Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nyt billede...
Fra : Aragorn Elessar

Dato : 15-08-03 20:13

....lagt op på <http://www.fotofoto.dk/imgviewbig.aspx?id=241> - et af mine
yndlingsbilleder fra Østrigsturen sidste sommer, kaldet 'Ved Zlamitzen'.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

www.bmwmc.dk
www.furnituretiger.dk

Fra : Ole Gyldenløve

Dato : 15-08-03 21:01

> ...lagt op på <http://www.fotofoto.dk/imgviewbig.aspx?id=241> - et af
mine
> yndlingsbilleder fra Østrigsturen sidste sommer, kaldet 'Ved
Zlamitzen'.

Et lidt svært billede at vurdere. Først syntes jeg det var et godt
billeder - storslået. Jeg kan godt godt fornemme hvordan der er, der
hvor du tog billedet.

Men jeg mangler noget. En vej ind i billedet. Mit øje bliver først
draget mod vandfaldet til venstre, men så ved jeg ikke helt hvilken vej
mit øje skal følge. Og så synes jeg nok også at klippen til venstre i
billedet giver en vis ubalance.

mvh
Ole

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 15-08-03 22:07

"Ole" == Ole Gyldenløve <ole@*fjern*gyldenlove.dk> writes:

> [...]

> draget mod vandfaldet til venstre, men så ved jeg ikke helt hvilken vej
> mit øje skal følge. Og så synes jeg nok også at klippen til venstre i

Der er vi nok så forskellige. Jeg er enig med dig, sålænge talen går
på indfangelse, men derefter ender jeg i horisonten til højre i
billedet, hvor der er en lille dal. Og det er i mine øjne lige så godt
som en boldaflevering i en VM-finale: Bolden ned fra venstre .. tæmmes
... en aflevring frem og til højre.

--
/Wegge <http://outside.bakkelygaard.dk/~wegge/>

Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 15-08-03 20:58

Hej Aragorn,

> ...lagt op på <http://www.fotofoto.dk/imgviewbig.aspx?id=241> - et af mine
> yndlingsbilleder fra Østrigsturen sidste sommer, kaldet 'Ved Zlamitzen'.

Jeg synes, at du har fanget et rigtig godt billede her. Udover skyerne ser
billedet jo spændende ud .

Personligt synes jeg skyerne er for tætte, men det er der naturligvis ikke
så meget at gøre ved og alt kan jo ikke blive perfekt.

Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvor du stod da du tog billedet?

/Glenn
(Remove "REMOVETHIS" in the end of my e-mail to reply.)

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 16-08-03 04:10

"Glenn Rasmussen" <tyranno@mail.ikasths.dkREMOVETHIS> wrote in message
> Hej Aragorn,
-snip-
> [...]
>
> /Glenn
> (Remove "REMOVETHIS" in the end of my e-mail to reply.)

===

Hej Glenn.

Jeg takker for rosen, det er jo altid rart at andre synes om ens 'bil'jer'.

Jeg stod her:
<http://www.furnituretiger.dk/zlamitzen.htm>
Skyerne kunne jeg desværre ikke gøre så meget ved.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

www.bmwmc.dk
www.furnituretiger.dk

Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 16-08-03 15:21

Hej Arogorn,

> Jeg stod her:
> <http://www.furnituretiger.dk/zlamitzen.htm>

Det er en af de mest interessante besvarelse jeg længe har set .
Tegningen af manden der tager billedet er jo ligefrem sjov!

Godt billede *g*.

Fra : Pico

Dato : 15-08-03 21:21

Aragorn Elessar wrote:
> ...lagt op på <http://www.fotofoto.dk/imgviewbig.aspx?id=241> - et af
> mine yndlingsbilleder fra Østrigsturen sidste sommer, kaldet 'Ved
> Zlamitzen'.

Udemærket billed, men mit øje følger automatisk vandet og så ryger
det ud i bunden. Kedeligt for der er rigtige stærke virkninger i det
efter min mening.
Pico

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 15-08-03 22:10

"Pico" == Pico <IPdata@mail.dk> writes:

> Udemærket billed, men mit øje følger automatisk vandet og så ryger
> det ud i bunden. Kedeligt for der er rigtige stærke virkninger i det
> efter min mening.

Prøv at følge vandet hele vejen. Efter bunden af vandfaldet løber
vandet op og til højre i billedet, og øjet følger dalsænkningen helt
ud til hakket i horisonten til højre.

Der er, i mine øjne, en aktion-reaktion dynamik over billedet.

--
/Wegge <http://outside.bakkelygaard.dk/~wegge/>

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 16-08-03 04:20

"Anders Wegge Jakobsen" <wegge@bakkelygaard.dk> wrote in message

> [...]
> ud til hakket i horisonten til højre.
>
> Der er, i mine øjne, en aktion-reaktion dynamik over billedet.

Hej allesammen.

Jeg takker for spændende indlæg omkring mit billede - det er altid godt at
få nyt input ang. ens fotografier og fotografering.
Hvad angår billedbalance og linier i billedet kan jeg kun sige at jeg
*prøver* at huske det når jeg er ude og fotografere, men for det meste af
tiden kører jeg pr. instinkt - nogle gange med nogle ret spøjse resultater,
som dette billede.

Men jeres kommentarer har da ihvertfald fået mig til at nærstudere billedet,
samt andre af mine billeder - der er så absolut stof til eftertanke der, og
det takker jeg jer for. Det er lidt svært nogle gange at sætte sig ud over
vanen med bare at fotografere lige på (- I ved, a la billederne fra 'Tante
Gerdas fødselsdag' og lignende...), men det er sjovt når det lykkes. Det
skal bare læres.
Og med et digitalkamera koster det jo ikke en rygende papfis at
eksperimentere!
Det er jo nemt nok at tage pæne billeder - *spændende* billeder er en lidt
anden boldgade.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

www.bmwmc.dk