Fotos fra Kronborg Lagoon
Fra : Peter Kjær

Dato : 17-08-03 14:44

Hejsa,

Så fik jeg lige taget lidt fotos fra dagen tur til Kronborg Lagoon.

De kan ses her :
http://www.dacor.dk/WS_Content/ImageGallery/ThumbnailView.asp?iGalleryUnq=67

--
Ses,
Peter

Fra : Bock

Dato : 18-08-03 17:10

Hvordan kommer man til denne Lagoon ?

mvh Lars

Fra : Peter Kjær

Dato : 18-08-03 20:01

> Hvordan kommer man til denne Lagoon ?
>
> mvh Lars

Hej Lars,

Kør mod Helsingør og følg strømmen :)

Lidt mere detaljeret:
Kør til Helsingør og ud mod Kronborg, men følg vejer forbi Kronborg slottet
helt ud til enden, her vil du komme til en stor pakeringsplads. Så er det
bare med at komme i udstyret smutte igennem den store låge og gå de 20 meter
ned til den lille strand.

Men husk at der er en max. dybde på 8 meter, da du ellers hurtigt kan blive
overrasket at en færge :(

God tur :)

--
Ses,
Peter
www.dacor.dk - Min hjemmeside om dykning med stort billedarkiv.

PS. Kronborg Laggon er også kendt under navnet "Kronborg Hullet"

Fra : Henrik Manley

Dato : 18-08-03 21:09

> [...]
meter
> ned til den lille strand.
>
> Men husk at der er en max. dybde på 8 meter, da du ellers hurtigt kan

Og husk også at lågen bliver låst ved solnedgang. Også selv om man har
dykkere ude.

Henrik Manley

Fra : Kevan

Dato : 18-08-03 21:52

"Peter Kjær" <Peter@dacor.dk> wrote in message news:<3f41220a$0$5134$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...

> [...]
> ned til den lille strand.
>
> Men husk at der er en max. dybde på 8 meter, da du ellers hurtigt kan blive

Hejsa.

Hvad med at checke Dykvideo´s cd-rom "Danmarks undervandsliv" en flot cd, hvor
der bla. er en beskrivelser, fotos og video fra Kronborg Lagunen.

Hilsen,

Kevan

Fra : Søren Arnvig

Dato : 19-08-03 06:01

"Peter Kjær" <Peter@dacor.dk> skrev i en meddelelse
> Men husk at der er en max. dybde på 8 meter, da du ellers hurtigt kan
blive
> overrasket at en færge :(

Sejler færgerne fra 8 m og nedefter ?

Søren Arnvig

Fra : Morten Saabye

Dato : 19-08-03 07:24

"Søren Arnvig" <venator@get2net.dk> wrote in message

> "Peter Kjær" <Peter@dacor.dk> skrev i en meddelelse
> blive
> >

> Sejler færgerne fra 8 m og nedefter ?
>
> Søren Arnvig

Nej, men det er en stående uofficielt aftale med Havnekontoret, at man
ikke dykker dybere end 8 m i Kronborg Hullet pga skibstrafikken. Der har
desværre været adskillige eksempler på, at dykkere har været væsentligt
dybere (med overflade-bøje), hvilket har gjort at bøjen har ligget midt
i havnehullet. Det har flere gange været på tale at forbyde dykning her
pga. af disse tåbeligheder, så overhold de uofficielle aftaler og lad os
alle nyde dykningen i Hullet..

/Morten Saabye

Fra : Søren Arnvig

Dato : 19-08-03 16:25

"Morten Saabye" <morten@saabye.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> i havnehullet. Det har flere gange været på tale at forbyde dykning her
> pga. af disse tåbeligheder, så overhold de uofficielle aftaler og lad os

Uofficielle aftaler kan man jo af gode grunde ikke overholde.
Hvem har indgået den aftale ?

Man kan jo godt komme ud i havnehullet, uden at dykke dybere end 8 m.
Man kan også komme dybere, uden at genere færger og anden trafik.

Det væsentlige er, som altid, at undgå at genere trafikken unødvendigt.
Lad os holde os til det væsentlige.

Søren Arnvig

Fra : Peter Kjær

Dato : 19-08-03 17:28

> Lad os holde os til det væsentlige.

Netop.

Da der er mange der gerne vil dykker deroppe så lad os alle holde os til de
8 meter, så vi fortsat kan dykke i hullet.

Fra : Allan Hansen

Dato : 19-08-03 18:02

"Peter Kjær" <Peter@dacor.dk> skrev i en meddelelse
> Da der er mange der gerne vil dykker deroppe så lad os alle holde os til
de
> 8 meter, så vi fortsat kan dykke i hullet.

Jeg fatter ikke at man kan have den tro at hvis man bare bliver indenfor 8 m
dybde så er det sikkert og man generer ikke færgerne. Stedet har jo
grundlæggende en skidt placering i forhold til færgerne og havneindløbet.
Sidst jeg dykkede der var der en kraftig sydgående strøm fra 7 m dybde. Det
er ikke et sted jeg vil anbefale for uerfarne p.g.a. de skiftende og
ustabile strømforhold. Det er ikke mange år siden 2 elever blev ført langs
bunden sydpå. De var så kvikke at de ventede tilpas lang tid så de var sikre
at være forbi færgerne. Jeg må indrømme at når Dykkercentret fører sig frem
og samtidig bruger dette sted til uddannelse så hedder det vist plat.

Allan H

Fra : Søren Arnvig

Dato : 19-08-03 18:13

> Netop.
>
> Da der er mange der gerne vil dykker deroppe så lad os alle holde os til
de
> 8 meter, så vi fortsat kan dykke i hullet.

Du har ikke fattet det, vel ?

Søren Arnvig