Kedelige stop
Fra : Mikkel Lund

Dato : 16-08-03 13:48

Hej NG

Min knallert laver nogle et kedelige stop, engang i mellem.
Det mærkes og lyder som om motoren holder op med at
forbræde i ca ½ sek, og så køre den bare fint igen. Underligt.
Jeg har kigget i tranmisionen, cylinder/tempel, og indsugning,
men ingen fejl fundet
Det hjalp da jeg skiftede tændrør, men kom desvære tilbage
efter 5 min kørsel.
Kan det være karburatoren det er galt med, eller er det
noget helt andet?

Hilsen Mikkel

Fra : The Master

Dato : 16-08-03 14:05

hej, jeg tror du har ret med det med kaburatoren.. Går den også ud en gang
imellem elelr hvad???

Fra : Mikkel Lund

Dato : 16-08-03 14:17

"The Master" <lyeth1@msn.com> skrev i en meddelelse
> hej, jeg tror du har ret med det med kaburatoren.. Går den også ud en
gang
> imellem elelr hvad???

Nej, aldrig. Den er blevet lidt svære at starte, men den gå aldrig helt ud.
Hvad skal
jeg kigge efter hvis jeg skiller karburatoren af???

Fra : OZ7AIK Jørgen, 2610 ~

Dato : 16-08-03 14:40

prøv at tag tændrørs hætten af,
og klip et lille stykke af ledningen,
skrue hætten på igen.
ps. bare et forslag før du skiller det hele ad.

Jørgen

Fra : Mikkel Lund

Dato : 17-08-03 12:17

"OZ7AIK Jørgen, 2610 Rødovre" <oz7aik@mail.dkx> skrev i en meddelelse
> prøv at tag tændrørs hætten af,
> og klip et lille stykke af ledningen,
> skrue hætten på igen.
> ps. bare et forslag før du skiller det hele ad.
>
> Jørgen

Prøvede det, og i samme omgang prøvede jeg også om det overhovede gnistede.
Jeg fik ikke lavet en ordenlig stel forbindelse så sikringen sprang
((
Nu springer de nye sikringer lige når jeg sætter dem i, også under nogen form
for tænding. Hvad er der nu galt?

Hilsen Mikkel

Fra : H-J M

Dato : 17-08-03 21:17

> [...]
> ((
> Nu springer de nye sikringer lige når jeg sætter dem i, også under nogen

Den har højst sandsynligt kværnet din CDI.. Prøv en kammis og se om det
virker. Eller køb en ny.

Mvh.
Hans-Jacob

Fra : Mikkel Lund

Dato : 18-08-03 16:25

"H-J M" <zster87@Nyhedsgrupperhotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> gnistede.
> form
>
> Den har højst sandsynligt kværnet din CDI.. Prøv en kammis og se om det

Hej

Hvordan skulle det kunne tage CDI'en? Og hvor kan man købe en ny (til en
Piaggio Typhoon), hvis det er tilfældet?

Hilsen Mikkel

Fra : H-J M

Dato : 18-08-03 17:35

> Hvordan skulle det kunne tage CDI'en? Og hvor kan man købe en ny (til en
> Piaggio Typhoon), hvis det er tilfældet?

Stelforbindelsen er din cdi's livline.. Så hvis du har fjernet
stelforbindelsen fra den så er den nok død. Men prøv dog at lån en og se om
den starter med den først. Ellers din lokale forhandler eller T-hansen.dk

--
Mvh.
Hans-Jacob

Fra : dan_a

Dato : 16-08-03 16:53

"Mikkel Lund" skrev d. 16-08-03 13:48 dette indlæg :
> [...]
> efter 5 min kørsel.
> Kan det være karburatoren det er galt med, eller er det

Vil også mene at det kan være noget omkring tændrøret, måske en
løsforbindelse eller lign.

http://www.kandu.dk/

Fra : dan_a

Dato : 16-08-03 16:54

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 24-08-03 14:25

> Vil også mene at det kan være noget omkring tændrøret, måske en
> løsforbindelse eller lign.

Der sidder kun 1 tændrør på en Typhoon, så du kan godt nøjes med at foreslå
det 1 gang

// Troels

Fra : dan_a

Dato : 16-08-03 16:55