Hvad kan man påføre opsat glasvæv?
Fra : newsfan

Dato : 15-08-03 10:24

I håb om at min besked bliver besvaret her, poster jeg den uden
for den anden tråd jeg startede (idet jegh tror beskeden drukner i replies)

Når glasvæv sidder på, så skal man påføre vævet noget væske inden man kan
male på det, ikke?
Hvilken væske er det egentlig og er der tale om en bestemt slags maling, man
skal bruge på glasvæv?

Tak

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 15-08-03 10:37

newsfan> I håb om at min besked bliver besvaret her, poster jeg den uden
newsfan> for den anden tråd jeg startede (idet jegh tror beskeden drukner i replies)

newsfan> Når glasvæv sidder på, så skal man påføre vævet noget væske inden man kan
newsfan> male på det, ikke?

vævsfylder.
Det er vist bare meget billig plasticmaling.
Hvis du en spand hvid/lys plasticmaling til overs, kan du bruge den.

newsfan> Hvilken væske er det egentlig og er der tale om en bestemt slags maling, man
newsfan> skal bruge på glasvæv?

Nej.

--
Niels Elgaard Larsen
email: elgaard@diku.dk <URL:http://www.agol.dk/elgaard>

Fra : Marco

Dato : 15-08-03 18:23

"Niels Elgaard Larsen" <elgaard@diku.dk> skrev:

> vævsfylder.
> Det er vist bare meget billig plasticmaling.
Godt du skriver "vist".

> Hvis du en spand hvid/lys plasticmaling til overs, kan du bruge den.
.... I håb om slutmalingen ikke krakelerer, da denne måske ikke er designet
til formålet.

> newsfan> Hvilken væske er det egentlig og er der tale om en bestemt slags
maling, man
> newsfan> skal bruge på glasvæv?
>
> Nej.
- Jo

--
Hilsen Marco

www.MecoWeb.dk
www.Kolonihaveportal.dk

Fra : Roberto Saldo

Dato : 15-08-03 10:38

newsfan wrote:
> [...]
>
> Når glasvæv sidder på, så skal man påføre vævet noget væske inden man kan

Det hedder vævfylder og man bruger det for at spare på malingen.

--
Med venlig hilsen/Best regards

Roberto Saldo, Consultant, System Developer, M.Sc.

"Recursive: Adj. See Recursive."

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 15-08-03 10:41

newsfan wrote:
> [...]
> kan male på det, ikke?
> Hvilken væske er det egentlig og er der tale om en bestemt slags

Kig f.eks. her:
http://www.flugger.dk/dk/goderaad/glasvaev/

Normalt påfører man nyopsat glasvæv "Vævfylder". Den udfylder lidt af
strukturen og er et godt grundlag for den endelige maling.

Vin du gerne bevare så meget struktur som muligt, kan du formale med en
fortyndet udgave af den endelige maling.
Håber dette var lidt til hjælp :)

--
Carsten (3600)
HELD er noget der indtræffer når grundige forberedelser

Fra : Peter C.

Dato : 15-08-03 10:48

> Når glasvæv sidder på, så skal man påføre vævet noget væske inden man kan
> male på det, ikke?

Hvis det er forgrundet glasvæv kan man male direkte på det.
Jeg kender ikke nødvendigheden af at forgrunde ubehandlet væv, da jeg altid
køber den forgrundede, da man ikke får så mange glassplinter i fingrene.
(ja, kald mig bare tøsedreng

MVH Peter C.

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 16-08-03 08:47

"newsfan" <farmer_joe41@REMOVEMEhotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvilken væske er det egentlig og er der tale om en bestemt slags
> maling, man skal bruge på glasvæv?

Der findes speciel vævfylder til vådrum. Indeholder sikker svampedræbende
middel og laver måske også en membran, der lukker bedre for fugt?

Mvh. Lisbeth