hjælp med C&C generals!
Fra : Carsten Gall

Dato : 17-08-03 14:00

Jeg er godt klar over at deter lidt lang tid siden at spillet kom på
markedet, men det er først nu jeg har fået taget mig sammen.
Da jeg installerede spillet med et gammelt grafikkort, hakkede det så
vildt og voldsomt, at det slet ikke kunne fungere som et spil. Nu har
jeg så fået taget mig sammen til at investere i et nyt grafikkort, ikke
markedets dyreste og bedste, men dog en væsenlig forbredring.
Grafikkortet er et Pallit fx5200, med 128 mb ram.

Problemmet er at når jeg starter spillet, går det ned med det samme, med
en besked om at jeg skal sørge for at DirectX skal være mindst 8,1, og
at jeg skal checke grafikkortet om det lever op til minimumskravene.
Jeg har forsøgt med både directX 8,1 og 9,0, og kortet burde have ram
nok.

Takker på forhånd for hjælpen!!

Carsten

Fra : Martin Moeller

Dato : 18-08-03 08:38

Carsten Gall skrev:

> [...]
> at jeg skal checke grafikkortet om det lever op til minimumskravene.
> Jeg har forsøgt med både directX 8,1 og 9,0, og kortet burde have ram

Det ville hjælpe lidt mere for os andre, hvis du skrev, hvilket andet
hardware du har, hvilket styresystem du har og hvilke drivere du benytter,
for kortet burde absolut kunne trække Generals.

--
Martin Møller
"What is this? Bizarroworld?"

Fra : Carsten Gall

Dato : 18-08-03 21:28

Martin Moeller <martin.moller@get2net.dot.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:bhpvq5$2o9$1@sunsite.dk...

> Det ville hjælpe lidt mere for os andre, hvis du skrev, hvilket andet
> hardware du har, hvilket styresystem du har og hvilke drivere du
benytter,
> for kortet burde absolut kunne trække Generals.

Det gik jeg ikke ud fra havde den store betydning, da det gamle kort
godt kunne køre spillet, omend langsomt.

Styresystemet er win98 og driverne er Nvidia 4.14.10.4403 skrevet den
2/5 -03 Cpuen er en AMD 1900+
der er 250mb på bundkortet.

Carsten

Fra : Erik

Dato : 18-08-03 14:43

"Carsten Gall" <cgall(dette fjernes)@(X)vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse news:bhnu8p$arn$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> at jeg skal checke grafikkortet om det lever op til minimumskravene.
> Jeg har forsøgt med både directX 8,1 og 9,0, og kortet burde have ram

Har du opdateret driveren til dit grafikkort?
http://www.nvidia.com/page/home

Prøv også med nyeste Generals patch:
ftp://ftp.ea-europe.com/support/patches/Generals/generals-106-english.exe

--
Erik

Fra : Kristian Nejsum

Dato : 21-08-03 23:17

Carsten Gall wrote:
> [...]
> at jeg skal checke grafikkortet om det lever op til minimumskravene.
> Jeg har forsøgt med både directX 8,1 og 9,0, og kortet burde have ram

De 128Mb ram på kortet er meget rart, men langt de fleste spil er sjv.
(endnu) ikke i stand til at udnytte mere end 64Mb...Bare så du ved det...

/Kristian Nejsum

Fra : Carsten Gall

Dato : 22-08-03 01:36

Kristian Nejsum <completely-random-user@equally-random-domain.info> skrev i
en nyhedsmeddelelse:bi3ga0$8j$3@sunsite.dk...

> De 128Mb ram på kortet er meget rart, men langt de fleste spil er sjv.
> (endnu) ikke i stand til at udnytte mere end 64Mb...Bare så du ved det...

Det kort jeg købte, var så lidt dyrere end et med "kun" 64 mb, at det
ville være totalt idiotisk ikke at købe det.

Siden sidst, har jeg lavet en ny installation af win98, med directX 9,0,
men problemmet er der stadig

Carsten

Fra : Kim Larsen

Dato : 23-08-03 16:35

> [...]
> at jeg skal checke grafikkortet om det lever op til minimumskravene.
> Jeg har forsøgt med både directX 8,1 og 9,0, og kortet burde have ram

Nu ved jeg ikke om du har fået løst dit problem, men jeg har haft samme
problem, så mit råd kan måske hjælpe.
Find den nyeste driver til dit grafikkort, og installer den. Så finder du
DirectX og helst gemmer den, for den skal installeres to gange, med en gang
boot i mellem, hvorfor det er sådan det ved jeg ikke, men det gav det
ønskede resultat hos mig.

Kim Larsen

Fra : Carsten Gall

Dato : 23-08-03 22:42

Kim Larsen <mythos@tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3f478983$0$97201$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> [...]

gang
> boot i mellem, hvorfor det er sådan det ved jeg ikke, men det gav det

Problemmet er der desværre stadig. Jeg vil forsøge imorgen at gøre som du
skriver.

Carsten