Radeon %¤¤%
Fra : Aragorn

Dato : 15-08-03 23:27

Så købte jeg et ATI kort!!!

1398kr. fra Føniksconputer, ATI Radeon9600Pro 128MB DDR RAM. Excalibur
HIS...

Spillede C&C Generals 7-8minutter, så skulle computeren pludselig genstarte,
hmmm.

Jeg har bare installeret de drivere der fulgte med, ved i om der er kommer
update allerede? i så fald hvor?

JEg kan virlkelig mærke forskæl, fra Ti4200 til det nye Radeon9600Pro.

Spørgsmål:
Hvergang windows starter op, kommer der 5-6 sorte streger på skærmen,
blinker, blinker, det varer lige 2 sec, og derefter kører det fint, har
andre oplevet dette? skal kortet ombyttes???

Min ramklods er fucked, memtest86 finder fejl på klodsen hver 3-5 gang jeg
tester ramklodsen! kan det være oversag til de sorte vandrette bjælker?
eller der det grafikkortet?

Fra : Aragorn

Dato : 15-08-03 23:32

Catalyst 3.6, inde på ATI.com siden, er det det nyeste?

Fra : Hans Pedersen

Dato : 16-08-03 00:16

On Sat, 16 Aug 2003 00:31:44 +0200, "Aragorn" <aragorn24@webspeed.dk>
wrote:

>Catalyst 3.6, inde på ATI.com siden, er det det nyeste?

Ja
--
Hans Pedersen, Esbjerg.
MSN: h2ns@nospam.dk

Fra : Martin Johansson

Dato : 16-08-03 00:30

> [...]
> blinker, blinker, det varer lige 2 sec, og derefter kører det fint, har
> andre oplevet dette? skal kortet ombyttes???

Du har husket at forbinde strømkablet fra grafikkortet ikke?
Mener dog at den vil begynde at hyle helt vildt hvis det ikke er forbundet.
Prøv evt. at montere det på en anden udgang fra strømforsyningen.
Kom med lidt flere system oplysninger, også hvilken strømforsyning du har.
Det kan evt. også være defekt ram på grafikkortet.
Jeg fik mit ombyttet pga. defekt ram.
Der så billedet dog underligt ud og så frøs maskinen, den genstartede ikke.
Ser skærmen underlig ud når C&C går ned?

> Min ramklods er fucked, memtest86 finder fejl på klodsen hver 3-5 gang jeg
> tester ramklodsen! kan det være oversag til de sorte vandrette bjælker?
> eller der det grafikkortet?

Det kan ikke udelukkes at der er en sammenhæng.
Har du mulighed for at prøve en anden klods?

Fra : Kim

Dato : 16-08-03 07:56

Du skal bare lægge det i vand et par timer så kører det igen.

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 16-08-03 11:22

Kim wrote:
> Du skal bare lægge det i vand et par timer så kører det igen.

Eh hvad?

//Henrik

"klip"

Fra : Dennis Nimand

Dato : 16-08-03 11:41

Angående netop det mærke, kan jeg nævne, at jeg bestilte det for lidt over
en uge siden og fik en besked tilbage fra forretningen om, at de havde
trukket det ud af deres sortiment, da de havde fået for mange retur med
fejl! De annulerede min ordre og jeg måtte købe et andet mærke andet steds -
hvilket blev et Sapphire Radeon 9600 Pro.

/nimand

Fra : Michael Sørensen

Dato : 16-08-03 14:48

"Dennis Nimand" <nimandFJERNDETTE@obel.auc.dk> ytrede bl.a. i

> retur med fejl! De annulerede min ordre og jeg måtte købe et andet
> mærke andet steds - hvilket blev et Sapphire Radeon 9600 Pro.

Det ser ud til at være et generelt problem med 9600Pro og
visse spil, der er en længere tråd om det her:
http://www.hardwareanalysis.com/content/topic/8596

--
med venlig hilsen - best regards

Michael Sørensen
www.m-k-s.dk - mks@|REMOVE|huleboer.dk
ICQ#: 41174628 - Homo Sapiens v. 2.00

Fra : Aragorn

Dato : 16-08-03 21:38

Hvilken forretning sagde at, det var en dårlig sending???

Nogen der har erferinger med fønikscomputer i kbh```??? jeg har købt mange
gang af dem! men aldrig har jeg oplevet hardvareproblemmer! hvordan takler
de det?

Tror i de bare bytter grafikkortet, og min 512 mb ram jeg købte igår`? eller
sender de det allerede til rep???

Fra : Dennis Nimand

Dato : 17-08-03 20:21

> Hvilken forretning sagde at, det var en dårlig sending???

Det var www.multitech.dk

/nimand

Fra : Aragorn

Dato : 18-08-03 18:58

Jeg har lige byttet mit kort med et FX5600 256MB Palit, og holdakæft hvor
det kører godt, C&C kører kører perfekt... Det var sku dejligt, efter alt
det bøvl jeg havde med mit ati kort, det var nok en mandagsmodel jeg fik

Fra : B-Hagen

Dato : 01-09-03 19:27

Jeg har lige splittet hele hytten ad , efter jeg købte et 9700 pro.....
Crap.. billedet frøs konstant... alt blev prøvet , selv re-inst af windows
xp...
Har nu bestilt et : MSI MS-8912 Geforce FX5600-TD256

B-Hagen