ATI Rage vs. ATI Radeon?
Fra : Henrik

Dato : 05-04-01 13:17

Kære nyhedsgruppe.

Er der nogen der kan kommentere på forskellene på de to kort? Jeg tænker her
på at opgradere et ATI Rage 128 16Mb kort (som kendt fra B&W, Cube'en og den
generation) til et ATI Radeon kort med 32Mb DDR Ram?

Kan man mærke forskellen ved. alm. desktop-brug (Officepakke, web-surfing,
mail)? Jeg regner med der er stor forskel i krævende 3D spil? Og endelig:
Hvad med Mac OS X - er der noget at hente her?

Herlige hilsner,
Henrik.

Fra : Hammerhead

Dato : 06-04-01 09:20

Henrik <I.dont@like.spam> wrote:

> [...]
> mail)? Jeg regner med der er stor forskel i krævende 3D spil? Og endelig:
> Hvad med Mac OS X - er der noget at hente her?

hej Henrik,

Radeon skal du kun vælge, hvis du er spille-freak, og dermed menes
3D-spil.

Radeon er et GPU-kort, dvs. graphic processing unit - som aflavset
CPU'en, og giver meget bedre hastighed i spillene. Men som sagt, er der
kun noget at hente i netop 3D-spil.

Der er ingen andre nævneværdige fordele. Så lad pengene bestemme og du
vil investere i det ekstre til de 3D spil du nu spiller...

--
- Peter - titancity.com

Wintel users: All your base are belong to uX

Fra : Reynard Fox

Dato : 06-04-01 02:31

In article <1erftxr.vpa92ve9tjupN%root@NOSPAM.com>, root@NOSPAM.com
(Hammerhead) wrote:

> [...]
>
> Der er ingen andre nævneværdige fordele. Så lad pengene bestemme og du
> vil investere i det ekstre til de 3D spil du nu spiller...

Rent bortset fra: PAL output og DVI output.
Jeg bruger ikke mit Radeon til særligt mange spil, men derimod til 2d &
3d grafik. -Jeg har ikke observeret en egentlig ydelses forbedring, i
forhold til mit gamle Rage 128, men Radeon kortet fungerer bare som det
skal og giver mig ikke nogen grund til at beskæftige mig så meget med
kortets ydeevne (bortset fra lige nu).
Desuden har ATI været smarte nok til, at fabrikere både et AGP kort og
et PCI kort til Macintosh (så behøver man ikke at købe en G4, bare for
at få DVI-stikket).

Mvh
Reynard …;·

--
desuden har mit Radeon; 32Mb DDR ram; Næsten det samme som CCCP Ram (det lugter bare ikke så rødt).
....ATI burde havde kaldt kortet for "Rodan"; Så kunne de næste kort hedde Godzilla, Son of Godzilla, Mothra osv. ...Erm, jo. Hmm.