Så skete det....
Fra : Riberhus

Dato : 15-08-03 07:06

Så blev der købt en mc igen. Har haft mz, men ikke nogen de sidste par år.
Jeg har nu købt en VF 500 F2 årgang 86, 43000 km, importeret fra Schweiz.
Jeg vil vente til næste sæson med afgiften, og så bruge vinteren til lidt
nussearbejde
Mine spørgsmål er :

1. Kan jeg syne den nu, og vente med afgift og plader?

2. Hvordan forholder man sig med T/S, mht papirer og evt vurdering?

See you next summer...

Torben Riber Jensen, kommende Honda kører....

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 15-08-03 07:16

Tillykke med den.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Pwh

Dato : 15-08-03 07:50

Riberhus wrote:
> Jeg vil vente til næste sæson med afgiften, og så bruge
> vinteren til lidt nussearbejde

Det bliver din kæreste glad for ;)
Tilykke med den ny.

/Jens

Fra : Bent Erik Thomsen

Dato : 15-08-03 09:23

"Riberhus" <jensen@jagt.dk> wrote in message
> [...]
>
> See you next summer...
>

> Torben Riber Jensen, kommende Honda kører....

Der har være *mange* tråde omkring import fra Tyskland. Prøv at se tilbage
heri.

forslag A:
Hvis du venter med at 'Told & Skat'e den til efter 28-februar 2004, vil den
være rullet en årgang længere ned
på T&S's værdiansættelse og dermed være lidt billigere i afgift.

forslag B:
Alternativt kan du overveje om det er bedre at få afgiften på plads nu. Det
kan være relevant hvis du kan påpege en række (kosmetiske?) fejl og mangler
som kan berettige til en lavere værdiansættelse end du pr. default vil opnå.
Du har hele efteråret til at slås med dem INDEN du begyner at smukkesere
den.

Så vidt jeg husker

1) Bestil et Vurderingssyn hos bilinspektionen. Der medfølger automatisk et
alm syn
2) Efter synet gå ned til Told&skat og betal afgiftsdepositum (som de slår
op i en tabel)
Her skal du sige om du ønsker at fremstille køretøjet til et
vurderingssyn. Dette vil især være relevant hvis du vil vælge forslag B.
3) Nu kan du gå på motorkontoret og få plader på, men du bør vente til du
har den endelige Vurdering fra T&S idet du kan få hele dit depositum tilbage
sålænge du ikke har
registreret dyret. Hvis du vælger metode A og ikke går til et
vurderingssyn kan der gå MEGET lang tid inden du får den endelige vurdering.
Hvis du vil ud at køre må du indregsitrere inden.

Bent Erik Thomsen
nær Aalborg
Pga. SPAM benyt nedenstående adresse
bmw (snabela) poet (punktum) dk

1980 Suzuki GS850GT (Skal sælges: http://www.poet.dk/bmt/index.html)
1987 BMW K100RS (Skal pudses)
1992 Golf TD(i)

Fra : Richard

Dato : 15-08-03 11:05

Riberhus wrote:
> [...]
> Jeg vil vente til næste sæson med afgiften, og så bruge vinteren til lidt

Start hellere med at finde ud af hos Færdselsstyrelsen, hvad der kræves
af papirer - og evt. støjattester - for at få cyklen godkendt herhjemme,
når den nu kommer fra CH og ikke et EU-land!
Ud fra stelnummeret kan FST oplyse, om de i forvejen har en type- eller
enkeltgodkendelse, der dækker din cykel. Hvis ikke, skal du skaffe
forskellige papirer og bl.a. en støjattest, som koster mange tusind kr.
men proceduren er beskrevet på FST's hjemmeside svjh.
Krydser fingre for, at FST har en godkendelse, den kan komme ind under -
i modsat fald kan det være, det bliver billigere at returnere cyklen og
finde en fra D elller et andet EU-land

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
DFM-side: www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade

Fra : Richard

Dato : 15-08-03 11:09

Richard wrote:

> Start hellere med at finde ud af hos Færdselsstyrelsen, hvad der kræves
> af papirer - og evt. støjattester - for at få cyklen godkendt herhjemme,
> når den nu kommer fra CH og ikke et EU-land!
<snip>

Og før afgiften skal du også regne med at skulle lægge noget EU-told,
der jo formentlig heller ikke er betalt. Måske også noget moms, eller hur?

Fra : MKS - 74

Dato : 15-08-03 13:36

On Fri, 15 Aug 2003 12:09:10 +0200, Richard
<richardpunktumpade@mail.dk> wrote:

>Og før afgiften skal du også regne med at skulle lægge noget EU-told,
>der jo formentlig heller ikke er betalt. Måske også noget moms, eller hur?

Begge dele ja - told på 6 % (var det for 3 år siden) og moms på hele
beløbet (inkl. told) ialt ca. 33% oveni og først derefter kommer reg.
afgiften oveni - at hente og ind.reg en cykel fra CH er generelt en
dårlig ide,med mindre den har været rigtig billig.

--
-Michael
Aprilia RS250-dele plus div. andre dele til salg på:

Fra : Riberhus

Dato : 15-08-03 20:55

Den var rigtig billig.
Kender ham jeg købte den af, som gør en del i import fra Sch.
Sidste år solgte han en magen til, told og moms var beskedne 1800.-
Pris for afgift i år, ca 13K.

Så den kunne blive kørende i år for total ca 22K.

Riberhus

Fra : Steen Gruby

Dato : 15-08-03 22:14

On Fri, 15 Aug 2003 14:35:44 +0200, MKS - 74 <Priller@tiscali.dk>
wrote:

Hej

> [...]
>afgiften oveni - at hente og ind.reg en cykel fra CH er generelt en
>dårlig ide,med mindre den har været rigtig billig.

(Hviske mode on)
Min Paso kommer fra Schweitz.
Og der er ikke en sjæl der har bedt om papirer på det i her omtaler

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Fra : Richard

Dato : 16-08-03 00:04

Steen Gruby wrote:

> [...]

> (Hviske mode on)
> Min Paso kommer fra Schweitz.
> Og der er ikke en sjæl der har bedt om papirer på det i her omtaler

Men den er vel heller ikke lavet uden for EU, fx i Japan, eller er den ,-)

Richard pade, Sorgenfri, DK

Fra : MKS - 74

Dato : 16-08-03 06:31

On Fri, 15 Aug 2003 23:04:14 +0000 (UTC), rpade@yahoo.com (Richard)
wrote:

>Men den er vel heller ikke lavet uden for EU, fx i Japan, eller er den ,-)

Hæ - Ja det er naturligvis produktionslandet der tæller,ikke hvorfra
udenfor EU den bringes ind i den fælles told/moms-zone.Fordi told og
moms i modsætning til ind-reg. afgiften beregnes af købsprisen er det
- ahmmm - hørt om at folk kan være rigtig kreative med
købsfakturaen,men det er jo en anden snak .....f.eks Lydmurens
kontakt bringer vist netop cyklerne ind fra CH i vognlæs af gangen,men
det er dog stadig sådan at taler vi cykler der er produceret udenfor
EU-toldmuren,så er det som regel billigere (at hente selv) i D.

Fra : Steen Gruby

Dato : 16-08-03 17:06

On Sat, 16 Aug 2003 07:31:25 +0200, MKS - 74 <Priller@tiscali.dk>
wrote:

Hej.

> [...]
>moms i modsætning til ind-reg. afgiften beregnes af købsprisen er det
>- ahmmm - hørt om at folk kan være rigtig kreative med

(normal mode on igen)
Så er min samvittigheg uskyldshvid igen
En Ducati er naturligvis fra Italien - Landet fuld af paradokser og de
rigtige motorcykler ;.)

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Fra : Peter Aagaard

Dato : 15-08-03 23:24

Riberhus wrote:
> [...]
> par år. Jeg har nu købt en VF 500 F2 årgang 86, 43000 km, importeret
> fra Schweiz. Jeg vil vente til næste sæson med afgiften, og så bruge

Tillykke med den, heldvis for os andre er der da stadig lidt sommer endnu...

> Torben Riber Jensen, kommende Honda kører....

Mvh. Peter
(RSV Test-vinder i klassen)

Fra : Riberhus

Dato : 17-08-03 20:54

Vi ses næste sæson. Hvis i ser den i nordjylland, og gutten trods full-face
hjelm smiler og hilser, så er det bare mig.....

Riberhus

Fra : Cwinn

Dato : 18-08-03 07:59

Riberhus wrote:

> Vi ses næste sæson. Hvis i ser den i nordjylland, og gutten trods full-face
> hjelm smiler og hilser, så er det bare mig.....

> Riberhus

Tilykke med biken. Har selv en VF 500F2 lækker cykel! Jeg bor også i
nordjylland, nærmere bestemt i Aalborg. Hvor bor du?

Fra : Riberhus

Dato : 18-08-03 17:34

Hjallerup.