Hvor dyrker man sex med sin elskerinde?
Fra : Laurids

Dato : 16-08-03 08:54

Hej gruppe...

Efter nu at have fået ny computer er jeg igen begyndt at læse med...

Nu er jeg kommet lidt i et dilemma. Jeg ahr altid sagt at folk der boller
ved siden af er idioter...men....nu har jeg så selv fundet en fantastisk
kvinde der ligesom mig gerne vil have lov at dyrke lidenskabelig intim
nærværende sex med efterfølgende varme og ro.

Nu kommer problemet så. Hvor gør man det...vi har gjort det på kontoret. vi
har gjort det i en skov og vi har gjort det hjemme hos mig mens min kone var
til firmafest.

Men i længden er det uholdbart. Vi skal have fundt et got sted hvor vi kan
gøre det uforstyrret.

Har I nogen gode ideer.....

PS: vi befinder os i vestjylland....

Fra : Heidi

Dato : 16-08-03 08:59

Laurids wrote:
> [...]
> mig mens min kone var til firmafest.
>
> Men i længden er det uholdbart. Vi skal have fundt et got sted hvor

Lej et hotelværelse - hvis i har "råd" til at være utro, så har i
sikkert også råd til at betale for det.

--
Mvh. Heidi
Svar i gruppen og IKKE pr. mail!!!

Fra : Laurids

Dato : 16-08-03 09:06

Vi bor i en mindre by med kun to hoteller...desværre kender jeg begge
indehavere og de kender mig....

Men ideen er selvfølgelig god nok. Kan man normalt leje et hotelværelse i fx
3 timer en lørdag formiddag....

Selvfølgelig kan det bruges en aften, men i dagtimerne har vi et problem....

NB: Jeg ved godt at man til enhver tid - med rette - vil sige; "Drop dog den
elskerinde og lad det ikke blive en så vigtig faktor i dit liv." Sådan har
jeg altid selv svaret når nogen har spurgt.

Men lad os så bare betragte spørgsmålet som et hypotetisk spørgsmål.

Søren.

Fra : Lars Wagner Hansen

Dato : 16-08-03 10:45

"Laurids" <betjenten@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Vi bor i en mindre by med kun to hoteller...desværre kender jeg begge
> indehavere og de kender mig....

Og de er ikke interesseret i den ekstra omsætning? Du kunen vel stille dem
et "hypotetisk" spørgsmål, bare sådan for "en ven du kender".

> Men ideen er selvfølgelig god nok. Kan man normalt leje et hotelværelse i
fx
> 3 timer en lørdag formiddag....

Jeg tro ikke du slipper billigere selvom du kun bruger det 3 timer. Der er
trods alt også andre den kun bruger deres værelse et par timer om natten,
men de betaler også fuld pris. Der er stadig lige så meget arbejde med
rengøring, vask af sengetøj osv.

> Selvfølgelig kan det bruges en aften, men i dagtimerne har vi et
problem....

Da mine forældre i en overrække havde en kor, kom der fast hver onsdag et
par (i hver sin bil), spiste frokost, og lejede et værelse. De forlod
normalt kroen kl. 15, og med en hurtig rengøring , og skift at sengetøj,
kunne værelset lejes ud endnu en gang. De betalte dog de samme som dem der
brugte værelset hele natten.

Det stod på i ca. 2 år, hvorefterd er pludselig den ene onsdag, dukkede
endnu en kvinde op. Vi så dem aldrig siden.

Lars

Fra : Kenneth F.

Dato : 16-08-03 11:33

"Lars Wagner Hansen" <l-hansen@REMOVEpost4.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det stod på i ca. 2 år, hvorefterd er pludselig den ene onsdag, dukkede
> endnu en kvinde op. Vi så dem aldrig siden.

Jeg tror jeg ved hvorfor :)

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 16-08-03 11:46

"Lars Wagner Hansen" <l-hansen@REMOVEpost4.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Og de er ikke interesseret i den ekstra omsætning? Du kunen vel stille dem
> et "hypotetisk" spørgsmål, bare sådan for "en ven du kender".

Jeg tror ikke, det er omsætningen, der vækker bekymring. Det er nok mere, at
alle kender alle i Vestjylland, og der kunne være risiko for en uoverlagt
bemærkning på et forkert sted eller forkert tidspunkt, især hvis Laurids er
sammen med konen.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : John Sahl

Dato : 16-08-03 12:19

Laurids <betjenten@hotmail.com> wrote:
> Vi bor i en mindre by med kun to hoteller...desværre kender jeg begge
> indehavere og de kender mig....

Tag til en anden by. Alt kan lade sig gøre.

> Men ideen er selvfølgelig god nok. Kan man normalt leje et
> hotelværelse i fx 3 timer en lørdag formiddag....

Ja da, men prisen er måske den samme som for et døgn.

> Selvfølgelig kan det bruges en aften, men i dagtimerne har vi et
> problem....

Det største problem er at du er din kæreste/kone utro.
Må man spørge om der er børn i det forhold?

> NB: Jeg ved godt at man til enhver tid - med rette - vil sige; "Drop
> dog den elskerinde og lad det ikke blive en så vigtig faktor i dit
> liv." Sådan har jeg altid selv svaret når nogen har spurgt.

Eller drop konen og kom videre i livet med det nye legetøj....

> Men lad os så bare betragte spørgsmålet som et hypotetisk spørgsmål.

Fint nok, men du bliver stadig opdaget. Har du overvejet og
accepteret konsekvenserne?

--
John Sahl, Projektleder på MandeZonen.dk
Når du er træt af /Tidens Kvinder/

Fra : Madamme

Dato : 16-08-03 09:32

> [...]
> til firmafest.
>
> Men i længden er det uholdbart. Vi skal have fundt et got sted hvor vi kan

Hvad med hjemme hos hende?
Hilsen Madamme

Fra : Lars Wagner Hansen

Dato : 16-08-03 10:46

"Laurids" <betjenten@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej gruppe...

Hej Laurids

> Nu er jeg kommet lidt i et dilemma. Jeg ahr altid sagt at folk der boller
> ved siden af er idioter...<Snip>

IDIOT!

Lars

Fra : syndicate911

Dato : 16-08-03 12:49

"Laurids" <betjenten@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> til firmafest.
>
> Men i længden er det uholdbart. Vi skal have fundt et got sted hvor vi kan

Hejsa

Først og fremmest vil jeg sige at du skal tage du dig sammen, og opfører dig
som en rigtig mand, tænker du slet ikke på din anden parts følelser ?

Jeg ville foreslå at du snakker med din nuværende kone og fortæller hende at
du ønsker jeres forhold forbi, for man kan ikke både blæse og ha mel i
munden.

Og hvis det som sagt kun er kødelige lyster der driver din utroskab, så tag
dog en snak med din kone om at du ønsker at besøge et bordel, hvis du altså
er mand nok til det...

Jeg kan slet ikke forstå at du kan være det bekendt overfor for din kone,
for det er nok noget af det værste at finde ud af at den person man stoler
blindt på egentlig i grunden, blot leger med ens følelser.

Jeg har selv en dejlig kæreste, og der var da en gang at jeg kunne tænke mig
en anden kvinde bare for at prøve det. Så jeg tog en snak med hende og
brugte tiden på at forklare hende hvorfor, og han sagde at det var ok jeg
besøgte et bordel, så som sagt så gjort.

Det er altid nememre at holde sig til sandheden istedet for hele tiden at
skulle gå og lyve, syntes du ikke selv ?

Men prøv at sætte dig i din kones situation og forstil dig de følelser der
ville komme op i dig, hvis du en dag stod overfor at skulle opdage at din
kone har været dig utro ?

Shame on you

Love and respect

/ Syndicate911

Fra : syndicate911

Dato : 16-08-03 12:58

"syndicate911" <syndicate911@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> ville komme op i dig, hvis du en dag stod overfor at skulle opdage at din

Nå ja kære ven jeg glemte lige at sige at hvis du finder en løsning med din
kone omkring at benytte et bordel eller en escort pige kan du finde en masse
søde piger her www.hot6.dk

Men du skal nu stadig skamme dig

Love and respect

/ Syndicate911

Fra : John Sahl

Dato : 16-08-03 13:21

> [...]
> Nå ja kære ven jeg glemte lige at sige at hvis du finder en løsning
> med din kone omkring at benytte et bordel eller en escort pige kan du

Kan du ikke overtales til at klippe noget tekst væk i de indlæg
du besvarer, så man ikke skal læse hele forrige indlæg en gang
mere. Ellers scrolle helt til bunds i et flere hundrede linier langt
indlæg for at læse 4 skrevet af dig?

Men det er trods alt fint at du skriver under det du kommenterer.

Fra : syndicate911

Dato : 16-08-03 13:22

"John Sahl" <spamtrap6@mandezonen.dk> wrote in message

> [...]
>
> Men det er trods alt fint at du skriver under det du kommenterer.
>
> --
> John Sahl, Projektleder på MandeZonen.dk

Jo selvfølgelig, men mister man så ikke helheden af samtalen ?

Love and respect

/ Syndicate 911

Fra : John Sahl

Dato : 16-08-03 13:31

syndicate911 <syndicate911@hotmail.com> wrote:
> Jo selvfølgelig, men mister man så ikke helheden af samtalen ?

Næh, så kan man jo bare læse forrige indlæg. Hent eventuelt
OE-Quotefix her: <http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/>

FUT dk.admin.netikette

Fra : Andropov

Dato : 17-08-03 21:08

"John Sahl" <spamtrap6@mandezonen.dk> wrote in message:

> Mænd har nok ikke så stor tendens til at gå i stå seksuelt. Onslow
> typen har nok ikke så meget med virkeligheden at gøre.

>Det passer simpelthen ikke. Det er ikke overladt til kvinderne
>at gå i stå, der er masser af mænd der gør det samme.

Er det så ikke oftest på grund af for meget arbejde at mændene går i stå seksuelt ?

Fra : John Sahl

Dato : 17-08-03 21:54

Andropov <andropov@ofir.dk> wrote:
> Er det så ikke oftest på grund af for meget arbejde at mændene går i
> stå seksuelt ?

Næh, jeg har da observeret det i forhold hvor begge parter
arbejder lige meget også. Endda i forhold hvor kvinden arbejder
mest.

Fra : Jan Jensen

Dato : 16-08-03 14:08

hvad med at leje et værelse.....

Fra : Laurids

Dato : 16-08-03 15:29

Pyhh I er aktive herinde.....

Først forslagene om steder....det ser ud til at der kun er
hotelværelserne....trist men sandt.....så må vi hver sin bil og køre til en
større by i nabolaget....

Jeg håbede der var nogen der havde en bedre ide....

Så til formaningerne.....jeg ved godt jeg er utro, det er elskerinden
også.......ja vi har begge overvejet konsekvensen, men ender hver gang med
den samme: "man lever kun en gang, og i morgen kunne vi jo vågne og opdage
vi var døde..". Hvis dagligdagen er præget af forpligtelser og efter mange
år er blevet rutine og ikke kærlighed....så er det så forløsende når man
pludselig sidder stille med en person overfor hvem de eneste forpligtelser
er at nyde livet.....

Jeg har talt med konen om hvad jeg føler (nej hun ved ikke jeg er utro,
efter mange år kender hun min grundholdning til den slags)....men hun mener
ikke livet kan være anderledes med hus, job og børn etc....

Hver gang jeg kommer hjem mener jeg at jeg er den samme som før, og jeg er
stadigvæk hel....hun har altså ikke mistet noget....sålænge famillien får
den opmærksomhed de altid har fået......

Inder inde ville jeg ønske at hun fandt en elsker der kunne vække de samme
behov som jeg har, hos hendes igen....

Fra : Paul

Dato : 16-08-03 16:06

> Inder inde ville jeg ønske at hun fandt en elsker der kunne vække de samme
> behov som jeg har, hos hendes igen....

Godt... nu har du selv skrevet det, så ved du også hvad dit job består i....
det er dig, som er din kones elsker...

Fra : Laurids

Dato : 16-08-03 16:28

Jeg ved det og burde give dig ret...

Men hun gider ikke...hun har som hun selv siger mistet gnisten og lysten til
lidenskabeligt forhold....tro mig - jeg har forsøgt....

Til sidst mister man selv lidt af gejsten og accepterer hendes
indstilling....for så igen at vågne når man pludselig bliver tilbedt fra
anden side....

Man kan argumentere i evigheder for og imod utroskab...man bliver nok aldrig
enig....jeg håber bare på nogle ideer og råd til tråden....jeg burde nok
ikke have startet på at forsvare mine handlinger...undskyld til dem der nu
begynder at komme med deres meninger.....

Fra : syndicate911

Dato : 16-08-03 18:00

> [...]
> ikke have startet på at forsvare mine handlinger...undskyld til dem der nu
> begynder at komme med deres meninger.....

Jeg syntes nu grundlæggende ikke at man på nogen måde kan argumentere FOR
utroskab, da utroskab helt klart sidestilles med bedrageri i mine øjne, for
det er da at bedrage et andet menneske at udføre sådanne kødelige lyster bag
ens ryg, og ærligt talt så snup da en spiller i stedet, for hvis 10
minutters hoppen og hyggen kan være med til at ødelægge flere års ægteskab,
ja så er det da en tynd kop the i bygger jeres forhold på.

Du skulle nu hellere tage og vise dig som en mand - og gi en klar udmelding
til din kone at eftersom hun ikke ønsker at tilbyde den sex du nu har behov
for, for alle mænd har vel et eller andet behov sådan rent seksuelt :)

Så kan du jo foreslå hende at du kunne besøge et bordel istedet, og få
styret dine lyster der. Du kan finde en del af dem her www.hot6.dk Men hvis
du derimod er faldet for den anden kvinde som er din elskerinde, så skal du
jo skilles fra din nuværenede kone, og få bragt tingene i orden istedet.

Nu snakker du om at du har børn i dit forhold, har du tænkt over hvordan
deres reaktion ville være den dag de finder ud af at du har bedraget deres
mor ? der er mange ting som spiller ind her, og jeg håber virkelig du har
brugt hovedt ( det øverst placeret ) da du indgik den form for sjov.

Lige nu er dit mindste problem i virkeligheden hvor i skulle skal være
sammen, men hvordan i skal være sammen, som sagt få sat styr på dit liv,
ellers render du blot runddt og sårer en masse mennesker, nemlig din
familie, som du vel et eller andet sted holder af ???

Love and respect

/ Syndicate911

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 16-08-03 19:13

"syndicate911" <syndicate911@hotmail.com> skrev :

>Så kan du jo foreslå hende at du kunne besøge et bordel istedet, og få
>styret dine lyster der. Du kan finde en del af dem her www.hot6.dk

Helt i orden at du deltager i debatten, men det er altså ikke
nogen god ide at du i hver eneste indlæg vill promovere din
hjemmeside.

Gruppen er ikke nogen reklamesøjle.

Men, du er velkommen til at lave en signatur, hvor du har din
hjemmesideadresse stående.

Kig lidt rundt på http://usenet.dk om brugen af de danske
nyhedsgrupper.

Fut: news:dk.admin.netikette, hvor svar herpå bringes.
--
Knud

Fra : Henning

Dato : 17-08-03 15:16

Laurids wrote:
> Jeg ved det og burde give dig ret...
>
> Men hun gider ikke...hun har som hun selv siger mistet gnisten og
> lysten til lidenskabeligt forhold....tro mig - jeg har forsøgt....

Og hvis hun ikke VIL gøre noget ved det, er der ikke noget at
stille op, der skal jo 2 til at få det til at fungere.

> [...]
> burde nok ikke have startet på at forsvare mine handlinger...undskyld
> til dem der nu begynder at komme med deres meninger.....

Jeg havde i nogle år en kone, der ikke havde lyst til sex, men hun
ville det, derfor kom vi igennem de år uden at det endte i skilsmisse.
Og uden at utroskab blev overvejet som alternativ, ( eller praktiseret
for den sags skyld )

At forsvare sig selv, er vel egentlig en såre naturlig handling,
når man gør noget, man egentlig synes, basalt set, er forkert ?

I er begge gift, så i må jo leve det liv der følger med og i vil
sikkert ikke kunne holde hinanden ud, hvis i flyttede sammen

Det forbudte er nok noget af det, der gør det så attråværdigt
og spændende, i er fri for dagligdagens kedsomhed.

Men gå nu til din kone og forklar hende at du har løst
problemet og har et godt og givende sexliv, så hun slipper
for at have sex med dig frem over

MVH
Henning

Fra : PerX ...

Dato : 17-08-03 17:45

In article <3f3f8dfd$0$97185$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
h2m@madsen.mail.dk says...
> Jeg havde i nogle år en kone, der ikke havde lyst til sex, men hun
> ville det, derfor kom vi igennem de år uden at det endte i skilsmiss

Øh, hun ville hvad? Hun havde ikke lyst til sex men ofrede sig og kiggede
op i loftet og tænkte på fædrelandet?

Fra : Nette

Dato : 16-08-03 17:47

"Laurids" skrev i en meddelelse
> [...]
mener
> ikke livet kan være anderledes med hus, job og børn etc....

Hvis hun ikke mener, livet kan være anderledes, så tro om! Prøv at fortæl
hende, at du har været hende utro og endda har fundet een speciel kvinde at
være det med flere gange. Een du rent faktisk har et forhold til. Jeg tør
vædde med, hun vil finde ud af, at tingene KAN være anderledes...
Hvis hun stadig er af samme holdning som før du fortalte det, jamen så er
der jo ingen grund til at skjule det så meget.

> Hver gang jeg kommer hjem mener jeg at jeg er den samme som før, og jeg er
> stadigvæk hel....hun har altså ikke mistet noget....sålænge famillien får
> den opmærksomhed de altid har fået......

Jo, din kone har mistet den troskab, som hun fordrer og går ud fra, du giver
hende. Du er gået bag hendes ryg.
Du bør helt selv lade hende selv vælge, om hun vil leve med en mand, der har
et forhold ved siden af eller ej. Det er ikke op til dig at vurdere, om hun
vil/kan det.

> Inder inde ville jeg ønske at hun fandt en elsker der kunne vække de samme
> behov som jeg har, hos hendes igen....

Hvis du er bange for, at det er din person hun ikek tænder på, hvad så med
at gøre noget ved det? Det er dig der skal sætte begær i hende, ikke en
elsker.

Nette

Fra : syndicate911

Dato : 16-08-03 18:34

Jeg er fuldstændig enig med Nette..

Love and respect

/ Syndicate911

Fra : Ralph

Dato : 16-08-03 19:40

Hvis du er så ide-forladt at du ikke kan finde et sted at være et svin, så
skulle du måske finde noget mere fornuftigt at bruge din tid på.

Ralph.

Fra : HrSvendsen

Dato : 17-08-03 02:29

Laurids wrote:

> [...]
> kærlighed....så er det så forløsende når man pludselig sidder stille
> med en person overfor hvem de eneste forpligtelser er at nyde

Jeg synes helt ærligt, du i stedet skulle kede dig røven ud af bukserne
resten af dit liv i stedet for at gå rundt og have det spændende med din
elskerinde. Se det i øjenene - du har trukket en nitte.

> [...]
> utro, efter mange år kender hun min grundholdning til den
> slags)....men hun mener ikke livet kan være anderledes med hus, job

Talt med hende om det ....

Tag og mind hende om (hvis du ikke allerede har gjort det), at hun har
ægtet dig, og hun den onde stejleme så har at gøre en indsats for at
være en kvinde for sin mand og ikke bare en mor for sine børn og en
ansat for en arbejdsgiver. Hvis hun sagde til sin arbejdsgiver, at hun
altså ikke kan yde en ordentlig indsats "og sådan er det bare, når man
har mand og børn", ville arbejdsgiveren pr. omgående begynde at se sig
om efter en anden medarbejder til det mere kreative og sende din kone
ned i arkivet.

> [...]
>
> Inder inde ville jeg ønske at hun fandt en elsker der kunne vække de
> samme behov som jeg har, hos hendes igen....

Et uhyggeligt ønske. Det må være din samvittighed, der spiller dig et
gevaldigt puds.

Fra : nusle

Dato : 17-08-03 07:24

"HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

Hej,

> [...]
> har mand og børn", ville arbejdsgiveren pr. omgående begynde at se sig
> om efter en anden medarbejder til det mere kreative og sende din kone

Hvis manden som ønsker mere engagement/lidenskab osv.
fra konen, selv lægger den i en anden kvindes arme - klinger
det så ikke lidt hult?

Hvis man ønsker sig noget af sin partner, kan man da begynde
med selv at være leveringsdygtig.

Jeg tror ikke, at der findes den m/k'er der ikke ville kunne
vækkes, hvis man gør en indsats og også husker at forny
sig selv og dermed forholdet. Men det er selvfølgelig meget
lettere at springe over hvor gærdet er lavest og tage sit eget
sædvanlige, kedelige jeg og præsentere det for en ny, for
hvem alt ved en vil være nyt.

mange hilsner
nusle

Fra : HrSvendsen

Dato : 17-08-03 12:45

nusle wrote:
> [...]
>
> Hvis manden som ønsker mere engagement/lidenskab osv.
> fra konen, selv lægger den i en anden kvindes arme - klinger

Det er jo konsekvensen. Konen er selv gået ned i arkivet og nægter at
returnere.

> Hvis man ønsker sig noget af sin partner, kan man da begynde
> med selv at være leveringsdygtig.

Elskeren lyder til at have leveringsdygtigheden i orden. Det er
hovedaftageren, der nægter modtagelse.

> [...]
> lettere at springe over hvor gærdet er lavest og tage sit eget
> sædvanlige, kedelige jeg og præsentere det for en ny, for

Der findes golde agre, som ikke kan vækkes til live, før de har sovet i
hundrede år. Og er det tilfældet her, så gør ploven bedre gavn
andetsteds.

Fra : HrSvendsen

Dato : 17-08-03 12:47

nusle wrote:

> [...]
> lettere at springe over hvor gærdet er lavest og tage sit eget
> sædvanlige, kedelige jeg og præsentere det for en ny, for

Jeg glemte helt ... det er i allerhøjeste grad også konens ansvar at få
taget sig sammen. Og gider hun ikke det, så er det blot en lykke, hvis
andre vil.

Fra : Henning

Dato : 17-08-03 14:43

nusle wrote:
> [...]
> det så ikke lidt hult?
>
> Hvis man ønsker sig noget af sin partner, kan man da begynde

Lidenskaben og lysten til sex kommer fra een selv, har den
ene i et parforhold mistet lidenskaben og lysten, kan den
anden slå saltomotaler i timevis uden at det nytter en hjuende
fis.
Selv under den altopslugende forelskelses-fase, er det, der sker
mellem ørene på den enkelte, drivkraften til at dyrke sex i langt
højere grad end selve den person, der er genstand for vores
forelskelse.

> Jeg tror ikke, at der findes den m/k'er der ikke ville kunne
> vækkes, hvis man gør en indsats og også husker at forny
> sig selv og dermed forholdet.

Jeg tror, at det er den enkeltes egen indstilling til sex der
"bærer skylden" når lysten forsvinder og ikke partnerens
mere eller mindre aktive indsats, for hvis han/hun ikke
har lyst, kan ingen nok så aktiv partner vække lidenskaberne
til live før den anden er parat til det.

Sex opstår for mit vedkommende først som en ide, der
udvikler sig til en fantasi, der så kanaliseres ud i at forføre
min partner, ved at få hende til at huske på hun er kvinde
og et seksuelt individ med seksuelle behov, men er hun ikke
indtillet på " at huske" vil hun opfatte mine forsøg på at
vække hendes seksualitet som en plage, et krav om at hun
skal være med til noget, hun ikke selv har lyst til, hen af
vejen går hun i baglås, miste selvværd og selvrespekt,
bliver mere og mere ked af det, frustreret, får dårlig
samvittighed over ikke at kunne få lyst etc. etc. Hun havner
i en situation hvor det kan tage år at få oparbejdet
troen på sig selv og hendes værd som kvinde med en
seksualitet, måske kan hun godt være med til sex i denne
periode, når hun har drukket sig snaldret i rødvin og
bedøvet sine følelser af mindreværd og mislykkethed,
men når hun så bliver ædru igen, er hun stadig bange,
frustreret, føler sig unormal etc. etc.
For at klare ikke at kunne få kontakt med sin seksualitet,
begynder den der har svært ved at få lyst, at finde på
undskyldninger for sig selv, for ikke at "tabe ansigt"
over for partneren og ikke mindst sig selv, ofte giver
man partneren skylden, ved at sige hun/han ikke deltager
aktivt nok i at få hjemmet til at fungere, eller man er for
træt på grund af en stor arbejdsbyrde og medfølgende
stress på arbejdet, der tapper energien etc.

Mangel på lyst skyldes altid noget i een selv, ikke
omgivelserne eller evt partner, selv om mange ikke
tror det, kan man "tvinge" sig selv til at få kontakt
med sin seksualitet, næsten lige meget hvor langt
væk lysten er kommet fra bevidstheden, alene ved
at beslutte sig, for ikke at finde sig i at have mistet
den kostelige gave sex er

> Men det er selvfølgelig meget
> lettere at springe over hvor gærdet er lavest og tage sit eget
> sædvanlige, kedelige jeg og præsentere det for en ny, for
> hvem alt ved en vil være nyt.

Siger en kvinde, der kan få orgasme ved at strejfe
knoppen på en komodeskuffe med sit blik *G*

Men du har ret, men af andre årsager, *Der er der nemlig
ingen mosgroede konflikter* Her kan selv den der har
mistet lysten og forbindelsen med sin seksualitet være med
af samme årsag, ingen konflikter!

MVH
Henning

Fra : nusle

Dato : 17-08-03 18:59

"Henning" <h2m@madsen.mail.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> Lidenskaben og lysten til sex kommer fra een selv, har den
> ene i et parforhold mistet lidenskaben og lysten, kan den
> anden slå saltomotaler i timevis uden at det nytter en hjuende
> fis.

Jeg er ikke helt enig.

> [...]
> mellem ørene på den enkelte, drivkraften til at dyrke sex i langt
> højere grad end selve den person, der er genstand for vores

Det er jeg enig i - det meste foregår i hjernen

> [...]
> har lyst, kan ingen nok så aktiv partner vække lidenskaberne
> til live før den anden er parat til det.

Igen, jeg er ikke helt enig - det handler ikke kun om at vække
den andens lyst, men forstå at den andens lyst også hænger
sammen med hvad man i givet fald giver ham/hende at få lyst til.

> [...]
> vække hendes seksualitet som en plage, et krav om at hun
> skal være med til noget, hun ikke selv har lyst til,

Jamen, det handler ikke om at give hende lysten, den skal
hun såmænd finde selv - det handler om at give hende
noget at få lyst til. Hvis man har set ud på en bestemt måde
og opført sig på en bestemt måde i årevis, så kan de ænd-
ringer man gør i og med sig selv, skabe en fornyet interesse
- og så er der ikke så langt til at vække lysten.

Eks.:
Hvis jeg har gået i lange bukser non-stop i årevis, lignet en
hængt kat, haft travlt med kun at være mor (og ikke hverken
kvinde eller elskerinde for min mand) - og jeg så pludselig
begynder at klæde mig i lækre nederdele, sexet undertøj,
bære makeup, gå ud engang imellem med veninderne og
få nye og bekræftende input, dyrke nye hobbies der giver
mig en masse spændende at fortælle om osv. Så er jeg
næsten helt og aldeles sikker på, at det nok skulle vække
selv den sløveste mand - jeg bliver simpelthen en kvinde,
som han får lyst til at lære at kende igen (også seksuelt) .

Det kan en mand også gøre - tage udgangspunkt i sig selv.
Der er en grund til at erotikken til at begynde med dør ud,
og jeg tror det er vane og kedsomhed - så bryd vanerne
og gør op med kedsomheden - om ikke andet vil man
give sig selv så dejlige oplevelser, at det er det hele værd.

Konformitet kan have sine positive sider, men det er nu
engang dræbende for erotikken.

> hen af
> vejen går hun i baglås, miste selvværd og selvrespekt,
> bliver mere og mere ked af det, frustreret, får dårlig
> samvittighed over ikke at kunne få lyst etc. etc.

Det kan jeg godt forstå, da det alene kommer til at
handle om hendes manglende lyst, uden også at tage
den dimension med, at der skal være noget at få lyst
til, og det bør også fornyes engang imellem.

> [...]
> træt på grund af en stor arbejdsbyrde og medfølgende
> stress på arbejdet, der tapper energien etc.

Helt enig - det er vist alt for svært for de fleste at se på
partneren og sige højt, at "du keder mig, jeg tænder ikke
på dig længere, der er ingen spænding ved dig mere, intet
nyt at gå på opdagelse i, ingen fascination".

> [...]
> væk lysten er kommet fra bevidstheden, alene ved
> at beslutte sig, for ikke at finde sig i at have mistet

Jeg er enig i, at lysten ligger i en selv - men uanset hvor
meget man ville ønske at have lyst til at spise rejer 4
gange om ugen, så er det nu engang lettere at få lyst
til 4 forskellige retter (som jeg ser det), og det samme
menneske kan snildt repræsentere alle 4.

> Siger en kvinde, der kan få orgasme ved at strejfe
> knoppen på en komodeskuffe med sit blik *G*

Ja, det bliver altså også bare "værre og værre" med årene
*LOL*

Fantasien udbygges, lysten øges og mulighederne for at
opnå orgasme mangfoldiggøres

> Men du har ret, men af andre årsager, *Der er der nemlig
> ingen mosgroede konflikter* Her kan selv den der har
> mistet lysten og forbindelsen med sin seksualitet være med
> af samme årsag, ingen konflikter!

Det er jeg enig i - måske ville det gavne de fleste at blive
bedre til at tackle konflikter, og måske ville det gavne at
afdramatisere sex lidt, det behøver ikke være det helt
store hver gang, og man kan også dyrke det alene fordi
det er fedt at være til glæde for den anden - eller fordi
det lettere på humøret, eller fordi det forebygger hoved-
pine, eller fordi det får en til at sove så godt... og man
kunne vel også sige til partneren engang imellem, at man
er alt for træt, så hvis han/hun er tændt på lidt sex, er
han/hun velkommen til at "tage selv", man forbeholder
sig bare retten til at være passiv (efter at have ageret
flyttemand i to dage, ville det være meget nærliggende
for mig at sige sådan i dag *G*).

mange hilsner
nusle

Fra : PerX ...

Dato : 17-08-03 22:03

In article <3f3fc286$0$97253$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
nusle@mail.dk says...

> Det er jeg enig i - det meste foregår i hjernen

Så hvis man ikke er til sex så er man hjerne død? ;)

Fra : Andropov

Dato : 17-08-03 23:22

Nusle skrev:

> Så er vi nok bange
> for at der er ugler i mosen. Frygter at konen har fundet en anden.

>Og det er ikke så ringe endda - at genopdage at ens
>partner faktisk er attraktiv også for andre, og at hvis
>man ikke gider oppe sig lidt, kunne det være at en
>anden snuppede ham/hende. Som det synges i en
>gammel countrysang jeg var vild med som teenager:
>"You're a fool if you think I'm stealing her - you're
>the one who's giving her away".

Det virker lidt som at kvinder tror at de altid skal ligne en
fotomodel for at være attraktive. Kvinder er jo lige så vel attraktive
ved deres måde at være på.
Udseendet er jo faktisk mindre vigtigt i forhold til om det er en
person man kan leve sammen med.

>Det handler om at forny sig, så partneren kan lære en at
>kende påny - hvis man kun fornyer sig på bestille fra
>partneren, så er det ligesom ligegyldigt - en ren dødsejler.

Der er nok grænser for hvor meget man kan forny sig efter nogle års
ægteskab.
Men noget kan man nok altid. Men ellers drejer det sig vel om at vise
at man elsker sin kvinde.

> Jeg kommer til at tænke på en tvudsendelse der var på et tidspunkt
> hvor et tysk ægtepar fortalte at den dag gjorde manden det godt for
> kvinden og den næste dag gjorde kvinden det godt for manden (så tror
> jeg selv Onslov måske kunne få lyst til sex ihvertfald den dag han kun
> skulle være passiv :).

>Og sådan finder mange nogle måder der virker for dem

Mange mænd kan nok også godt lide at kvinden ind imellem viser begær
efter dem.

Fra : PerX ...

Dato : 19-08-03 20:56

In article <df29e838.0308171422.7df465bb@posting.google.com>,
andropov@ofir.dk says...

> Det virker lidt som at kvinder tror at de altid skal ligne en
> fotomodel for at være attraktive.

Hvilket er kedeligt, de fleste fotomodeller er så gudsjammerlige at se
på.

Yep.

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 20-08-03 07:36

"PerX ..." <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> skrev i en meddelelse

> Hvilket er kedeligt, de fleste fotomodeller er så gudsjammerlige at se
> på.

Naturligvis. De skal jo helst ikke tage alt opmærksomheden fra tøjet, de
bærer. Det er tøjet - ikke modellerne - der skal sælges.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Andropov

Dato : 17-08-03 19:32

Nusle skrev:

> [...]
>ringer man gør i og med sig selv, skabe en fornyet interesse
>- og så er der ikke så langt til at vække lysten.

Men så må kvinden jo sige hvad hun har lyst til at prøve, hvis hun vil
prøve noget nyt.
Det nytter jo ikke noget det med at manden altid skal gætte hvad hun
har lyst til...
Kvinderne må jo leve op til deres egen krav om ligestilling.

> [...]
>begynder at klæde mig i lækre nederdele, sexet undertøj,
>bære makeup, gå ud engang imellem med veninderne og

Det har vi mænd ikke nok hjerne til at forstå :). Så er vi nok bange
> [...]

>og gør op med kedsomheden - om ikke andet vil man
>give sig selv så dejlige oplevelser, at det er det hele værd.

Selv om en mand prøver noget nyt kan det godt være han gætter forkert
hvad det er kvinden er utilfreds med. Det kan være hun bare er træt på
grund af et nyt stressende arbejde.
Så bedre at kvinden fortæller hvad der er galt og lige så hvis det er
en mand selv om det måske ikke er så sandsynligt ellers er det nok som
regel på grund af arbejdspres hvis en mand får mindre lyst.

Fra : John Sahl

Dato : 17-08-03 21:00

Fra : nusle

Dato : 17-08-03 22:31

"Andropov" <andropov@ofir.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> Men så må kvinden jo sige hvad hun har lyst til at prøve, hvis hun vil
> prøve noget nyt.

Nej.

> Det nytter jo ikke noget det med at manden altid skal gætte hvad hun
> har lyst til...

Det handler ikke om at leve op til nogle ændringer partneren
måtte have lyst til skulle ske.

> Kvinderne må jo leve op til deres egen krav om ligestilling.

Det har ingen relevans i denne tråd.

> Det har vi mænd ikke nok hjerne til at forstå :).

Ork jo - hvis I vil.

> [...]

the one who's giving her away".

> Mænd har nok ikke så stor tendens til at gå i stå seksuelt.

Ork jo!

> Onslow
> typen har nok ikke så meget med virkeligheden at gøre.

Wake up.

> [...]

kende påny - hvis man kun fornyer sig på bestille fra
partneren, så er det ligesom ligegyldigt - en ren dødsejler.

Så ville det ikke være fordi lysten som sådan var forsvundet,
men fordi hun var træt - og det er/var ikke det jeg var inde
på.

Fra : PerX ...

Dato : 17-08-03 17:41

In article <3f3e3f8f$0$5140$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
betjenten@hotmail.com says...

> Jeg har talt med konen om hvad jeg føler (nej hun ved ikke jeg er utro,
> efter mange år kender hun min grundholdning til den slags)....men hun mener
> ikke livet kan være anderledes med hus, job og børn etc....

Så er skilsmisse jo en mulighed.

(Bemærk iøvrigt hvor kækt de fleste af os klipper citeringer væk)

Fra : ALR

Dato : 18-08-03 14:31

Hej Laurids
Det er da lykkedes for dig at få moralisterne på bane
men tilbage til dit spørgsmål.
Der findes mange der gerne vil "leje" deres lejlighed ud i nogle timer (
eller måske et sommerhus, når du nu bor vest Jylland) --søg i chatgruppe
- (feks. scor.dk eler dating.dk) eller sæt annonce i dba.dk, så er jeg
overbevist om at du kan finde det rette omgivelser til det Frække- let &
diskret-
mvh

alr

http://www.kandu.dk/

Fra : vonSchneider

Dato : 18-08-03 15:32

"Laurids" <betjenten@hotmail.com> wrote in message news:<3f3de30d$0$5160$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...

Kære Laurids,
utroskab er vanvittigt spændende. Og det giver noget, andet ikke
giver. Du lever visselig kun en gang. Men det er også yderst farligt.

Derfor mit råd: gør det og nyd det af hele dit hjerte. Og vær
forsigtig – yderst forsigtig. Og når det ser ud til at være opdaget –
med mindre altså in flagranti - så nægt alt. Start ikke med at
forsvare, men se uskyldig ud, fokuser på problematikken i anklagen og
diskuter denne i stedet for.

Det er bestemt ikke fair overfor din kone, og det må du så leve med.
Men gør aldrig den fejl at komme flæbende til din kone og bede om
tilgivelse for noget, hun ikke anede eksisterede. Det dur ikke. Du må
leve med samvittigheden. Det går nok over med elskerinden, og så
klarer du dig i nogle år, indtil det kommer igen, den her drift mod
det forbudte. Måske har din kone jo også haft en elsker, har en eller
får en. Jeg selv som mand har været elsker for flere koner, der
elskede deres mand og som stadig er gifte med dem. Disse kvinder
levede op på en meget intens måde med deres elsker, som altså gav dem
noget andet end deres mand. Lige ret for alle.

Og når du nu lever dit nye forhold ud, så accepter, at du eventuelt
mister forholdet til din kone. Men i dette tilfælde går livet videre
for jer begge to – måske for jer begge to på en langt mere spændende
måde.

Held og lykke
vonSchneider

Fra : HrSvendsen

Dato : 18-08-03 16:11

vonSchneider wrote:

[snip]

Vise ord.

Fra : nusle

Dato : 18-08-03 17:09

"vonSchneider" <vonschneider1@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Hej,

> [...]
> diskuter denne i stedet for.
>
> Det er bestemt ikke fair overfor din kone, og det må du så leve med.

Jeg er lige blevet klar over hvilke egenskaber i en mand, jeg
aldrig ville kunne acceptere - og hvilke egenskaber der kan
give mig lyst til aldrig igen at involvere mig.

Måske synes nogle af jer, at det er en helt fin ting at føre
den - I skal forestille at være sammen med, fordi I elsker
ham/hende - bag lyset. At være løgnagtig og fuld af svig
og bedrag og forræderi... jeg synes at det at udsætte den
man elsker for et sådan bedrag er noget nær det usleste
man kan gøre - og hvor mister jeg dog lysten til over-
hovedet at røre ved en mand igen - når jeg læser oven-
stående

Hvis man ikke længere føler det samme for sin partner
og hellere vil søge sin glæde og sine behov tilfredsstillet
andre steder - hvorfor så ikke sætte partneren fri til at
søge det samme. Der er da ikke rimeligt at lade ens
partner være bundet af løfter man ikke selv overholder.

Hvordan kan man "opfordre" hinanden til at være så
falske overfor mennesker der står en nær, til at føre
løgn ind i relationen helt bevidst og med en forestilling
om, at hvis han/hun ønsker at konfrontere en med
deres frygt/mistro osv. så skal man bare lyve og gøre
"anklagen" til problematikken - og ikke utroskaben.

Jeg står helt af på den indstilling som vonSchneider
giver udtryk for.

Kære Laurids (som også underskrev sig med Søren)
- har din kone gjort sig fortjent til den behandling?

mange hilsner
nusle

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 18-08-03 20:28

nusle wrote:
De vise ord ;)
Er helt enig med dig ;)

mvh
Johan

Fra : HrSvendsen

Dato : 18-08-03 20:48

nusle wrote:

> Jeg er lige blevet klar over hvilke egenskaber i en mand, jeg
> aldrig ville kunne acceptere - og hvilke egenskaber der kan
> give mig lyst til aldrig igen at involvere mig.

Sådan er der så meget. En undersøgelse har vist at op til hver femte
barn i Danmark ikke har den far, der står noteret for dåden. Det er
sådan ca. en uendeligt meget mere klandringsværdi egenskab ved kvinder
end gruppen af mænd kan stå for.

> Måske synes nogle af jer, at det er en helt fin ting at føre
> den - I skal forestille at være sammen med, fordi I elsker
> ham/hende - bag lyset. At være løgnagtig og fuld af svig
> og bedrag og forræderi...

Nej det er ikke fint. Men det kan være det rigtige valg. Alt taget i
betragtning. Der gives ikke point i efterlivet for at have været et
selvopofrende og selvfornægtende hængeøre.

> [...]
> man kan gøre - og hvor mister jeg dog lysten til over-
> hovedet at røre ved en mand igen - når jeg læser oven-

Ser du ikke bort fra, at der er tale om kvinder, der rent faktisk ikke
rigtig gider at røre ved deres mand? Så du risikerer blot at bringe dig
selv (og din elskede) i samme situation.

> [...]
> søge det samme. Der er da ikke rimeligt at lade ens
> partner være bundet af løfter man ikke selv overholder.

Der kan være mange gode grunde. Nogen af de bedste hedder børn. Dem står
man med at stort ansvar for. Meget større end for nogen andre. Andre
hensyn må altså vige. Det er umuligt at få det bedste fra alle verdener.
Man må prioritere og efter bedste evne stræbe mod de høje idealer; men
for Søren ikke så meget, at man fuldkommen mister jordforbindelsen og
livsglæden.

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 19-08-03 06:17

HrSvendsen wrote:

> [...]
> barn i Danmark ikke har den far, der står noteret for dåden. Det er
> sådan ca. en uendeligt meget mere klandringsværdi egenskab ved kvinder

Spørgsmålet er hvor mange af de børn som bliver født så har en far som
er gift (vel og mærke med en anden kvinde)?
Blot fordi kvinden får et barn ud af det - har manden i samme grad
medført til bedriften. Han er ikke hverken bedre eller dårligere.

Desuden - er kunstig befrugtning osv. men i denne undersøgelse - det må
siges at kunne forklare en del af dem. ;)

> Nej det er ikke fint. Men det kan være det rigtige valg. Alt taget i
> betragtning. Der gives ikke point i efterlivet for at have været et
> selvopofrende og selvfornægtende hængeøre.

Selvopofrende og selvfornægtende? Det er jo ikke det som det hele
handler om. Hvis du begik et fejlvalg i første omgang må du indrømme det
- og ikke bare hoppe videre til den næste. Ellers er det der du bliver
selvfornægtende.

Hvis du tror det er selvfornægtende at lade være med at være utro, hvad
er det så du nægter hvis du ikke er utro? Intet... du havde selv valget.
Der er intet der berettiger til utroskab - især ikke når argumentet skal
findes ud fra en form for egoistisk tror på at det man gør er det
rigtige. Nej, tag konsekvensen og drop den anden. Hvis man ikke kan
holde fingerne væk, så er det på tide at komme videre.

> Ser du ikke bort fra, at der er tale om kvinder, der rent faktisk ikke
> rigtig gider at røre ved deres mand? Så du risikerer blot at bringe dig
> selv (og din elskede) i samme situation.

Hmmm, det handler jo ikke om det er en kvinde eller man der er utro. Det
handler om det bedrag som (frygtelig) mange herinde prøver at retfærdiggøre.

> [...]
> Man må prioritere og efter bedste evne stræbe mod de høje idealer; men
> for Søren ikke så meget, at man fuldkommen mister jordforbindelsen og

Børn - ja forstår argumentet - men ikke hvorfor? Har børnene bedst af at
være i en familie hvor tingene ikke fungere? Eller hos den ene af
forældrene? Jeg vil klart vælge den sidste mulighed.

mvh
Johan

Fra : nusle

Dato : 19-08-03 07:26

"Johan Holst Nielsen" <johan@weknowthewayout.com> skrev i en meddelelse

Hej,

Du har skrevet det så fint - at jeg slipper *S*.

Hr. Svendsen - jeg ville have svaret som Johan, med andre
ord, men samme mening.

mange hilsner
nusle

Fra : HrSvendsen

Dato : 19-08-03 16:03

nusle wrote:
> [...]
>
> Hej,
>
> Du har skrevet det så fint - at jeg slipper *S*.
>
> Hr. Svendsen - jeg ville have svaret som Johan, med andre

Glimrende. Så kan jeg svare jer begge på en gang.

Fra : HrSvendsen

Dato : 19-08-03 16:03

Johan Holst Nielsen wrote:
> [...]

> Desuden - er kunstig befrugtning osv. men i denne undersøgelse - det
> må siges at kunne forklare en del af dem. ;)

Men langt fra dem alle. Og alle kan vel se, at den slags bedrageri, hvor
man indbilder en mand, at en fremmed mands barn er hans, langt overgår
et almindeligt sidespring.

> Hvis du tror det er selvfornægtende at lade være med at være utro,
> hvad
> er det så du nægter hvis du ikke er utro?

Kommer an på situationen. Hvis konen er død i sengen, så er det
lagengymnastik, man nægter sig selv.

> Hmmm, det handler jo ikke om det er en kvinde eller man der er utro.
> Det handler om det bedrag som (frygtelig) mange herinde prøver at
> retfærdiggøre.

Undersøgelser har vist at alle mennesker lyver adskillige gange hver
eneste dag. Bedrageri er noget helt almindeligt og naturligt for
mennesker. Det gør livet så meget nemmere og bedre.

> Børn - ja forstår argumentet - men ikke hvorfor? Har børnene bedst af
> at være i en familie hvor tingene ikke fungere? Eller hos den ene af
> forældrene? Jeg vil klart vælge den sidste mulighed.

Børnene har bedst af at være i en familie med både far og mor, hvor
tingene fungerer. Så sålænge man kan få det til at fungere, så er det
det, man gør. Sker der så et brud, hvis sidespringet opdages .. nå ja,
så skilles vejene. Men i mellemtiden har ungerne haft det bedre. Og
måske sker der ikke noget brud/opdagelse, og alle er glade. Det er det
bedste.

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 19-08-03 17:26

HrSvendsen wrote:

> Men langt fra dem alle. Og alle kan vel se, at den slags bedrageri, hvor
> man indbilder en mand, at en fremmed mands barn er hans, langt overgår
> et almindeligt sidespring.

Ja, men det barn er jo netop fremkommet af et sidespring - med mindre
der er tale om kunstig befrugtning - i så fald har manden accepteret at
han ikke kan levere den fornødne sæd til kvinden således hun kan blive
gravid. Barnet er i så fald hans da hans giver barnet kærlighed.

At være barn af en bestemt behøves heller ikke have noget biologisk på
sig. Selvfølgelig er der mange der gerne vil kende sine rødder. Men
kærligheden til sine forældre og kærligheden til dem er mindst lige så
vigtig. Derfor kan man ikke se sort og hvid - men man skal tage
individet i betragtning.

> Kommer an på situationen. Hvis konen er død i sengen, så er det
> lagengymnastik, man nægter sig selv.

I så fald passer mand og kone ikke længere sammen. Så må man videre.
Hvis du ikke gider dit job mere søger du jo heller ikke et nyt -
sygemelder dig fra det gamle og lader som ingenting? Nej tag
konsekvensen - forholdet må stoppe hvis partnerne ikke kan
tilfredsstille hinanden.
Du vil altid kunne undgå at benægte sig selv - det handler blot om at
tage de konsekvenser med som det fører til.

En anden mulighed er at snakke med konen. Men det vil aldrig kunne
retfærdiggøres at være utro - fordi man baserer sin retfærdighed på
nægtelse af sex.

> Undersøgelser har vist at alle mennesker lyver adskillige gange hver
> eneste dag. Bedrageri er noget helt almindeligt og naturligt for
> mennesker. Det gør livet så meget nemmere og bedre.

At mennesker lyver overfor hinanden er jo ikke direkte noget galt i.
Alle kan stikke en lille hvid løgn - især til telefonsælgerne der hele
tiden ringer ;) Men en anden ting er bedrag - og det bedrag som utroskab
medfører. Må jeg spørge dig - har du nogensinde prøvet at en du virkelig
elskede var dig utro? I så fald vil du vide hvilke tanker man får,
hvordan det påvirker en. Det er sku ikke rart at leve efter sådan en
omgang. Så fordi man selv har det dårlig med sit sexliv med konen,
behøver det ikke at betyde hun nødvendigvis ikke elsker manden mere.
Mere er forskellige - og så har man måske blot opdaget at man ikke
passer sammen mere. Men det berettiger ikke til utroskab. Så må man tage
konsekvensen og enten få en god snak med konen og finde ud at om
forholdet kan bære videre - ellers må forholdet ende.
Forholdet vil ikke blive bedre af utroskab i lang de fleste tilfælde -
tværtimod. Og så er det blot en egoistisk og egocentereret tankegang at
tro at utroskaben som man udøver er berettiget. Det er blot et forsøg på
at refærdiggøre sin egen dårlige moral.

> [...]
> så skilles vejene. Men i mellemtiden har ungerne haft det bedre. Og
> måske sker der ikke noget brud/opdagelse, og alle er glade. Det er det

Haft det bedre? I en familie hvor forældrene ikke fungerer sammen? Nej
det tror jeg simpelthen ikke på. Hvorledes kan en familie have det godt
hvis forældrene spittes mere og mere, behovene er forskellige og
forholdet mellem forældrene muligvis er det værst tænkelige efter
skilmissen. Husk nu på der også er en tid derefter. Hvis forældrene
sammen, i rolig snak, kan finde ud af at gå fra hinanden fordi de
simpelhen er for forskellige behøves det ikke være det værste for
børnene, hvis forældrene kan beholde et venskabelige - eller i det
mindste ikke et fjendskabeligt forhold til hinanden.

Så basere et forhold på løgne og bedrag vil aldrig blive det gode. Stop
mens legen.

Mvh
Johan

Fra : HrSvendsen

Dato : 19-08-03 17:38

Johan Holst Nielsen wrote:

> Ja, men det barn er jo netop fremkommet af et sidespring

Nemlig. Og altså et sidespring med langt mere alvorlige og bedrageriske
konsekvenser end det Nusle havde det skidt med i forhold til nogen mænds
bedrageri.

> I så fald passer mand og kone ikke længere sammen. Så må man videre.

Men der er stadig børnene at tage hensyn. Og det kan jo også være, at
konen overvinder sine vanskeligheder efter et par år eller deromkring.

> En anden mulighed er at snakke med konen. Men det vil aldrig kunne
> retfærdiggøres at være utro - fordi man baserer sin retfærdighed på
> nægtelse af sex.

Hvad er der galt med den retfærdiggørelse?

> [...]
> tiden ringer ;) Men en anden ting er bedrag - og det bedrag som
> utroskab medfører. Må jeg spørge dig - har du nogensinde prøvet at en

Ja. Jeg kender ingen, der ikke har prøvet det.

> [...]
> sådan en omgang. Så fordi man selv har det dårlig med sit sexliv med
> konen, behøver det ikke at betyde hun nødvendigvis ikke elsker manden

Nej. Men kærligheden er blevet platonisk og dermed ganske anderledes end
udgangspunktet. Jeg elsker masser af mennesker; men derfor har jeg da
ikke sexuelt samkvem med dem. Og er dem ej heller utro ved at have sex
med andre.

> Haft det bedre? I en familie hvor forældrene ikke fungerer sammen?

De kan da fint fungere sammen på det venskabelige plan, selv om der ikke
længere er sex involveret mellem parterne.

> [...]
> godt hvis forældrene spittes mere og mere, behovene er forskellige og
> forholdet mellem forældrene muligvis er det værst tænkelige efter

Nu taler jeg jo om en situation, hvor der ikke foreligger skilsmisse.
Skilsmisse er noget, man for børnenes skyld bør gøre meget for at undgå.

> [...]
> børnene, hvis forældrene kan beholde et venskabelige - eller i det
> mindste ikke et fjendskabeligt forhold til hinanden.

For en far, der elsker sine børn, vil det være dybt traumatisk at miste
den daglige kontakt til poderne. Og den vil han med kæmpestor
sandsynlighed miste, hvis skilsmisse bliver en realitet. Hvad enten det
sker på den ene eller anden måde. Så der er ikke rigtig noget valg.

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 19-08-03 21:23

HrSvendsen wrote:

> Nemlig. Og altså et sidespring med langt mere alvorlige og bedrageriske
> konsekvenser end det Nusle havde det skidt med i forhold til nogen mænds
> bedrageri.

Nu er mænds sidespring ikke værrere end kvinders. Det er jeg også ret
sikker på Nusle er enig i.
Men det henviser jo også blot til min mening, man må tage konsekvenserne
hvis man ikke kan nøjes med at "spise" det man får tilbudt hjemme.

> Men der er stadig børnene at tage hensyn. Og det kan jo også være, at
> konen overvinder sine vanskeligheder efter et par år eller deromkring.

Jah, men måske gør hun ikke? Hva så - så er situationen blot forværret i
forhold til tidligere.
Hvis man føler man har behov for mere seksuelt samvær med andre
mennesker så skal man konfrontere partnere med det. Derigennem kan man
så finde ud af om at det bedst kan betale sig at gå fra hinanden - eller
forsøge længere endnu. Det må være et individuelt valg.

Men at påstå man bliver sammen for børnenes skyld er efter min mening en
egocenteret holdning. HVIS børnene betyder så meget i forholdet må man
få tilfredsstillet sig med andre metoder end løgn og bedrag.

> Hvad er der galt med den retfærdiggørelse?

Den var lidt klumret formuleret. Det der menes at at man ikke skal
retfærdiggøre selv med andre partnere på baggrund af ens kone/mand ikke
vil give en sex.
I så fald er vi tilbage omkring at tage konsekvensen og gå fra hinanden.

> Ja. Jeg kender ingen, der ikke har prøvet det.

Nu er der jo forskel på graden. Hvis du virkelig havde følelser for
denne person - ville du så udsætte andre for det?

Det er jo altid individuelt hvorledes tingene sker - men nogle tager det
hårdere end andre. Sådan er det - så tænk på at partneren er måske ikke
ens ligesom dig.

Jeg kender personer som lever i såkaldte "åbne forhold" - det må være
løsningen hvis begge parter kan gå med til. Det har dog aldrig være
tiltalende for mig.

> [...]
> udgangspunktet. Jeg elsker masser af mennesker; men derfor har jeg da
> ikke sexuelt samkvem med dem. Og er dem ej heller utro ved at have sex

Dvs. du er ikke utro hvis du har sex med en anden person? Hvornår
betegner du så utroskaben? Efter min mening er sex et udspring af
kærligheden - en holdning jeg ikke altid har haft må jeg indrømme.

Men jeg har aldrig haft noget nær så godt sex med en kvinde som jeg ikke
har elsket - men som jeg blot havde mødt i byen eller var "bolleven" med...

Under alle omstændigheder bør begge parter i forholdet afklare hvornår
der er tale om utroskab og hvornår der ikke er. Det første man skal
afklare er jo at man skal gå ud fra samme udgangspunkt.

> De kan da fint fungere sammen på det venskabelige plan, selv om der ikke
> længere er sex involveret mellem parterne.

Det handler jo ikke bare om sex. Men også bedrag og løgne.
Såfrem de havde fundet ud af at manden gerne måtte besøge fremmede
kvinder ser jeg heller ikke noget problem. Men hvis forholdet lige
pludselig gemmer på små løgne og bedrag der udvider sig i grusom fart så
er problemet der.

Det handler om man har givet den anden part en tillid til ens person.
Hvis den langsom krakelerer indefra så kan der ikke være meget venskab i
sidste ende.

> Nu taler jeg jo om en situation, hvor der ikke foreligger skilsmisse.
> Skilsmisse er noget, man for børnenes skyld bør gøre meget for at undgå.

Andet på tilfældet. hvis forældrene ikke passer sammen mere, skændes,
slår hinanden, råber af hinanden eller ligende - så kan det sagnes være
en fordel for børnene.

> [...]
> sandsynlighed miste, hvis skilsmisse bliver en realitet. Hvad enten det
> sker på den ene eller anden måde. Så der er ikke rigtig noget valg.

Man må tage et valg. Hvis man ikke kan holde snabelen indendørs når man
er i byen må man tage konsekvensen. Sådan er det i alle dele af samfundet.

mvh
Johan

Fra : Henning

Dato : 21-08-03 17:19

Johan Holst Nielsen wrote:

> [...]
> at han ikke kan levere den fornødne sæd til kvinden således hun kan
> blive gravid. Barnet er i så fald hans da hans giver barnet kærlighed.

For 5-6 år siden var der et indslag i TV avisen hvor en læge
udtalt et ca. 8-10% af de børn der havde brug for en doner til
enten knoglemarvs eller organ transplantioner, ikke havde den
biologiske far, moderen opgav som værende barnets biologiske
far, Så ca. 500.000 af os har ikke den far, som vores mødre påstår
er faderen og som det har lykkes dem at overbevise det fjols de
deler/delte bord og seng med på avlings-tidspunktet, at de skulle
være far til det barn der er/var på vej.

Hold kunstig befrugtning ude fra denne del af statestikkerne

MVH
Henning

Fra : nusle

Dato : 21-08-03 18:29

"Henning" <h2m@madsen.mail.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> [...]
> deler/delte bord og seng med på avlings-tidspunktet, at de skulle
> være far til det barn der er/var på vej.

Det er sikkert de mange tilfælde af gifte mænd og kvinder
der finder sammen som elsker/elskerinde - og det synes
mange jo åbenbart er i orden. Der har været mænd, som
lavede de børn sammen med kvinderne.

At det er forkasteligt kan vi da hurtigt blive enige om, men
det betyder ikke at det er mindre forkasteligt når mænd er
utro - utroskab er pr. definition forkasteligt (efter min mening).

Hvis man ikke er tilfreds i sit forhold, må man arbejde på
at bedre det - kan man ikke bedre det, eller slå sig til tåls
med det, må man afslutte forholdet.

Alt andet bringer kun yderligere problemer og smerte med
sig.

mange hilsner
nusle

Fra : Henning

Dato : 21-08-03 21:28

nusle wrote:
> [...]

> der finder sammen som elsker/elskerinde - og det synes
> mange jo åbenbart er i orden. Der har været mænd, som

Selvfølgelig har der da været en aktiv mand indblandet
Det er bedrageriet som sådan der er modbydeligt, som
mand synes jeg det så er endnu mere afskyeligt, at manden
oven i købet også bliver påduttet at være far til et barn,
han ingen andel har i biologisk set,

> At det er forkasteligt kan vi da hurtigt blive enige om, men
> det betyder ikke at det er mindre forkasteligt når mænd er
> utro - utroskab er pr. definition forkasteligt (efter min mening).

Der er vi absolut enige, ingen af kønnene har noget at lade
hinanden høre for i den forbindelse, flertallet af både
mænd og kvinder har være deres partner utro efter 30 års
forhold, kvinderne har en en ca. 10-15% lavere statistisk
frekvens end mænd ( Jonson og Masters ) Så det er
godtnok en gammel undersøgelse jeg hænger min viden
op på

> Hvis man ikke er tilfreds i sit forhold, må man arbejde på
> at bedre det - kan man ikke bedre det, eller slå sig til tåls
> med det, må man afslutte forholdet.

Jeg kan ikke være andet end enig med dig!

> Alt andet bringer kun yderligere problemer og smerte med
> sig.

Utroskab er som at pisse i bukserne for at holde varmen, kan
man ikke få bearbejdet de ting igennem der er utilfredstillende
i et forhold, så begge får noget bedre ud af det, må man vælge
at gå, at begynde at bedrage er den lavest rangerende løsning
af alle, som uværligt ender med at man mister både respekten
for sin partner og sig selv.

Parterne betaler en høj pris med løgn, svig og bedrag, men
evt børn, kommer til at betale den højeste pris.

MVH
Henning

Fra : PerX ...

Dato : 19-08-03 21:06

In article <3f40fa32$0$13254$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
nusle@mail.dk says...

> [...]
> man kan gøre - og hvor mister jeg dog lysten til over-
> hovedet at røre ved en mand igen - når jeg læser oven-

Well, ud fra den holdning jeg havde(har?) til romantik ville jeg også
sige det var noget snavs, på den anden side har i efterhånden fået mig
overbevist om at for de fleste er mere en forretnings aftaler som indgåse
mellem folk som ikke har de himmelråbende passioner... så måske er det
meget normalt? Jeg syntes stadig de lyder trist.

Fra : nusle

Dato : 19-08-03 21:28

"PerX ..." <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> skrev i en meddelelse

Hej,

> [...]
> overbevist om at for de fleste er mere en forretnings aftaler som indgåse
> mellem folk som ikke har de himmelråbende passioner... så måske er det

Ikke for mig - til gengæld har jeg let ved at forelske mig.

> Jeg syntes stadig de lyder trist.

Også jeg.

Hvor er respekten for partneren henne, hvor er ømheden,
lysten til at være oprigtig, lysten til at dele livet og aspekterne
i det?

Nu kan jeg måske heller ikke sætte mig ind i, hvordan det
er med et sexliv der er ikke-eksisterende i årevis, da jeg
ikke har levet sådan selv. Den eneste gang jeg var tæt på,
forlod jeg manden fordi jeg var så utilfredsstillet seksuelt
at det påvirkede hele mit liv. Jeg ved godt, at nogle mener
at kvinder ikke har de samme behov som mænd - men jeg
har. Er sex'en forsvundet fra forholdet, lider jeg under det,
og ender med at gå min vej.

mange hilsner
nusle

Fra : Henning

Dato : 21-08-03 17:26

nusle wrote:

> [...]
> at kvinder ikke har de samme behov som mænd - men jeg
> har. Er sex'en forsvundet fra forholdet, lider jeg under det,

Tjah
Jeg erindre en gang for vel omkring 22 år siden, hvor min
kone en aften spurgte mig om jeg ikke elskede hende mere.

????? forvirret var jeg? Jo for du har ikke lagt op til sex i
snart 4 uger!
Det havde jeg ikke lagt mærke til, fordi jeg var optaget
af nogle problemer der gik mig meget på

MVH
Henning

Fra : Andropov

Dato : 22-08-03 11:28

"Henning" <h2m@madsen.mail.dk> wrote in message news:<3f44f2a5$0$97182

> [...]
> kone en aften spurgte mig om jeg ikke elskede hende mere.

> ????? forvirret var jeg? Jo for du har ikke lagt op til sex i

En kvinde kan vel også lægge op til sex......

Fra : Henning

Dato : 23-08-03 06:56

Andropov wrote:

> En kvinde kan vel også lægge op til sex......

Nogen kan, andre ikke

MVH
Henning

Fra : Andropov

Dato : 23-08-03 11:50

"Henning" <h2m@madsen.mail.dk> wrote in message news:<3f4701d3$0$97205

> Nogen kan, andre ikke

Ja, der er sikkert mange kvinder som stadig i 2003 aldrig lægger op
til sex af uransagelige grunde....

Fra : Anita

Dato : 23-08-03 16:42

> "Henning" <h2m@madsen.mail.dk> wrote in message news:<3f4701d3$0$97205
> Ja, der er sikkert mange kvinder som stadig i 2003 aldrig lægger op
> til sex af uransagelige grunde....

Måske er grunden at inden hun har nået at overveje om hun har lyst, har han
lagt op til det.

/Anita

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 23-08-03 21:54

Anita wrote:

> Måske er grunden at inden hun har nået at overveje om hun har lyst,
> har han lagt op til det.

just præcis.....
--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : John Sahl

Dato : 24-08-03 00:25

Sabina Hertzum <sabina@mandezonen.dk> wrote:

> just præcis.....

Så kan i sgu lære at få fingeren ud i stedet for at altid
lade os mænd tage det første skridt.

Fra : Andropov

Dato : 24-08-03 09:07

"John Sahl" <spamtrap6@mandezonen.dk> wrote in message news:<1HS1b.53992

> Så kan i sgu lære at få fingeren ud i stedet for at altid
> lade os mænd tage det første skridt.

Ja, det skal være sådan at når man har været i bad og har tørret sig
så farer hun hen og sutter ens pik til roden mens hun holder en om
røven. Så vil man nok føle sig lidt begæret og klar til næste runde :)

Fra : Martin Jorgensen

Dato : 24-08-03 21:02

> Ja, det skal være sådan at når man har været i bad og har tørret sig
> så farer hun hen og sutter ens pik til roden mens hun holder en om
> røven. Så vil man nok føle sig lidt begæret og klar til næste runde :)

*LOL*... Ja, og det sker bare aldrigt
Så vil de snakke om dit og dat, først og jeg ved ikke hvad *S*

mvh.
Martin Jørgensen.

Fra : Anita

Dato : 25-08-03 12:14

"Martin Jorgensen" skrev

> *LOL*... Ja, og det sker bare aldrigt
> Så vil de snakke om dit og dat, først og jeg ved ikke hvad *S*

Hmm... her sker det aldrig - fordi han absolut ikke er klar til noget som
helst umiddelbart efter...

/Anita

Fra : Andropov

Dato : 25-08-03 15:35

> som
>
> Der er vel ingen der siger han skal komme ved deep throat eller
> blowjob. Det er jo kun en slags forspil...

>Ja, nu ved jeg ikke hvordan du gør, men her er udløsning ikke en del af
>forspillet. Når han er kommet er det li'som ovre for en stund.

Jeg skriver jo netop også at han ikke kommer ved deep throat eller blowjob.
Det har jeg ikke skrevet på noget tidspunkt.

Fra : Anita

Dato : 25-08-03 15:49

> Jeg skriver jo netop også at han ikke kommer ved deep throat eller
blowjob.
> Det har jeg ikke skrevet på noget tidspunkt.

Men så forstår jeg simpelthen ikke hvad du skriver.

Anita

Fra : nusle

Dato : 25-08-03 17:41

"Anita" <anita@*slet*stofanet.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> blowjob.
>
> Men så forstår jeg simpelthen ikke hvad du skriver.

At kvinden tager manden om røven og tager hans pik
langt ned i halsen betyder jo ikke at han kommer af
det (man kan bare stoppe inden) - du skriver, at han
ikke er til noget bagefter, og Andropov opfatter det
nok (som jeg) som om at han ikke er til noget, efter
han er kommet - men du mener måske, at han ikke
er til noget efter badet?

mange hilsner
nusle

Fra : Anita

Dato : 25-08-03 18:35

"nusle" <nusle@mail.dk> skrev

Hejsa og tak for uddybningen

> [...]
> ikke er til noget bagefter, og Andropov opfatter det
> nok (som jeg) som om at han ikke er til noget, efter

Ja netop.

> men du mener måske, at han ikke
> er til noget efter badet?

Nej forhåbentlig ikke, det ville være kedeligt.

Jeg tror den glippede fordi, min kommentar udelukkende var til Martin
Jorgensens kommentar om at "kvinden bare vil snakke" - jeg havde slet de
tidligere indlæg ikke i baghovedet.

Venligst Anita

Fra : Andropov

Dato : 23-08-03 18:31

Anite skrev:

> [...]
> til sex af uransagelige grunde....

>Måske er grunden at inden hun har nået at overveje om hun har lyst,

Nu snakker jeg kvinderne generelt. Det skulle da være mærkeligt hvis
manden altid har lagt op til sex inden kvinderne har overvejet....

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 23-08-03 21:54

Andropov wrote:

> Nu snakker jeg kvinderne generelt. Det skulle da være mærkeligt hvis
> manden altid har lagt op til sex inden kvinderne har overvejet....

ikke så mærkeligt som man skulle tro ;)

Fra : Andropov

Dato : 23-08-03 22:06

Sabina skrev:

> Nu snakker jeg kvinderne generelt. Det skulle da være mærkeligt hvis
> manden altid har lagt op til sex inden kvinderne har overvejet....

>ikke så mærkeligt som man skulle tro ;)

Så skriver du jo nærmest indirekte at mænd altid har mere lyst til sex
end kvinder.....

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 23-08-03 23:54

Andropov wrote:

> Så skriver du jo nærmest indirekte at mænd altid har mere lyst til sex
> end kvinder.....

næ..... det gør jeg faktisk ikke....
det eneste jeg siger er at det ikke er helt så mærkeligt som man skulle tro,
at mænd lægger op til sex inden kvinderne har overvejet det.....
det kan der jo være forskellige årsager til, og det udelukker jo ikke at
kvinderne har lyst, de overvejer det bare ikke lige i den situation.....

Fra : nusle

Dato : 24-08-03 11:54

"Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> [...]
> det kan der jo være forskellige årsager til, og det udelukker jo ikke at
> kvinderne har lyst, de overvejer det bare ikke lige i den situation.....

Kommer lige til at tænke på noget *S*:

Man siger jo, at mænd tænker på sex flere gange i minuttet,
så det er vel altid noget de overvejer

Og sådan skulle det så ikke være for kvinder *hmmm*.

Jeg har nu været foruden et stykke tid (ikke vanvittigt
længe, men alligevel), og jeg tænker på det on and off
og det eneste tidspunkt jeg ikke lige tænkte på det flere
gange i løbet af dagen (bevidst), var her hvor jeg var
helt radbrækket af smerter (tandpine) - lige bortset fra
de to gange jeg onanerede fordi jeg bildte mig ind, at
så ville jeg sove bedre bagefter - og jeg overvejede også,
om sex ville have en smertestillende effekt . Men lige
så snart smerterne var i aftagende var jeg godt i gang med
tankevirksomheden igen *aaarrggghh*. Det er så jeg
drømmer om det om natten.

Måske handler det om, at hvis behovet er dækket, så
tænker man ikke så meget på det - og i et fast forhold
har manden måske alligevel på langt sigt et større behov
end kvinden? Og underforstået, hvis man ikke tænker
på det, så mærker man det heller ikke?

mange hilsner
nusle

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 24-08-03 18:58

nusle wrote:
> [...]
> så det er vel altid noget de overvejer
>
> Og sådan skulle det så ikke være for kvinder *hmmm*.

jeg tænker mere i retningen af, at kvinder ofte er en smule mere praktisk
anlagt end mænd.... mænd er sku ligeglade med om de tager en hurtig tur på
køkkenbordet mens maden simrer, eller oven på det rene vasketøj....
kvinder tænker lidt mere over om barnet nu kommer ind ad døren, om
vasketøjet nu er ordnet, om maden brænder på og så videre og så videre....

> [...]
> har manden måske alligevel på langt sigt et større behov
> end kvinden? Og underforstået, hvis man ikke tænker

både det og så det med at kvinder er lidt mere praktisk anlagt i den
retning......
og så også med den lille finte at når man er nyforelsket kan man jo dyrke
sex nårsomhelst og hvorsomhelst, men når man så bor sammen og skal have
hverdagen til at fungere, kan det være svært at finde lysten frem mens man
rører i kødgryderne ;)

Fra : PerX ...

Dato : 25-08-03 17:56

In article <3f489973$0$21592$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
nusle@mail.dk says...

> [...]
> tro,
>
> Kommer lige til at tænke på noget *S*:
>
> Man siger jo, at mænd tænker på sex flere gange i minuttet,

Jammen siger man ogås at konklusionen tit er "naaaj, ikke nu" ? :)

> Og sådan skulle det så ikke være for kvinder *hmmm*.

Nej da, i går jo mere op i at hækle og sådan noget *G*

> [...]
> har manden måske alligevel på langt sigt et større behov
> end kvinden? Og underforstået, hvis man ikke tænker

Jeg hørte en samlivs ekspert sige, at når det sexuelle fungerede i
forholdet, så var det kun 10% men når det IKKE fungerede så var det 90% -
så deee :)

Fra : nusle

Dato : 25-08-03 20:52

"PerX ..." <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> skrev i en meddelelse

Hej,

> Jammen siger man ogås at konklusionen tit er "naaaj, ikke nu" ? :)

Kun hvis kvinden ikke vil/gider

> Nej da, i går jo mere op i at hækle og sådan noget *G*

Altså, om jeg så blev den rene hækle-fantast resten af
mit liv, ville jeg stadig (når jeg døde) have onaneret mere
end jeg har hæklet *LOL*

> Jeg hørte en samlivs ekspert sige, at når det sexuelle fungerede i
> forholdet, så var det kun 10% men når det IKKE fungerede så var det 90% -
> så deee :)

Just præcis - men fungerer det seksuelle så, hvis kvinden føler
at hun får, det hun skal have (har brug for), og derfor ikke
tager initiativ til sex, så manden derved også får en chance
for at føle sig begæret?

mange hilsner
nusle

Fra : Andropov

Dato : 26-08-03 13:22

Nusle skrev:

> Det vil sige at kvinder som hækler meget tænker ikke så meget på sex
> :)

>Aner det ikke - jeg hækler ikke

Så forstår man bedre :)

> Det fungerer vel. Men spørgsmålet er om det ikke kunne blive endnu
> bedre hvis hun også tog initiativet nogle gange. På det punkt er der
> nok ikke så meget forskel på kønnene. Hvis du hele tiden tog
> initiativet og manden aldrig tog initiativet til sex så ville du nok
> også synes det ville være dejligt hvis han også nogle gange tog
> initiativet.

>Jeg ville nok ende med at opgive forholdet, da jeg ikke ville
>trives - jeg har faktisk prøvet det, og det endte sådan.

Så må du vel også kunne sætte dig ind i at mænd også gerne vil have at
kvinder tager initiativet til sex indimellem....

Fra : nusle

Dato : 26-08-03 13:48

"Andropov" <andropov@ofir.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> Så må du vel også kunne sætte dig ind i at mænd også gerne vil have at
> kvinder tager initiativet til sex indimellem....

Ja, det kan jeg sagtens sætte mig ind i - jeg har sværere ved
at sætte mig ind i, at man ikke tager initiativ til sex, men jeg
er heller ikke i et langvarigt forhold, og jeg tror, at det gør
en forskel. Jeg husker ikke, at jeg tog initiativ til sex de sidste
par år af mit ægteskab - det hele gik op i 3 børn (heraf en
under 2 år), arbejde, hjem og hans druk. Såeeehhh... jeg ved
også godt, at jeg selv kan blive initiativløs i et forhold.

mange hilsner
nusle

Fra : Andropov

Dato : 25-08-03 23:43

Fra : nusle

Dato : 26-08-03 12:50

"Andropov" <andropov@ofir.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

Fra : Andropov

Dato : 25-08-03 14:56

Fra : Anita

Dato : 25-08-03 15:12

> [...]

Ja, nu ved jeg ikke hvordan du gør, men her er udløsning ikke en del af
forspillet. Når han er kommet er det li'som ovre for en stund.

Ikke at det gør noget, jeg synes bare jeg ville give lidt modvægt til
kommentaren om at "kvinden bare vil snakke".

Anita

Fra : Bo M Mogensne

Dato : 04-09-03 14:42

On 23 Aug 2003 03:50:03 -0700, andropov@ofir.dk (Andropov) wrote:

>Ja, der er sikkert mange kvinder som stadig i 2003 aldrig lægger op
>til sex af uransagelige grunde....

jeg tror nu bare de gør det på en anden måde .... det er jo ikke ret
mange der igenem historien - der banker en herre på ryggen og spørger
om han ikke skulle have lyst til at parre sig !

sådan er naturen nu en gang indretten en mand ihvertilfælled fra
Jylland har "lyst" til at parre sig med hvem som helst så længe det
bare er en kvinde og ingen kvinder har umidelbart lyst til at parre
sig med nogen ( på nær på den sidste i Århus : med mindre det har
forandret sig siden 1989 ) .....

i bund og grund tror jeg det har noget med vores biologi at gøre - en
mand ser gerne sine gener spredt så meget som muligt - en kvinde skal
optimalt set have børnene med en nogenlunde fornuftig mand der kan
tage sig af de her børn sammen med hende --- også selv om
angiveligtvis 97 % af alle samleje på planten ikke er stilet i mod
reproduksion - så ligger det angiveligt uforløseligt med kønenens
natur !

--
Mv.
Bo M Mogensen

Fra : PerX ...

Dato : 23-08-03 01:04

In article <df29e838.0308220227.2389d8ec@posting.google.com>,
andropov@ofir.dk says...

> En kvinde kan vel også lægge op til sex......

Det har jeg læst om.

Fra : PerX ...

Dato : 23-08-03 01:04

In article <3f44f2a5$0$97182$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
h2m@madsen.mail.dk says...

> Tjah
> Jeg erindre en gang for vel omkring 22 år siden, hvor min
> kone en aften spurgte mig om jeg ikke elskede hende mere.

Og så svarede du: "Det har jeg jo fortalt dig. Jeg skal nok sige til hvis
det ændrer sig."

> ????? forvirret var jeg? Jo for du har ikke lagt op til sex i
> snart 4 uger!
> Det havde jeg ikke lagt mærke til, fordi jeg var optaget
> af nogle problemer der gik mig meget på

Nå ikke *G*

Fra : Lars Fischer

Dato : 18-08-03 23:02

vonschneider1@hotmail.com (vonSchneider) wrote

> utroskab er vanvittigt spændende.

Det lyder nu mest til at være besværligt.

Var de ikke nemmere at blive enig med sin(e) (faste) partner(e) om
ikke at være monogame. På den måde kan man 1) have alle de partnere
man ønsker 2) bevare ærligheden i forholdet 3) se sig selv i spejlet
uden at skamme sig, og ikke mindst 4) bolle med elskerinden hjemme i
sin egen seng.

Det er *så* meget nemmere. Om jeg fatter folk der gider ha' al
besværet med at foregive monogami, når de alligevel er ligeglade.

/Lars