Motorgang
Fra : Tue

Dato : 17-08-03 12:01

Jeg er grøn mc'ist og er derfor lidt nervøs på min motors vegne. Det er en
GS500E fra 97. Omkring 5000 omdrejninger ryster motoren mærkbart mere. Over
og under de 5000 omdrejninger køre motoren fint. Er det noget jeg skal
bekymre mig om?

--

Mvh. Tue - http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=389

Fra : Jacob Larsen

Dato : 17-08-03 12:17

Tue wrote:
> [...]
> er en GS500E fra 97. Omkring 5000 omdrejninger ryster motoren
> mærkbart mere. Over og under de 5000 omdrejninger køre motoren fint.

Jeg tror ikke, det er noget, du skal bekymre dig om, med mindre det er meget
udtalt. Mange mc'er ryster lidt ved bestemte omdrejninger (omkring
5000-6000). Det gælder alt fra 1-4 cyllindre. Min egen GS500 gør det også en
smule ved 5000 og jeg er ikke bange for det giver problemer.

mvh Jacob Larsen - GS500E

Fra : Jacob Larsen

Dato : 17-08-03 21:35

Jacob Larsen wrote:

> [...]
> (omkring 5000-6000). Det gælder alt fra 1-4 cyllindre. Min egen GS500
> gør det også en smule ved 5000 og jeg er ikke bange for det giver

Lille uddybning: Med "meget udtalt" mener jeg selvf. ikke at det hele ryster
fra hinanden, men at det er meget i forhold til andre mc'er. Det er ret
sandsynligt, at det er fordi du er nervøs for mekanikken på din nye maskine
og derfor overreagerer, men det er jo ikke til at sige uden et
sammenligningsgrundlag eller en god mekaniker. Jeg kender godt situationen
for jeg har selv stået i den mange gange

Hvis du har en kammerat, der har en mc, du kan sammenligne med er det jo en
god idé. Det er jo selvf. bedst det også er en gs500

--
mvh. Jacob Larsen - GS500E

Fra : Bent Erik Thomsen

Dato : 18-08-03 21:49

Jacob Larsen wrote:
> [...]

<snip>

Kontroller alle bolte i motorophænget. Hvis motoren ikke sidder ordenrlig
fast i stellet føles/høres
det meget ubehageligt.

Bent Erik Thomsen
nær Aalborg
Pga. SPAM benyt nedenstående email:
bmw (snabela) poet (punktum) dk

1980 Suzuki GS850GT (Skal sælges: http://www.poet.dk/bmt/index.html)
1987 BMW K100RS (Skal pudses)
1992 Golf TD(i)

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 17-08-03 20:57

> [...]
Over
> og under de 5000 omdrejninger køre motoren fint. Er det noget jeg skal

Jeg har selv en GS500E. Jeg oplever ikke at motoren ryster specielt mærkbart
ved bestemte omdrejninger. Men den ryster selvfølgelig mere når den får
noget gas end når den står i tomgang.

Derimod kan hele motorcyklen godt finde på at ryste når man kører rigtigt
stærkt (140 km/t +). Ved at give ekstra gas og køre endnu stærkere dæmpes
rystelserne.

Men altså ikke nævneværdig rysten fra motoren alene.

Jeg ville nok få det checket hvis jeg var dig. Evt. sammen med næste
service.

Mvh
Jesper

Fra : Peter Jakobsen

Dato : 17-08-03 21:37

....når man kører rigtigt stærkt (140 km/t +).

*lol*

Sorry, kunne ikke lade være

--
M V H

Peter Jakobsen
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE '00
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=160
Join S.E.T.I@HOME today !

Fra : Benz...

Dato : 18-08-03 12:49

Peter Jakobsen wrote:
> ...når man kører rigtigt stærkt (140 km/t +).
>
> *lol*
>
> Sorry, kunne ikke lade være

Tænkte også det samme!
Kunne bare godt lade vær.
;)

--
mvh Benz... R6 millennium
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=268

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 18-08-03 16:38

> Tænkte også det samme!
> Kunne bare godt lade vær.

Det er helt rigtigt. Jeg har da også planer om at skifte GS500E-knallerten
ud med en rigtig motorcykel i fremtiden. Som et plaster på såret kan jeg dog
glæde mig over at den er købt kontant og er betalt.

(kunne heller ikke lade være

...jesper

Fra : Peter Jakobsen

Dato : 18-08-03 17:00

Jesper Pedersen wrote:

> [...]
> GS500E-knallerten ud med en rigtig motorcykel i fremtiden. Som et
> plaster på såret kan jeg dog glæde mig over at den er købt kontant og

Tro nu ikke at fordi man har en dyrere cykel, at den ikke er betalt

Men når du en dag når 270 på en mc ved du hvad stærkt er *s*. Tør slet ikke
tænke på over 300.....

Fra : Hekto

Dato : 18-08-03 22:36

In article <3f40f7da$0$26588$d40e179e@nntp04.dk.telia.net>, Peter
Jakobsen says...
> Men når du en dag når 270 på en mc ved du hvad stærkt er *s*. Tør slet ikke
> tænke på over 300.....

Bare kør til! Forskellen er ikke så stor! ... bare et par kvadratmeter
trækpapir, mere! ;0)
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto@dkfritidmotorcykelDOTdk
http://dfm.nathue.dk/Hekto ... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : TheHobbit

Dato : 19-08-03 10:16

Selv på en GS500 uden kåbe er 140 ikke ret meget.

Min oplevelse er at på en GS500 skal man op over 160 (ca. 170) før det føles
somom det går lidt for hurtigt - men på en styg sports cykel med kåbe skal
man et stykke over 200 før det føles hurtigt (på motorvej).

Så det vil jo egentligt sige at på en GS får man mere spænding for pengene!!

/Stephan

GS500-'99
CBR600-'96