Åbne Explorer eller netscape window fra et~
Fra : Steen Ørgaard Hansen

Dato : 05-04-01 12:14

Jeg har et java program ikke en applet men en frame.

Frame'n kørers fra en dosprompt feks. ( java MitProgram )

Hvordan åbner jeg et nyt window med internet explorer eller netscape med en
url adresse i fra min frame ?

MVH Steen.

Fra : Monica

Dato : 05-04-01 18:55

> Hvordan åbner jeg et nyt window med internet explorer eller netscape med
en
> url adresse i fra min frame ?

try{
r.exec("C:/Program Files/Plus!/Microsoft Internet/IEXPLORE.EXE "
+"www.lego.com" );
}
catch(IOException ex){
System.out.println("fejl");
}

Det er rent faktisk lidt en krajler måde at gøre det på....men det virker,
så længe stien til InternetExplorer er rigtig......*SS*

/Monica

Fra : Kristoffer Sørensen

Dato : 05-04-01 20:27

> Det er rent faktisk lidt en krajler måde at gøre det på....men det virker,
> så længe stien til InternetExplorer er rigtig......*SS*

Hej monica

Ja, men man skal også huske på at det så ikke kan virke under andre OS'er
feks. linux, i og med den nok ikke har IE. Den bedste måde ville nok være en
init skærm hvor man lige skulle definere nogle ting, feks. hvilken browser
den skulle fyre op for.

Mvh.
Kristoffer Sørensen
www.kiloo.dk

Fra : Monica

Dato : 06-04-01 07:37

"Kristoffer Sørensen" <kristoffer@kiloo.dk> wrote in message

> [...]
en
> init skærm hvor man lige skulle definere nogle ting, feks. hvilken browser

Hejsa...

Faktisk virker det med en hvilken som helst exe fil, og selv på linux har
man vel en eller anden form for explorer....

Og hvorfor svarede du ikke til at starte med til ham der i virkeligheden
havde brug for hjælpen...?...*griner*

/Monica

Fra : Kristoffer Sørensen

Dato : 06-04-01 10:17

> Og hvorfor svarede du ikke til at starte med til ham der i virkeligheden
> havde brug for hjælpen...?...*griner*

Jamen fordi det var dig der kom med udtalelsen og jeg så ville følge op på
den :)

Men eftersom man jo ikke ved om brugeren har engelsk ("program files") eller
dansk ("programmer") eller bare har valgt et andet program bibliotek på et
andet drev, så ville det under alle omstændigheder være bedst at bede
brugeren om at specificere den browser der skal bruges. Om ikke andet, så
fordi at man derved selv kan vælge mellem Netscape, InternetExplorer, Opera
osv.

Mvh
Kristoffer Sørensen
www.kiloo.dk

Fra : claus reimer

Dato : 19-04-01 06:48

"Monica" <monica@mail.ikasths.dk> wrote in message

> en
>
> try{
> r.exec("C:/Program Files/Plus!/Microsoft Internet/IEXPLORE.EXE "
> +"www.lego.com" );
> }
> catch(IOException ex){
> System.out.println("fejl");