Nikonos-kyndige i DK
Fra : jhyden

Dato : 17-08-03 08:06

Hvor køber man dele til et ældre Nikonos i DK? Jeg bor i Frederikshavn.
Findes der fotohandlere, der har ekspertise i uv-kameraer i (Nord-)
jylland?
Johnny

http://www.kandu.dk/

Fra : Alan Olsen

Dato : 17-08-03 09:45

Hvad er det for nogle dele du mangler.

Mvh Alan

Fra : jhyden

Dato : 17-08-03 10:09

"Alan Olsen" skrev d. 17-08-03 09:45 dette indlæg :
> Hvad er det for nogle dele du mangler.

F.eks. blitz og objektiver til et Nikonos II.

Johnny.

http://www.kandu.dk/

Fra : Alan Olsen

Dato : 17-08-03 10:22

Jeg troede at det var reservedele du manglede.
Kender du Ebay

www.ebay.com

søg efter nikonos.

Fra : jhyden

Dato : 18-08-03 12:10

> Jeg troede at det var reservedele du manglede.

Jeg kommer nok også til at bruge nogle O-ringe m.m. Det går også på,
hvor man kan få det efterset/repareret.
Jeg vil ikke investere i noget, der er fro svært at få vedligeholdt.

http://www.kandu.dk/

Fra : Alan Olsen

Dato : 18-08-03 14:57

Du får svært ved at få reservedele til en niknos II. Den er udgået for mange
år siden, havde de være Nikonos III havde det måske været nemmerer, idet den
stadig af nogle uv-fotografer bliver regnet som det mest pålidelige kamera,
men Nikonos II er udfaset.
Hvis jeg var dig ville jeg forsøge at få fat i en brugt Nikonos V eller et
SEA & SEA kamera.
Hvis du køber Nikonos II så bør det kun være som et samleobjekt.