Ikke noget "tryk" på skivebremser
Fra : Allan Johansen

Dato : 16-08-03 13:07

Hej NG

Hvordan får man skivebremsere til at virke (så der er tryk på igen), efter
at man har haft bremsevæsken ude/luft i systemet?

Mvh. Allan

Fra : The Tulip

Dato : 16-08-03 13:21

> Hvordan får man skivebremsere til at virke (så der er tryk på igen), efter
> at man har haft bremsevæsken ude/luft i systemet?

Du udlufter selvfølgelig bremserne ..

Evt med et stykke klar slange og en flaske .. slangen skal på udlufnings
skruen der sidder på bremsekaliberen, og slangen ned i flasken .. så der
ikke kommer bremsevæske (som er ætsende) ud over det hele ..

1.Fyld væskeboholderen helt op med bremsevæske
2. Tryk håndtaget helt i bund 2 gange .. og hold den der ..
3. Løsne udluftningsskruen
4. stramme udluftnings skruen
5. slip håndtaget ..
6. tryk håndtaget helt i bund 2 gange ., og hold den der ..
7. løsne udluftnings skruen
8. stamme udluftningsskruen .
9. Slip håndtaget ..

sådan bliver du ved .. indtil der ikke længere kommer luftbobler fra
udluftnings skruen ., det kan du nemt se gennem den klare slange ..
husk at efterfylde med bremsevæske ., hvis det er nødvendigt ..

~~Frank .,
--
Sarkasme er blot endnu en del af vores kundeservice...

Fra : Allan Johansen

Dato : 16-08-03 13:27

Det vil jeg mene at vi har prøvet, også indtil der ikke kommer luft ud ved
udluftningsskruven. Men der kommer overhovedet ikke tryk på... der er ingen
utætheder eller noget. Lidt mærkeligt?

Fra : Mikkel Lund

Dato : 16-08-03 13:41

Hej Allan

Har lige stået med det samme problem.
Løsningen var fremgangsmåden som Frank skriver,
men det tog lang tid, ca 45 min, så kom der tryk på.
Hilsen Mikkel

Fra : The Tulip

Dato : 16-08-03 22:11

> Det vil jeg mene at vi har prøvet, også indtil der ikke kommer luft ud ved
> udluftningsskruven. Men der kommer overhovedet ikke tryk på... der er
> [...]

Så er dit bremsehåndtag nok blevet utæt .. eller også er det utæt et andet
sted ..eller også er der stadig luft i systemet ..
skild dit bremsehåndtag ad ., og tjek at pakninger er okay ..

~~Frank .,
--
Sarkasme er blot endnu en del af vores kundeservice...

Fra : cclaus63

Dato : 19-08-03 02:12

"The Tulip" skrev d. 16-08-03 13:21 dette indlæg :

> [...]
> Sarkasme er blot endnu en del af vores kundeservice...
> mange gange når man har tømt sysstemmet helt kan det vær nødvendig og
have en til
at putte bremsevæske i beholderen. så åbner du på calibren og pumper
indtil der kommer
væske så holder du håndtaget i bund og lukke på calibren og så sulle der
gerne være lidt tryk
så laver du tryk og åbner på calibren holder håntaget i bund lukker på
calibren husk hele tiden
væske forsæt sådan indtil der ikke mere er luftbobler i den klare slang
venlig hilsen cc

http://www.kandu.dk/