Fujitsu Scenic
Fra : Lars

Dato : 15-08-03 00:11

En af mine venner har købt en Fujitsu Scenic PIII, 550 Mhz, 13 Gb HD på en
af skattevæsenets auktioner.

Det er sådan at skærmopløsningen kun er 16 farver ved mindste opløsning
(mindre end 800x600).
Samme indstilling som hvis den åbnes i fejlsikret tilstand.

Jeg gætter på at det er p.g.a. manglende driver til et onboard grafikkort.

Kan det være andet?

I fald det er manglende driver til grafikkort, hvor finder man så den
rigtige driver?
Eller hvordan konstaterer man hvilket grafikkort der er i maskinen?

Hilsen
Lars

Fra : Villy Jensen

Dato : 15-08-03 16:51

> [...]
> Samme indstilling som hvis den åbnes i fejlsikret tilstand.
>
> Jeg gætter på at det er p.g.a. manglende driver til et onboard grafikkort.

Det er aldeles meget sandsynligt!!

> Eller hvordan konstaterer man hvilket grafikkort der er i maskinen?

Skærmkortet melder sig som allerførste linje, når man tænder PC'en!
Man kan nogngange nå at læse det i opstarten - ellers: Prøv at åbne
kabinettet og se hvad der står på skærmkortet...

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy