Erfaringer med akku plæneklippere???
Fra : Bo

Dato : 17-08-03 13:13

Hej,

Er der nogen der har erfaring med denne form for plæneklippere?

Vi har en plæne på 3-400 m2 og kunne godt bruge et alternativ til vores
håndskubber.

En akku plæneklipper lyder attraktiv pga. bla. støjniveau men kan den
klippe?

Med venlig hilsen

Bo

Fra : Ivar

Dato : 17-08-03 14:22

Bo skrev:

> En akku plæneklipper lyder attraktiv pga. bla. støjniveau men kan den
> klippe?

En motorplæneklipper med en ordentlig motor ophængt i gummi, larmer
ikke meget mere end en "støvsuger-plæneklipper" med ledning.
Motor-klipperen larmer mere, men i kortere tid, pga. at den er mere
handy, har større klippebredde og mere effekt.
Med den motorstørrelse akku-klipperne har vil jeg regne dem som legetøj.
Jeg kunne aldrig finde på at købe en akku-klipper, så jeg har ingen
personlig erfaring.
Min motorplæneklipper med bio-klip har 1 hk (736watt) pr. 10 cm
klippebredde. Den giver aldrig tabt, og mindre kan selvfølgelig
gøre det, men der en grænse hvor det ikke er sjovt længere.

Hvor meget effekt har den klipper du har set på?

Ivar

Fra : René Pedersen

Dato : 17-08-03 16:01

> [...]
> gøre det, men der en grænse hvor det ikke er sjovt længere.
>
> Hvor meget effekt har den klipper du har set på?

Med 10 cm klippebredde får man ivertefald meget motion med 400 m2 græs

René>

Fra : Gunnar Grooss

Dato : 17-08-03 16:15

..
> Min motorplæneklipper med bio-klip har 1 hk (736watt) pr. 10 cm
> klippebredde. Den giver aldrig tabt, og mindre kan selvfølgelig

Det er ikke meget, det kan en akku hvis også klare
Gunnar

Fra : Jens Petersen

Dato : 17-08-03 17:32

On Sun, 17 Aug 2003 17:15:12 +0200, "Gunnar Grooss"
<.g.grooss@oncable.dk> wrote:

>.
>

>Det er ikke meget, det kan en akku hvis også klare
>Gunnar

Læg mærke til at der står 1 HK pr 10 cm.

Hvis klippebredden er 45 cm skal motoren være på 4,5 HK.

Ikke at det er umuligt med en akku maskine, men den bliver lidt
klodset hvis den skal kunne ondulere 400m²

--
Jens

Climate is what you expect. Weather is what you get.

Fra : Ivar

Dato : 17-08-03 22:08

Jens Petersen skrev:

> Læg mærke til at der står 1 HK pr 10 cm.
>
> Hvis klippebredden er 45 cm skal motoren være på 4,5 HK.
>
> Ikke at det er umuligt med en akku maskine, men den bliver lidt
> klodset hvis den skal kunne ondulere 400m²

Det må man nok sige.
Et stort bilbatteri har 60 Ah ved 12 V altså 720 W i en time,
hvis man kan aflade det 100%.
Ønsker man en klippebredde på 40 cm med 1 hk pr 10 cm, skal
man have 4 stk sådan batterier for at kunne klippe i 45 minuter.

Ivar

Fra : Peter C.

Dato : 17-08-03 21:06

"Bo" <josimebo@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> håndskubber.
>
> En akku plæneklipper lyder attraktiv pga. bla. støjniveau men kan den

Gør det selv (www.goerdetselv.dk) har en test af accuklippere.
Logonnavn 1234567890
Psw: 4321

Kan downloades som PDF

MVH Peter C.

Fra : Bo

Dato : 17-08-03 21:30

"Peter C." wrote
> Gør det selv (www.goerdetselv.dk) har en test af accuklippere.

tak for det, jeg venter vist med indkøbet af en akku maskine.

MVH

Bo

Fra : Tom

Dato : 18-08-03 14:14

Har selv en akku plæneklippere, Gardena RM380, som kan klare ca. 320m^2 uden
prolem.

Fra : Ivar

Dato : 18-08-03 18:17

Tom skrev:
> Har selv en akku plæneklippere, Gardena RM380, som kan klare ca. 320m^2 uden
> prolem.

Hvor stor effekt har motoren?

Ivar

Fra : Tom

Dato : 19-08-03 14:47

Det ved jeg ikke! men der sidder en akku 12v-7,2Ah. Det tager ca. 30min. at
køre 320m^2, jeg må gætte at effekten vil være mindre end 12*7,2/(1/2) =
172,8W!