Hvad skal jeg ellers putter på min Xj600?
Fra : Peter

Dato : 05-04-01 13:07

Hej,

Hvad skal jeg putte på min maskine af Benzin, Olie, tændrør osv?
Jeg har p.t. bare putte 95 Blyfri på den

Peter
Nybagt ejer af en XJ600S '93

Fra : Janus

Dato : 05-04-01 13:10

blyfri 92 og ellers kik i din manual hvis du har en

Janus

Peter <hotpwc@hotmail.com> skrev i en

Fra : Thomas Jensen

Dato : 05-04-01 13:30

jeg har en Xj600s ´96
Den får NGK tændrør OG DE VIRKER FINT!!!!!!!
Motorex 10/40 "topspeed" motorolie
Michelin Macadam dæk
blyfri 92/95 alt efter hvad der er der hvor jeg kommer hen

Thomas Jensen
XJ 600s div ´96

"(De fleste) Motorcyklister er sgu mere fornuftige ! "

Fra : Armand

Dato : 06-04-01 00:24

Thomas Jensen <thomas@thomas-jensen.dk> skrev i en
> jeg har en Xj600s ´96
> Den får NGK tændrør OG DE VIRKER FINT!!!!!!!

Min storesøster ryger som en skorsten, og hun er da ikke død!

--
Armand.

Fra : Niels Drewes

Dato : 06-04-01 07:45

> Thomas Jensen <thomas@thomas-jensen.dk> skrev i en
>
> Min storesøster ryger som en skorsten, og hun er da ikke død!

Det er vel bare et spørgsmål om tid....................

Niels

Fra : Armand

Dato : 06-04-01 10:26

Niels Drewes <ndr.tf@taarnby.dk> skrev i en

> Det er vel bare et spørgsmål om tid..

- - -Eller arvelig disposition ???

--
Armand.

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 06-04-01 05:31

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en

> Min storesøster ryger som en skorsten, og hun er da ikke død!

*GRILL*

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Peter

Dato : 05-04-01 13:47

> blyfri 92 og ellers kik i din manual hvis du har en

SNIP 8><-------------

Hmmm manual manual hvad er det nu det er.. jeg slår det lige op i Gyldendals
den røde.... hmmm

Nej den var ikke lige tilgænglig da jeg fik den ;(

Meeeen hvis der er en venlig sjæl det skulle have den i elektronisk-format
såhhhh skulle du ikke øre for det ;)

Fra : Janus

Dato : 05-04-01 13:56

Politikens nudansk:

deles: ma-nu-al

ordklasse: navneord (fælleskøn)

bøjes: manualen, flere manualer, manualerne

betydning: bog med oplysninger om, hvordan fx. en maskine bruges ; ))))

Fra : Anders Winther

Dato : 05-04-01 14:54

> Hvad skal jeg putte på min maskine af Benzin, Olie, tændrør osv?
> Jeg har p.t. bare putte 95 Blyfri på den
---
Jeg bruger 95 Blyfri på min.. Men det er nu kun fordi, at ham jeg købte den
af sagde, at den kører på det.. Den er fra '92.. Så der er nok ikke den
store forskel..

Mvh.
Anders Winther
XJ600S '92

Fra : Peter

Dato : 05-04-01 15:33

> Jeg bruger 95 Blyfri på min.. Men det er nu kun fordi, at ham jeg købte
den
> af sagde, at den kører på det.. Den er fra '92.. Så der er nok ikke den
> store forskel..
Tjahh man kan da bare smutte hen på nogle af de små tankstationer og lige
checke om der er 1 studs til 92, hvis ikke så er der 95 i 92'eren ;)

he he

Hvad koster en sådan manual hvis man skal købe den et eller andet sted?

Fra : Janus

Dato : 05-04-01 15:53

den kan nok ikke købes, men for 180kr kan du købe haynes værkstedsbog, som
er alt hvad du behøver at vide om din MC, incl. udførelsen af alle
reperationer, vedligeholdelse mm.
kik her http://www.danbbs.dk/~bbb/b.htm

Fra : Thomas W.

Dato : 05-04-01 18:01

"Peter" <hotpwc@hotmail.com> wrote in message
> den
> Tjahh man kan da bare smutte hen på nogle af de små tankstationer og lige
> checke om der er 1 studs til 92, hvis ikke så er der 95 i 92'eren ;)
>
> he he

Ja hehe, eller du kan bare spørge personalet.
(Jeg kan ikke garantere at det _kan_ svare, men de _skal_ kunne det)

Desuden så forsvinder blyfri 98 og super 98 fra de fleste stationer, med
undtagelse af nogle få hundrede stykker. Dem der kørte på 98 før, må nøjes
med 95 Plus, eller BF 95, evt. efter et smut forbi mekanikeren for at få
motoren indstillet.

Mvh

/Thomas

Fra : René J.

Dato : 05-04-01 21:27

> [...]

>Hvad skal jeg putte på min maskine af Benzin, Olie, tændrør
osv?
>Jeg har p.t. bare putte 95 Blyfri på den

---------------------------------
Tillykke med nyerhvervelsen

I manualen står at du skal bruge "regular unleaded ...
octane number 91 or higher"... jeg futter selv rundt på 92
oktan.

Den oplysning kan jeg give dig, da jeg er så heldig både at
ha' en XJ600 OG en manual. Min MC er fra 94 og den "gamle"
model (model 3KM3/3KM4 den med 72 heste... tjek evt foto på
http://hjem.get2net.dk/leifwj/mc/billeder/xj600'89/ .. det
er ikke min hjemmeside, men modellen er den samme)

Nu kunne jeg jo godt scanne manualen ind ... den spanske
version ... men faktisk synes jeg ikke den er særlig
anvendelig. Denne nyedsgruppe er faktisk alt hvad man har
brug for, det er min erfaring. Spørg om det du er i tvivl
om - jeg har fået mange fif her. Og hvis du gerne vil
supplere så overvej at købe en Haynes værkstedsbog

Men her er lidt facts fra original manualen:

olie: SAE 20W40 (når temp. ikke kommer under 5C)
tændrør: DR8ES-L/NKG (der er blandede meninger om NKG...
måske kan du finde et alternativ)
tændrør mellemrum: 0.6-0.7 mm spændes med 17.5 Nm
hjul 90/90 - 1851 H (foran) og 110/90-1861H (bag)
.... hos nogle dækfabrikanter svarer dette til 90/90-18 og
110/90-18
dæktryk (kolde dæk, last op til 90 kg): 25 psi=1,75 kgf/cm2
i front, 29 psi bag =2,00 kgf/cm2
dæktryk (kolde dæk, high speed eller last 90 til 188kg): 29
psi=2,00 kgf/cm2 i front, 33 psi bag =2,25 kgf/cm2

.... det var vist det væsentligste
... og lige en ting om skivebremsel,åse... tjek om de kan
bruges før du køber... ikke alle kan komme på plads p.g.a.
bremseskivens dimension.

God tur!
René J.
XJ 600

Faktisk klarer man sig ufatteligt godt ved at spørge her i
gruppen.
Jeg vil anbefale, at , der står ikke meget praktisk i den
orignale manal.

Fra : R.K. Juhler

Dato : 05-04-01 23:07

>tjek evt foto på
>http://hjem.get2net.dk/leifwj/mc/billeder/xj600'89/ ..

**************
Dang! Det link jeg henviste til er dødt! Sorry! Men her er
en god hjemmeside for XJ600 freaks http://albertsmc.cjb.net/
og også et foto af modellen på en af undersiderne:
http://users.cybercity.dk/~ccc49832/XJ600/index.htm

Hej igen igen
René J.
XJ 600

Fra : Peter

Dato : 06-04-01 08:03

SNIP 8><-----
> en god hjemmeside for XJ600 freaks http://albertsmc.cjb.net/
Ehm der står noget om et højere kåbeglas. hvad kan man få ?
Den jeg har er det lille men med et slags "luftindtag" (??) dvs en aflang
spalte i glasset hvor luften skulle komme ind, af en eller anden årsag(??).

Fra : Sand

Dato : 06-04-01 09:55

> Den jeg har er det lille men med et slags "luftindtag" (??) dvs en
aflang
> spalte i glasset hvor luften skulle komme ind, af en eller anden
årsag(??).
Mange gange laver man en spalte i glasset, for at forbedre
aerodynamikken.
Spalten gør at der kan komme luft ind gennem glasset og følge
kåbeglasset indvendigt, så den fjerner de turbeulenser som er lige ved
kåbeglassets øverste kant.
Jeg ved at Aprillia har gjort meget meget ud af dette og meget andet
omkring aerodynamikken på "Millen". Faktisk bliver dens aerodynamik
meget bedre af at have en fører på!

Lidt OT - men alligevel

Mvh. Sand

Fra : Albert

Dato : 06-04-01 12:08

> [...]
> Den jeg har er det lille men med et slags "luftindtag" (??) dvs en aflang
> spalte i glasset hvor luften skulle komme ind, af en eller anden

Nu har jeg ikke lige fuldt med i tråden, men det er da Diversion
du omtaler så, ikke ?

Anyway - kig på www.louis.de / www.hein-gericke.de etc og du vil opdage
at der oftest finde mange forskellige slags kåbeglas til stort set alle
maskiner :
Til XJen kan man få et std (som original) - et højere - og en med flip.

Sidstnævnte er ikke for god, da den laver mange turbulenser. Der skulle
dog også være begyndt at komme nogle af dem der blot buer op på midten
ala det der sidder på en R1mv. Dem ved jeg dog ikke hvor man får fat i...

Mvh Albert

Fra : Claus Lorentzen

Dato : 08-04-01 14:24

Jeg har en instruktionsbog fra 95, den angiver blyfri oktan 91 eller højere.

--

Claus
XJ600N