Radeon 9600 pro Virker tvout
Fra : Erik Petersen

Dato : 15-08-03 00:27

Hej
Er der slet ingen der har fået deres tvout til at virke på deres Radeon9600
Pro ?
Jeg kan stadig ikke få mit til at virke.
Der må være nogen hvis virker så de kan fortælle hvilke indstillinger de har
brugt.
Er ved at være træt af det , for det virker perfekt under spil osv.
Erik

Fra : Martin T.

Dato : 15-08-03 12:02

"Erik Petersen" <elp@mail.tele.dk> wrote in message
> Hej
> Er der slet ingen der har fået deres tvout til at virke på deres
Radeon9600
> Pro ?

Hvad mærke er det?

Jeg har et Tyan G9500 Pro, hvor TV-Out er sløret ligemeget om jeg bruger
S-Video eller Composite kabel.

Mit første Tyan G9500 Pro havde samme fejl fra fødslen og mit andet
ombytningskort er blevet defekt i TV-Out udgangen igen (virkede uden
problemer i 1½ måned) :(

Nu sidder mit trofaste Ati Radeon 8500 tilbage igen uden nogen fejl på
TV-Out overhovedet.

Om det er fordi Ati Radeon 8500 bruger en decideret Rage Theater chip til
tv-out ved jeg ikke, men Radeon 9500 Pro kortet har ikke denne chip.

Mvh. Martin

Fra : Erik Petersen

Dato : 15-08-03 12:55

Det er et Sapphire Radeon 9600 pro Atlantis med 128 Mb
Erik

Fra : Dennis Nimand

Dato : 15-08-03 16:00

Jeg har netop erhvervet et Sapphire Radeon 9600 pro. Mit TV-out virker uden
problemer. Jeg kører med Catalyst 3.6 driver suite som kan findes her:

http://www.ati.com/support/drivers/winxp/radeonwdm-xp.html?type=xp&prodType=
graphic&prod=productsXPdriver&submit.x=12&submit.y=11

Under settings/advanced/Displays under skrivebordets egenskaber finder du
indstillinger for TV-out. Da mit TV ikke er sat til lige nu, kan jeg ikke se
de faktiske indstillinger, men jeg har ikke pillet ved dem så de står på
standardopsætningen. Jeg benytter mig af "omformeren" til tv-out kablet, da
mit fjernsyn har et stik foran (det gule) til formålet (kan ikke huske om
det gule stik er composite eller super vhs eller hvad...).

Håber det kan hjælpe...

/nimand

Fra : Anders Albrechtsen

Dato : 15-08-03 15:52

> [...]
har
> brugt.
> Er ved at være træt af det , for det virker perfekt under spil osv.

Du må være lidt mere konkret. Får du intet billede på særmen? Bruger du
S-video eller composite tilslutning?
Anders

Fra : Erik Petersen

Dato : 15-08-03 16:14

Hej
Har lige været nede og købe et nyt s-vhs kabel og nu blev mit billede næsten
helt fint.
Der er kun en streg der langsomt glider ned nu ?
Takker for hjælpen.
Må lige bemærke at det gamle kabel var købt i Aldi - måske derfor ?
Nu har jeg bare et problem med lyden , den er en stor brummen hvis jeg
trækker ledningerne til TV- så indtil jeg finder på
noget spiller jeg lyden over pc højtalerne.
Erik

Fra : Anders Albrechtsen

Dato : 15-08-03 17:55

> [...]
næsten
> helt fint.
> Der er kun en streg der langsomt glider ned nu ?

Det er fordi dit antennestik ikke er afskærmet. Jeg havde samme problem med
mit Radeon 9800 Pro, men da jeg frakoblede antennekablet forsvandt stregen.

> [...]
> trækker ledningerne til TV- så indtil jeg finder på
> noget spiller jeg lyden over pc højtalerne.

Her kan jeg ikke hjælpe, da jeg selv kører lyden ovr mit anlæg. Det lyder
dog som om, at du har problemer med interferens.
---
Mvh
Anders