gem dem dog istedetfor at kaste perler for svin og tag en frem
ad gangen. En diamant på fløjt er flottere end en diamant blandt
andre glitrende stene.

Jane

Fra : Bo Warming

Dato : 18-08-03 21:26

> Det er jeg ked af. Så må jeg have læst forkert. Det er jo også
> lidt sent på aftenen. Kan du tilgive mig?

Den vise mand tilgiver alt. Står der i koranen (men lever de efter det? -
ikke i Palæstina)

Din bøn vil ihvertfald blive efterkommet, hvis du sender det ugly foto du
har stillet i udsigt.

> Det er fint for dig men jeg er ikke i humør til tyve citater.

Ak, jeg troede jeg var tankelæser og kendte Janes humør.

> Gem dem dog istedetfor at kaste perler for svin og tag en frem
> ad gangen. En diamant på fløjt er flottere end en diamant blandt
> andre glitrende stene.

Har du en KB ledig på din harddisk

Så gem de sølle 20 små citater og tag dem frem en ad gangen NÅR DU ER
MOTIVERET FOR DEM EN AD GANGEN

Jane kommer ind på supermarkedet for at købe en øl.

De har både Carlsberg og Heineken.

Hun farer skrigende ud og forlanger DEN ENE lagt på en fløjlspude.

Og næste uge den anden.

Mere end een gør forvirret.

Fra : Jane

Dato : 18-08-03 21:37

Bo Warming skrev i <news:Xra0b.67815$_l2.39310@fe09.atl2.webusenet.com>:

> Ak, jeg troede jeg var tankelæser og kendte Janes humør.

Hvis det kan opmuntre dig lidt så er du langtfra den første
som har begået den fejl.

> Så gem de sølle 20 små citater og tag dem frem en ad gangen NÅR DU ER
> MOTIVERET FOR DEM EN AD GANGEN

Nix. Det interessante er jo ikke citatet men hvornår du finder
det relevant - tænk hvis mine tankelæserevner ikke var bedre
end dine og jeg puttede de forkerte citater på de forkerte
tider/indlæg...

> Jane kommer ind på supermarkedet for at købe en øl.

Hæ endnu engang viser du hvor lidt du ved om mig. Jeg drikker
ikke alkohol... smagen siger mig ikke noget.

> Hun farer skrigende ud og forlanger DEN ENE lagt på en fløjlspude.

Nej jeg overser dem begge fordi ingen af dem skiller sig ud og
køber istedet den ene Fanta.

Jane

Da det her ikke har relevans for politik så futter jeg tilbage
til livssyn.kristendom - ville have gjort det før hvis jeg
havde opdaget det var en xpost.

Fra : Knud Larsen

Dato : 19-08-03 01:32

> Bo Warming skrev i <news:Xra0b.67815$_l2.39310@fe09.atl2.webusenet.com>:

> Hæ endnu engang viser du hvor lidt du ved om mig. Jeg drikker
> ikke alkohol... smagen siger mig ikke noget.

Husk man faktisk kan blande alkohol med alle mulige interessante ting, du
behøver ikke drikke 100% alkohol, - så smagen af "alkohol" kan umuligt ikke
sige dig noget, har du fx prøvet en "Blue Hawaii"? eller "englevand" med
bl.a. appelsinssmag og hele vaniljestænger. Det er jo ikke helt som en øl
smager, men du risikerer da ikke tømmermænd, og heller ikke den forudgående
let euforiske tilstand, som gode drikkevarer kan bringe en i.

Fra : Jane

Dato : 19-08-03 01:39

Knud Larsen skrev i <news:bhrr3k$1og0$1@news.cybercity.dk>:

> Husk man faktisk kan blande alkohol med alle mulige interessante ting,

Jeg har prøvet diverse. Især onkring nytår hvor jeg føler mig
lidt fjollet med en sodavand. Jeg elsker lakrids så de bildte
mig ind små grå smagte sådan - adr! Så var det noget med
anis bojer og pernod - bvadr! Det bedste var is med vodka,
så jeg er sådan set ret sur over sundhedsstyrelsen vil være
imod sprut-is og kako med procenter.

Jeg aner ikke hvad der er i Blue Hawaii eller engelevand men
jeg er syg med vanilje! Giv mig opskriften til nytår og
jeg skal overveje at prøve.

Jeg har sådan nogenlunde accepteret at jeg bare ikke kan
lide alkohol - og jeg har da også nok dårlige vaner, især
slik, til at jeg ikke behøver flere. Man kan sagtens more
sig uden at være fuld eller nogensinde have prøvet det.

Det lyder bare så dumt når man møder folk at sige "nej
jeg drikker ikke" efterfulgt af "nej jeg spiser ikke kød"
i kombination med "jeg ryger heller ikke" - de tror jo
jeg er nonne...

Jane - der heller ikke danser

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 19-08-03 02:08

Jane wrote:

> Det lyder bare så dumt når man møder folk at sige "nej
> jeg drikker ikke" efterfulgt af "nej jeg spiser ikke kød"
> i kombination med "jeg ryger heller ikke" - de tror jo
> jeg er nonne...

Du minder mig om min yderst fornuftige lillesøster, som snart fylder 23: Hun
drikker ikke (eller i hvert fald meget, meget sjældent) fordi det - i
modsætning til resten af familien og hendes omgangskreds - ikke siger hende
noget. Tværtimod finder hun det dumt at drikke, hvilket det jo egentlig også
er.

Hun ryger - Gudskelov - heller ikke, hvilket jeg selv gør. Og hun har
absolut ingen planer om at gøre det, da hun ikke bare er sundhedbevidst på
dèt område, men desværre har arvet min afdøde fars høje kolesteroltal og
tendens til overvægt. Totalt ufortjent i forhold til hendes "dumme
storebror" (undertegnede), som ikke har en særligt sund livsstil, men
alligevel et bedre kolesteroltal. (Jeg har så til gengæld min mors
nærsynethed og allergi og optræk til min fars skaldethed!)

Hun holdt også op med at spise kød fra pattedyr for en del år siden, efter
at have set et fjernsynsprogram om tremmekalve. Til gengæld spiser hun fisk,
fjerkræ, æg og mælkeprodukter.

Derudover går hun (endnu?) ikke med drenge, men hun er i øjeblikket godt i
gang med en vægtvogterslankekur, som allerede har givet flotte resultater,
så jeg håber det bedste for hende i dèn henseende.

Alt i alt opfører hun sig næsten "påfaldende" fornuftigt, hvilket faktisk
kan være ret svært i en så gennemgående usund kultur som den danske...Men
jeg - og også hendes venner og veninder, tror jeg - har en afgrundsdyb
respekt for hendes principfasthed, som alene skyldes sund(!) fornuft og -
ligesom dig? - ikke en eller anden påtaget religiøs overbevisning.

Anders Peter Johnsen

Fra : Bo Warming

Dato : 19-08-03 04:39

> [...]
> respekt for hendes principfasthed, som alene skyldes sund(!) fornuft og -
> ligesom dig? - ikke en eller anden påtaget religiøs overbevisning.

Alle søger vi vel at udvikle en livsstil, der gør os tilfredse med os selv.

Undgås rusmidler og gruppepres, så er der to slags nedture, som
dermedundgås.

"Hvo drikker uden tyrst, boler uden lyst, æder uden hunger, døer 20 år unger
". Danske Ordsprog

"Man træder gerne den på nakken, der bukker for dybt". Danske ordsprog

"I ensomhed æder man sig selv op, i samvær ædes man op af andre". Nietzsche

Fra : Jane

Dato : 19-08-03 16:18

Anders Peter Johnsen skrev i

> Derudover går hun (endnu?) ikke med drenge,

Hæhæ eller hun er bare så fornuftig hun ikke fortæller sin
bror alting? Men du har ret hun lyder sympatisk!

Jane

Fra : Bo Warming

Dato : 19-08-03 04:30

> [...]
> jeg drikker ikke" efterfulgt af "nej jeg spiser ikke kød"
> i kombination med "jeg ryger heller ikke" - de tror jo

Sikke meget small talk jeg har spildt på at udflugter om, hvad jeg gør
dårligt og hvorfor.

Det er godt at KENDE SIG SELV og kun gøre, hvad man er god til

"The girl who cant dance says the band cant play". Yiddish
Proverbs

Du lyder ikke som nonne, men som et stålsat menneske på ret kurs. Hvilken?
Fortæl mere.

At gå efter bolden og ikke efter m/k er ontopic men folk, der åbner sig om
sig selv, kan være interessantere.

Fra : Jane

Dato : 19-08-03 16:23

Bo Warming skrev i <news:BHg0b.56$yE3.27@fe14.atl2.webusenet.com>:

> Du lyder ikke som nonne, men som et stålsat menneske på ret kurs.
> Hvilken? Fortæl mere.

Hvis bare jeg kendte målet... men det gør jeg altså ikke.

Jeg beundrer på sin vis folk som kender deres mål og har
en indre ro som jeg absolut mangler. Jeg er opvokset helt
omgivet af især indre mission hvor folk gik i kirke mindst
to gange om ugen og bad før hvert måltid, sang hver aften
og læste jævnligt i bibelen i løbet af dagen. De vidste
hvad de ville og hvorfor og havde en ro som var meget rar
at være vidne til.

Jeg ved kun vejen ikke målet.

Min vej er at leve sådan nogenlunde efter Kant, uden kød
(påstår det er pga filosofi men ligesåmeget sympati eller
medlidenhed med tremmkalve og kræsenhed), uden alkohol, og
uden røg (er fanatisk ikkeryger og fik tvunget min mor
til at holde op efter mange års intenst pres). Men jeg
har ikke nogle mål fordi jeg hader at blive skuffet.

Hvis du ellers må vide noget må du da spørge. Jeg er selv
ret kendt for at være nysgerrig!

Jane

Fra : Bo Warming

Dato : 19-08-03 17:43

"Jane" <kkgnsdlkng@hotmail.com.nejtak> wrote in message

> Hvis bare jeg kendte målet... men det gør jeg altså ikke.

Jeg mener at målet Størst mulig lykke for flest mulig mennesker, er
anbefalelsesværdigt.

> Min vej er at leve sådan nogenlunde efter Kant, uden kød

Kant var bidt af pincipper, og men husk at

"G'ør ikke ved andre som du ønsker de skal gøre ved dig, for måske har I
forskellig smag." G B Shaw.

Fra : Jane

Dato : 19-08-03 17:55

Bo Warming skrev i <news:ugs0b.11389$%c2.5257@fe10.atl2.webusenet.com>:

> Jeg mener at målet Størst mulig lykke for flest mulig mennesker, er
> anbefalelsesværdigt.

Jamen det er jo heller ikke et mål.
Du vil aldrig opnå "størst mulig" fordi du altid kan lave
noget større, ik?

Jane - der påskønner der kun er et citat

Fra : Bo Warming

Dato : 19-08-03 18:25

> Jamen det er jo heller ikke et mål.
> Du vil aldrig opnå "størst mulig" fordi du altid kan lave
> noget større, ik?
>
> Jane - der påskønner der kun er et citat

Jeremy Benthams axiom, altså målsætnings-dogme, angiver et fyrtårn som
selvfølgelig intet skib kan eller skal sejle ind i.
Det er god målestok at vurdere sine anstrengelser på.

Det bringer orden i sagerne at fx se på redningsbådsmoral om at det kan være
nødvendig at spise den svageste af 3 skibrudne for at to kan nå i havn inden
de dør af sult.

Men axiomet indbærer ikke flertalsdiktatur på nogen måde - ingen ofres
medmindre der er klar fordel ved tusind stær og hofte operationer i stedet
for een dyr eksperimentel transplantation

Fra : Jane

Dato : 19-08-03 18:33

Bo Warming skrev i <news:YYs0b.12623$PO5.12126@fe06.atl2.webusenet.com>:

> Det er god målestok at vurdere sine anstrengelser på.

Jeg har absolut ikke brug for en målestok. Jeg ved jo
udemærket godt hvordan jeg kommer frem til målet (det
har jeg beskrevet flere gange og så senil er du altså
heller ikke). Det jeg savner er viden om et mål.

> ingen ofres
> medmindre

det siger alt om hvorfor jeg ikke bryder mig om din
udlægning af moral, at du har et "medmindre".

Jane

Fra : Vidal

Dato : 18-08-03 21:55

"Jane" <kkgnsdlkng@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:Xns93DBE6057DC24kkgnsdlkng@62.243.74.162...

> Da det her ikke har relevans for politik så futter jeg tilbage
> til livssyn.kristendom - ville have gjort det før hvis jeg
> havde opdaget det var en xpost.

Egentligt tror jeg ikke nogen finder det relevant. Kunne
I ikke flytte jeres flirt over i en privat udveksling af mails?
Eller tag springet, ring 35861000.

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Fra : P.N.

Dato : 18-08-03 21:31

> [...]
> i lårkort osv. er det specielt kristent at se ned på en
> som mig der følger mine egne lyster og luner istedetfor moden

Endnu et brunt indlæg fra Bo Warming, eller sku man sige Bæ Warming.
P.N.
www.bichon.uni.cc
www.stalin.uni.cc

Fra : Kim Larsen

Dato : 18-08-03 20:58

Hvordan kan man finde på noget så åndssvagt som at lave en overskrift der er
er så lang ? :

"Lortetømmerne blomstrer op når religionstabu væk>Mormors kolestomi's
sammenhæng med min provokerelyst"

--
Kim

Tag et kig på Anders Vind Ebbesens personlige hjemmeside:

http://geocities.com/andersvindebbesen

Fra : Bo Warming

Dato : 18-08-03 21:18

"Kim Larsen" <kim_2607@yahoo.dk> wrote in message
> [...]
er
> er så lang ? :
>
> "Lortetømmerne blomstrer op når religionstabu væk>Mormors kolestomi's

Ingen laver så lang en overskrift.

Bemærk det lille >

Der er TO overskrifter.

Ring 35861000 og jeg giver dig et gratis kursus i at lave lange meningsfulde
overskrifter.

Fra : Kim Larsen

Dato : 18-08-03 22:06

> [...]
>
> Bemærk det lille >
>
> Der er TO overskrifter.
>
> Ring 35861000 og jeg giver dig et gratis kursus i at lave lange

Du kan være ganske rolig - jeg vil aldrig bruge så meget som en bukket 25
øre på at ringe til dig.

Fra : Vidal

Dato : 18-08-03 08:04

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@mail.dk> wrote in message news:<3f401f37$0$32483$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...

> Men hvad har det egentlig med kristent livssyn at gøre?

Relevans betyder ikke noget, han forstår ikke, hvad
det betyder. Det, der betyder noget, er at nogen
svarer på hans skriverier. Det er hans motivation at
nogen reagerer, og hvis ingen reagerer, skruer han
op for retorikken indtil nogen ryger i fælden, hvad
jeg, indrømmet, også gør ind imellem.

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Jeg troede, du havde blokeret ham.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 18-08-03 15:55

"Vidal" <vidal@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nogen reagerer, og hvis ingen reagerer, skruer han
> op for retorikken indtil nogen ryger i fælden, hvad

Ja, som det også kan ses på den totalt overdrevne agressive reaktion -
hvilket jeg efterhånden er vant til - så lader det ikke egentlig til at Bo
er interesseret i nogen form for forsoning eller løsning på de problemer,
som hans adfærd har skabt for ham selv, men derimod hellere vil bruge svar
til at skærpe tonen yderligere...

> Jeg troede, du havde blokeret ham.

Yep, jeg har prøvet, men han dukker jo stadig op, når folk besvarer ham.
Derfor må jeg nøjes med at ignorere hans indlæg "manuelt".

Anders Peter Johnsen

Fra : Bo Warming

Dato : 18-08-03 17:05

> "Vidal" <vidal@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
Lige så meget som bibelcitatfnidder
> [...]
> som hans adfærd har skabt for ham selv, men derimod hellere vil bruge svar

Vejen til god debat går altid i at se på emnet kun og ikke gå op i
personspørgsmål af nogen art - jeg ved ikke hvem der skal forsones med
hvem - har nogen gjort noget galt?

Jeg skriver som jeg altid har gjort og emnet og ikke hensyn til mig, kan
måske skabe reaktion, men det går jeg ikke så meget op i

Aggressioner skal man ikke hæmme - FOR EMNETS SKYLD. Bold ej mand.

Fra : HANNE MØLGAARD

Dato : 18-08-03 18:30

"Bo Warming" <ELTZNXFXSMII@spammotel.com> skrev i en meddelelse
news60b.51163$9P1.17518@fe11.atl2.webusenet.com...
> [...]
> måske skabe reaktion, men det går jeg ikke så meget op i
>
> Aggressioner skal man ikke hæmme - FOR EMNETS SKYLD. Bold ej mand.

Så er det da vist på tide at du får det lært.

Nu har jeg gennem længere tid læst med i denne gruppe, og der er da
ikke mange som dig der er i stand til at snakke om alt muligt andet
end det denne gruppe er beregnet til.

Tag dig dog sammen mand, og hold dig til gruppens emne eller find dig
et andet sted til at sprede alt dit møg.

Det fremgår jo helt klart at du er helt galt afmarcheret i henhold til
gruppens regler.

Du er den der ikke kan holde dig til emnet men hele tiden gør alt til
personsåørgsmål samtidg med at du råber op om bold ej mand.

Du har endnu ikke spillet en eneste bold, men kun forsøgt at tavkle
mand

Fra : jørgen

Dato : 18-08-03 19:36

Det mest irriterende er ikke Bo Warming's indlæg, men alle de nødder som
højlydt, og hele tiden, brokker sig over dem.
Brug kill-filter eller ignorer.

mvh jørgen.
--
I first saw her at Palantine Campaign headquarters at 63rd and Broadway. She
was wearing a white dress. She appeared like an angel. Out of this filthy