Boller ??
Fra : Mette Sloth Jesperse~

Dato : 16-08-03 11:11

Hejsa NG,

Jeg står lige nu og skal til at bage boller, men mangler altså bare lige den
dersens fantastiske opskrift, hvor man føler at man er i himmelen når man
tager den første bid... Har du den opskrift... uhmm så vil jeg sætte stor
pris på den.... (I ved sådan nogle lækre mormor boller) ...

Kun gode tanker

Mette

Fra : Helle

Dato : 16-08-03 11:38

"Mette Sloth Jespersen" <Mette_S_Jespersen@webspeed.dk> wrote in message
> [...]
> tager den første bid... Har du den opskrift... uhmm så vil jeg sætte stor
> pris på den.... (I ved sådan nogle lækre mormor boller) ...

Her er en rigtig god opskrift:

Boller

100 gr. Gær

3 æg

90 gr. Sukker

200 gr. Margarine

1 kg mel

½ L. mælk

Æltes med blid hånd

Hæve i ½ time

Formes

Hæve i 20 min

Pensles med 3-4 æggeblommer et par skefulde mælk

Bages ved 200 grader, nederst i ca. 10 min

Fra : Vivi West

Dato : 17-08-03 06:53

Hej Mette,

Når du nu har fået en opskrift, så skal du huske at mængden af mel du kommer
i dejen har stor betydning for resultatet.

Jeg har gjort mig den erfaring, at hvis jeg stopper med at komme mel i dejen
når den stadig klistre lidt til fingerne, så bliver bollerne mere luftige.

Jeg kommer måsker lidt mere mel på bordet når dejen skal slåes ned. Jeg
lader også altid min dej hæve 1 time til 1½. Jeg pensler kun med mælk om det
har noget at sige ved jeg ikke. Men jeg ved at jeg atlid får ros for mine
boller.

Held og lykke.

PS Jeg bruger altid opskriften på fine boller i bogen "God mad let at lave"
"Mette Sloth Jespersen" <Mette_S_Jespersen@webspeed.dk> skrev i en
meddelelse news:3f3e032b$0$97266$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...