Teste lokalt ?
Fra : jonas

Dato : 16-08-03 17:21

Hej

Jeg er gang med at lave et website, hvor jeg indarbejder nogle at de
javascript menuer man kan finde.

Men dem jeg har fundet, fungerer ikke med relative links - kun med
absolutte. Jeg er nødt til at skrive www.mitdomæne.dk/produkt/info.htm.

Men hvorledes tester man sådan et site lokalt på PC-en, uden at uploade det
hver gang på webserveren ?

Hvis jeg laver det hele i ren html uden JS, så har jeg ingen problemer med
relative links, og kan jo også teste lokalt.

Fra : Henrik Lynggaard

Dato : 16-08-03 18:27

jonas wrote:
> [...]
>
> Men hvorledes tester man sådan et site lokalt på PC-en, uden at uploade det

Du kunne jo evt definere www.mitdomæne.dk i host filen på din maskine,
hvis du altså har en egen webserver kørende på den.

Fra : jonas

Dato : 16-08-03 22:45

Henrik Lynggaard <henrik@lynggaard.org> wrote in

> Du kunne jo evt definere www.mitdomæne.dk i host filen på din maskine,
> hvis du altså har en egen webserver kørende på den.

Jeg har ikke erfaring med egen webserver.
Jeg bruger Win2000 og kræver dit forslag så ikke at IIS er installeret ?

Fra : Robert Larsen

Dato : 17-08-03 00:55

jonas wrote:
> Henrik Lynggaard <henrik@lynggaard.org> wrote in

> Jeg har ikke erfaring med egen webserver.
> Jeg bruger Win2000 og kræver dit forslag så ikke at IIS er installeret ?
>
> Mvh

Det er under alle omstændigheder ikke den rette nyhedsgruppe at spørge
om JavaScript i.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 17-08-03 23:14

jonas skrev:

>Jeg er gang med at lave et website, hvor jeg indarbejder nogle at de
>javascript menuer man kan finde.

JavaScript er ikke Java. Det hører hjemme i
dk.edb.internet.webdesign.clientside.

--
Bertel

Fra : Ostekongen

Dato : 19-08-03 19:27

Forkert gruppe,
men prøv http://localhost

--
Mvh_Ostekongen
ICQ:144551849

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-08-03 19:56

Ostekongen skrev:

>men prøv http://localhost

Det virker kun hvis der kører en lokal server.

--
Bertel
Jeg er i færd med at udskifte min offentlige mailadresse.

Fra : Ostekongen

Dato : 19-08-03 20:25

> Det virker kun hvis der kører en lokal server.
>
> --

Nå ja, der var jeg vist lidt hurtig...

--
Mvh_Ostekongen