Ned tæller...
Fra : Christian Hansen

Dato : 17-08-03 12:52

Hvordan kan man lave en nedtæller f.eks til et indlæg på en
gæstebog?
Ville jeg gerne vide så mine brugere ikke blir' forvirret :)
På forhånd tak!

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 17-08-03 14:52

Christian Hansen wrote:

> Hvordan kan man lave en nedtæller f.eks til et indlæg på en
> gæstebog?
> Ville jeg gerne vide så mine brugere ikke blir' forvirret :)
> På forhånd tak!

Øhm, nu er jeg forvirret - hvad mener du med "nedtæller" i relation til
en gæstebog?!

--
Anders Thorsen Holm | http://www.daimi.au.dk/~zoolook/

Overvejer du at købe en DVD-afspiller? Så hold dig fra Fona!
Læs hvorfor: http://www.daimi.au.dk/~zoolook/?page=fona

Fra : Ukendt

Dato : 17-08-03 17:44

On Sun, 17 Aug 2003 11:52:28 +0000 (UTC), Christian Hansen
<crazy_krelle@krelle.dk> wrote:

> Hvordan kan man lave en nedtæller f.eks til et indlæg på en
> gæstebog?

Er det noget som: Du har nu været på min side i x minutter,
har du lyst til at skrive i min gæstebog ?

Så se:

http://hjem.get2net.dk/petermad/index.htm

--

find clausen
www.photopress.dk

Fra : jopa

Dato : 17-08-03 18:59

"Christian Hansen" <crazy_krelle@krelle.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan kan man lave en nedtæller f.eks til et indlæg på en
> gæstebog?
> Ville jeg gerne vide så mine brugere ikke blir' forvirret :)
> På forhånd tak!

Herinde er det os der er forvirrede.
Kan du være mere konkret ?

--
Mvh. John
www.johns-web.dk / www.jp-web.dk

Fra : Christian Hansen

Dato : 17-08-03 19:38

jopa wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> "Christian Hansen" <crazy_krelle@krelle.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
Hmmm ja det kan jeg vel godt
Altså f.eks på www.wha0z.tk under hans "tagwall" er der en nedtæller
når man skal skrive i hans gæstebog, det er sådan noget ligende jeg
godt ville have...

Fra : jopa

Dato : 17-08-03 20:13

> Hmmm ja det kan jeg vel godt
> Altså f.eks på www.wha0z.tk under hans "tagwall" er der en nedtæller
> når man skal skrive i hans gæstebog, det er sådan noget ligende jeg
> godt ville have...

Ok så er jeg med
Stil dit ? i news:dk.edb.internet.webdesign.serverside.php
De kan besvare det.
Denne gruppe omhandler (X)HTML/CSS

Fra : Frederik Østeraa

Dato : 17-08-03 20:26

"jopa" <johns@paradis.dk> skrev i en meddelelse

> Stil dit ? i news:dk.edb.internet.webdesign.serverside.php
> De kan besvare det.
> Denne gruppe omhandler (X)HTML/CSS

Mener du ikke news:dk.edb.internet.webdesign.clientside , jopa?
Det har jo ikke så meget med php at gøre ;)

Mvh
Frederik

Fra : jopa

Dato : 17-08-03 20:31

"Frederik Østeraa" <frederik@oesteraa.dk> skrev i en meddelelse

> Mener du ikke news:dk.edb.internet.webdesign.clientside , jopa?
> Det har jo ikke så meget med php at gøre ;)

<form action="tagwall.php?do=add" method="post

Fra : Jens Tønnesen

Dato : 17-08-03 20:52

"jopa" <johns@paradis.dk> skrev i dk.edb.internet.webdesign.html:

><form action="tagwall.php?do=add" method="post

Jo, men scriptet, der sørger for at tælle nedad, når man skriver ind i
formularen, er faktisk et javascript. Kig i kildekoden på sitet og
find funktionen countChars(fPath).

Funktionen kaldes i <textarea>-formular-feltet, når forskellige events
indtræffer:

onKeyUp='return countChars(this.form)' onChange='return
countChars(this.form)' onKeyPress='return countChars(this.form)'

FUT: news:dk.edb.internet.webdesign.clientside

--
Jens Tønnesen - http://www.pressefoto.dk

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 17-08-03 21:31

Jens Tønnesen wrote:

> [...]
>
> onKeyUp='return countChars(this.form)' onChange='return
> countChars(this.form)' onKeyPress='return countChars(this.form)'

Nååååh... det er bare en tegntæller.
Det kunne han jo bare have sagt

Forresten kunne jeg ikke finde den omtalte 'tagwall' ...