UPS til Mac OS X?
Fra : René Frej Nielsen

Dato : 16-08-03 15:30

Hejsa,

Er der nogen der kender til UPS'er med Mac OS X kompatibel software?
Dvs. software som er i stand til at lukke Mac'en ned, når der ikke er
ved at være mere strøm.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 16-08-03 18:32

René Frej Nielsen wrote:

> Er der nogen der kender til UPS'er med Mac OS X kompatibel software?
> Dvs. software som er i stand til at lukke Mac'en ned, når der ikke er
> ved at være mere strøm.

APC er et godt valg generelt set, og jeg vil tro deres OS X software(1)
også er ok. Da jeg i sin tid investerede i UPS til min Mac, havde APC
dog desværre ikke en udgave med USB-interface, hvorfor jeg var nødsaget
til at vælge en UPS fra MGE(2).

Det har jeg siden fortrudt lidt, for det første fik jeg aldrig softwaren
til at virke under OS 9, da mit system var dansk og softwaren ledte i
engelske mappenavne. De e-mails jeg skrev til MGE om "problemet" blev
aldrig besvaret, hvilket ikke gjorde sagen bedre.

Da jeg så skiftede til OS X, måtte jeg vente en evighed på at softwaren
blev klar til denne platform, så vidt jeg husker kom OS X udgaven først
i starten af i år. Og det var ikke engang noget videre at råbe hurra for
da det endelig kom, så jeg har helt fjernet det fra mit system igen, da
jeg somregel er i nærheden af maskinen alligevel.

I dag ville jeg uden tvivl satse på en APC UPS, jeg har i forvejen en
seriel stående til pc, som jeg er yderst tilfreds med. De nye med
USB-interface er også ganske pæne i designet(3), efter min mening.

1) <URL:
http://www.apc.com/tools/download/software_comp.cfm?sw_sku=SDW75&os_list=Mac%20OS%20X

2) <URL: http://www.mgeups.com/ >
3) <URL: http://www.apc.com/products/family/index.cfm?id=17 >

--
Michael Rasmussen, mir (at) irczone.dk http://macintosh.irczone.dk
»To see tomorrow's PC, look at today's Macintosh«, Byte.

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 16-08-03 20:57

Michael Rasmussen <mir@irczone.invalid> wrote:

[snip]

> I dag ville jeg uden tvivl satse på en APC UPS, jeg har i forvejen en
> seriel stående til pc, som jeg er yderst tilfreds med. De nye med
> USB-interface er også ganske pæne i designet(3), efter min mening.

Mange tak for forklaringen. Jeg vidste slet ikke, at APC have Mac OS X
kompatibel software.

Jeg tror det bliver en 350'er til hjemmeserveren, men jeg skal måske
også bruge en til en Xserve, så den skal nok være lidt større. Det må
jeg lige have undersøgt.