lyd og billede ikke synkront - hvorfor?
Fra : G.O

Dato : 15-08-03 21:26

lyd og billede kommer ikke synkront når jeg afspiller DIVX Avi filer.
Først kommer bevægelsen - derefter lyden _ikke_omvendt_...

Det er ligemeget hvilken player jeg bruger.

Hvordan kan det være / kan nogen give et tip til hvordan jeg undgår det ?

PC: 2.2 GHz Intel 512 mb Ram
Lydkort: Avance AC97 Audio
Grafikkort: Nvidia Gforce MX4 420 m. AGP bus 64 mb ram

Mvh

KA

Fra : Anders Lorentzen

Dato : 15-08-03 22:32

G.O wrote:
> lyd og billede kommer ikke synkront når jeg afspiller DIVX Avi filer.
> Først kommer bevægelsen - derefter lyden _ikke_omvendt_...
>
> Det er ligemeget hvilken player jeg bruger.

Øhm.. kan det ikke evt. være den film du prøver at afspille problemet ligger
i?
Jeg mener... kan det ikke være filmen der ikke er synkroniseret ordentligt?

mvh
Anders Lorentzen

Fra : G.O

Dato : 16-08-03 08:07

> Øhm.. kan det ikke evt. være den film du prøver at afspille problemet
ligger
> i?

Det tror jeg ikke - jeg hat set den på en bærbar engang - og der kørte det
bare fint.

Jeg tror det er et komfigurationsspørgsmål - men jeg ved bare ikke hvor jeg
skal kigge.

Mvh

KA

Fra : Olesen

Dato : 16-08-03 08:10

"G.O" <go31x@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det er ligemeget hvilken player jeg bruger.
>
> Hvordan kan det være / kan nogen give et tip til hvordan jeg undgår det ?

Dårlig codec.
Et kendt problem.
Tror du får vanskeligt ved at fixe problemet.
Kan du få det i sync et par sekunder, hvis
du spoler lidt frem i filmen ?

Fra : Peter Holm

Dato : 16-08-03 10:30

Olesen wrote:
> "G.O" <go31x@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Dårlig codec.

Er der onboard audio på dit bundkort? så prøv at slå det til istedet og se
om det er dit lydkort der er synderen.

hvis et virkelig ER et codec problem, så kunne han jo afinstallere ALLE
codecs, og derefter installere ACE Mega Pack codec-pakken. Den har jeg ikke
oplevet problemer med til dato.

Pete

Fra : G.O

Dato : 17-08-03 08:58

"G.O" <go31x@yahoo.com> wrote in message
> lyd og billede kommer ikke synkront når jeg afspiller DIVX Avi filer.
> Først kommer bevægelsen - derefter lyden _ikke_omvendt_...

Tal for jeres forslag alle sammen - men faktisk var det noget helt andet.

Jeg har næsten altid (98% af tiden) Newsbin pro til at kører - da jeg
lukkede ned for den kørte alting som det skulle.

Det passer også fint med andre oplevelser jeg har haft med Nbpro, nemlig at
den af og til sluger mange ressourcer.

Mvh

KA