Hvilket kort til 1000.-
Fra : SNiP

Dato : 15-08-03 10:44

Davs..

Jeg har siddet og overvejet at opgradere min gamle Dell computer lidt, og
skal blandt andet have et nyt grafik kort.

Jeg har kigget lidt, men fatter o og en brille af noget som helst, dengang
jeg sidst rigtigt intereserede mig for den slags, var 'Diamond' Grafik
rimelig hot.
Nåmen jeg er samtidig lidt nærig og vil helst ikke ofre mere end en enkelt
seddel på det. Så hvad skal jeg vælge? Jeg spiller ikke rigtigt computer
spil, men det ville da være rart at have muligheden.

Forslag modtages..

/J

Fra : SNiP

Dato : 15-08-03 10:46

"SNiP" <snip@snip.dk> wrote in message news:bhia0h$jo9$1@sunsite.dk...
> [...]
> seddel på det. Så hvad skal jeg vælge? Jeg spiller ikke rigtigt computer
> spil, men det ville da være rart at have muligheden.

Man kunne måske også lige nævne at jeg gør anvendelse af en TFT skærm, også
af lidt ældre dato, har det nogen betydning?
Nårja, og det motherboard jeg har set på, som er dejligt billigt har en bus
der hedder 'AGPX8'

/J

Fra : Gert Espersen

Dato : 15-08-03 11:22

Hej

På edbpriser.dk kunne du jo søge på pris max 1000,- og søgeord
128mb............Så får du sikkert en 20-40 gode forslag.....

M.v.h.

-Gert..

Fra : Lasse

Dato : 15-08-03 12:54

Et Ti4200 ville nok være det bedste køb, hvis du ikke vil ofre så meget. De
koster 800-900 kr, (shg.dk har et Albatron til 859,-).

Lasse

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 15-08-03 18:05

Lasse wrote:
> Et Ti4200 ville nok være det bedste køb, hvis du ikke vil ofre så
> meget. De koster 800-900 kr, (shg.dk har et Albatron til 859,-).

Du kan få dem helt ned til kr. 650,-
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1365087893

--
Martin K

Fra : Peter Holm

Dato : 15-08-03 21:26

Martin Kirschmeyer wrote:

> Du kan få dem helt ned til kr. 650,-
> http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1365087893

Jeg har lige købt ovennævnte kort og kører det sammen med min nye 17" XEROX
TFT. Kortet kører perfekt i 1280x1024! Jeg kan overhovedet ikke hører kortet
i min ellers meget stille maskine, så det er endnu et +.
Jeg kører alle de nye spil med fulde detaljer uden probs. Scorer >8000 i 3D
Mark.
Dette kort er pt helt klart bedte køb for almindelige dødelige brugere uden
megastore krav. 6 ud af 5 stjerner herfra. Køb!!

OBS: Kortet har KUN 15 pin d-sub stik - IKKE digital stik.

Mvh
Peter

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 15-08-03 21:33

Peter Holm wrote:
> OBS: Kortet har KUN 15 pin d-sub stik - IKKE digital stik.

Ja... og det er den enste ulempe jeg kan se. Man må bare opveje med sig selv
hvor vigtigt det er. Jeg ville aldrig undvære muligheden for at sætte 2
skærme til, det bliver man afhængig af

--
Martin K

Fra : Peter Holm

Dato : 15-08-03 22:06

Martin Kirschmeyer wrote:

> Ja... og det er den enste ulempe jeg kan se. Man må bare opveje med
> sig selv hvor vigtigt det er. Jeg ville aldrig undvære muligheden for
> at sætte 2 skærme til, det bliver man afhængig af

det er vel ikke de fleste kort der kan køre med 2 skærme samtidigt selv om
også der er både d-sub og DVI. Eller hva?

Peter

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 16-08-03 09:26

Peter Holm wrote:
> det er vel ikke de fleste kort der kan køre med 2 skærme samtidigt
> selv om også der er både d-sub og DVI. Eller hva?

Jo. Jeg har da endnu ikke mødt et det ikke kunne. Bare smid en DVI >> D-Sub
converter på, og man kører med to skærme, og et meget bredere skrivebord.
Det er intet problem.

--
Martin K (Der selv kører opløsningen 2048x768)

Fra : Tony

Dato : 16-08-03 07:53

Hej Peter

> [...]
uden
> megastore krav. 6 ud af 5 stjerner herfra. Køb!!

Gider du ikke fortælle om dit øvrige setup. Det er opgraderingstid for mig,
så jeg suger til mig.

Tony

Fra : Peter Holm

Dato : 16-08-03 08:27

Tony wrote:
> Hej Peter

> Gider du ikke fortælle om dit øvrige setup. Det er opgraderingstid
> for mig, så jeg suger til mig.
>
> Tony

du kan se min maskine her:
http://home1.stofanet.dk/phc/mypc.html

mvh
peter

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 16-08-03 09:27

Peter Holm wrote:
> du kan se min maskine her:
> http://home1.stofanet.dk/phc/mypc.html

Ser jo fint ud - men hva med lige at få styr på kablerne i kassen

--
Martin K

Fra : Peter Holm

Dato : 16-08-03 10:26

Martin Kirschmeyer wrote:

> Ser jo fint ud - men hva med lige at få styr på kablerne i kassen

I know! *s* Men der er fin luftgennemstrømning, og vinduet står alligevel
ind i mod en væg, så.......naaaaah what r u gonna do, som Lenny ville
udtrykke det

/peter

Fra : Lasse

Dato : 17-08-03 11:04

ja med 64mb ram..

Fra : Peter Holm

Dato : 17-08-03 14:41

Lasse wrote:
> ja med 64mb ram..

som efter sigende gør kortet hurtigere, da det er en hurtigere RAM der er
anvendt på 64MB-kort end 128MB-kort. Bare hvad jeg har hørt......

/peter

Fra : Lasse

Dato : 17-08-03 17:09

ja rigtigt nok, men på de fleste 128mb versioner kan rammen overclockes
extremt meget, så det har ingen betydning..

og det er kun de "gamle" AGPx4 versioner af Ti4200 hvor 64mb versionen er
hurtigere end 128mb versionen. de nye, med agpx8 kører de ved samme
hastighed. er bare ik sikker på de har lavet de nye i 64mb.

lasse

Fra : Fam. Pranskau-Wester~

Dato : 19-08-03 08:52

Jeg sidder og er ved at samle en ny pc til mig selv, den skal heller ikke
koste spidsen af en jetjager, så jeg har to kort jeg har udvalgt ind til nu,
et HighTech-Excalibur med ATI Radeon9600 og 128 mb til 999 som køre både 2d
og 3d uden problemer. Det andet er et Matrox-Millennium G550 med TV-out +DVI
og 64 mb som er bedst i 2d men dog kan køre det meste 3d uden problemer til
865 Kr. jeg ved at kvaliteten er høj på Matrox for ikke at sige den bedste i
2d.