hjælp til grafikkort ønskes
Fra : Thomas Schreiber

Dato : 23-12-00 12:48

Hej NG,

Hvad sker der hvis jeg plugger et matrox agp grafikkort i min G4?
Kan man risikere at hele lortet brænder af? Vil det mon overhovedet virke???

Har fundet et kort der hedder Promax, men det koster på den forkerte side af
5000,-
Det er alt for dyrt, men måske er det eneste alternativ til et Jeronimo til
8995,- + moms!!!

Grunden til at jeg vil prøve et Matrox, er at det SKAL være et dualheadkort
jeg skal bruge. Har 2x21" som ska plugges til.
De der Promax kort er sikkert super gode, men jeg syntes 5000,- er lidt for
meget for et grafikkort,
der kun skal vise mit musik halløj.

Nogle gode ideer ellers? Et xtra PCI kort er intet alternativ.

Og naturligvis super god jul og extra godt nytår til alle på internettet!!!

(denne meddelese er send den 23-12 klokken 12:47 - spændende at se om den
overhovedet bliver vist denne gang!!!)

--

All the best
Thomas Schreiber

Akustiq Productions
Olaf Rudes Vej 30 st. th.
8230 Højbjerg
Denmark

(+0045) 40 32 87 31

www.stall.dk

Fra : DJ Supreme (aka Pete~

Dato : 23-12-00 18:11

Thomas Schreiber <G4@mail.dk> wrote:

> Hej NG,
>
> Hvad sker der hvis jeg plugger et matrox agp grafikkort i min G4?
> Kan man risikere at hele lortet brænder af? Vil det mon overhovedet virke???

Det vil nok ikke brænde noget af, hvis både APple's bundkort og
grafikkotet overholder AGP standarden.

> [...]
> 5000,-
> Det er alt for dyrt, men måske er det eneste alternativ til et Jeronimo til

Et HVAD?!

> [...]
> jeg skal bruge. Har 2x21" som ska plugges til.
> De der Promax kort er sikkert super gode, men jeg syntes 5000,- er lidt for

Hvorfor har du så 2 21" skærme, når su kun skal bruge dit "musik
halløj"? :)

> Nogle gode ideer ellers? Et xtra PCI kort er intet alternativ.

Hvorfor ikke? Er alle PCI pladserne fyldt?

--
- Peter
root (at) titancity (dot) com

titancity.com - the Mac portal

Fra : Simon T

Dato : 23-12-00 18:26

Jeg kan forestille mig en god grund - og den er 20X20X27cm, men den kan
Jeronimo ikke være i, så det er vel et spørgsmål om ikke at ville bruge alle
pladser.
Jeg har fyldt alle fire pladser og måtte droppe mit SCSI-kort for at få
plads til den tredie skærm i min G3, så jeg kan godt se pointen i et
dualhead kort.
Jeg har også overvejet Matrox G450 i PCI-udgaven, men jeg frygter lidt at
det ikke vil accelerere noget som helst. Er der nogen der har prøvet en
løsning med dette kort vil jeg også være meget interesseret i at høre mere.

Med Venlig Hilsen

Simon T

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-12-00 11:21

Simon T <c973474@student.dtu.dk> wrote:

> [...]
> løsning med dette kort vil jeg også være meget interesseret i at høre mere.

jeg har ikke prøvet det, men kan med garanti sige atdet ikke vil virke.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Ledig lejlighed? Jeg er boligløs i København - Hjælp!

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-12-00 11:21

Thomas Schreiber <G4@mail.dk> wrote:

> Hvad sker der hvis jeg plugger et matrox agp grafikkort i min G4?
> Kan man risikere at hele lortet brænder af? Vil det mon overhovedet virke???

Det vil desværre ikke virke

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 27-12-00 13:13

Thomas Schreiber <G4@mail.dk> wrote:

> Nogle gode ideer ellers? Et xtra PCI kort er intet alternativ.

Formac kommer med et dualhead kort i løbet af foråret "Proformance 4".
Har selv et Proformance 3 og kort er meget tilfreds - glæder mig dog til
drivere til Mac OS X.

Kig på http://www.formac.com/2k/products/graphic_products.html

--
Venligst Michael Tysk-Andersen