Overførsel af Mac filer fra PC til Mac.
Fra : Email No Name

Dato : 21-12-00 22:06

Overførsel af Mac filer fra PC til Mac.

Jeg er i den situation at jeg har en PC med adgang til Internet, samt en ret
gammel Powerbook 520. Det jeg gerne vil er at hente Mac filer på nettet og
overfører dem til min PB via disketter. Desværre ligger alle filer på nettet
tilsyneladende i et format der er ukendt for min 520. Min PB indeholder ikke
Stuffit, og hvis jeg finder stuffit på nettet er den også pakket. Endelig
har jeg en mistanke om at hvis jeg endelig finder Stuffit på nettet hvor den
ikke er pakket, så vil jeg ikke kunne overfører det til min PB uden at data
bliver ødelagt.

Det som jeg helst vil have er en Internet adresse: Er der en side på
Internettet der forklare alt om overførsel af Mac filer fra en PC til en
Mac???

MVH

madsgormlarsen@hotmail.com

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 21-12-00 22:57

Email No Name <compaqmaster@hotmail.com> wrote:

> [...]
> ikke er pakket, så vil jeg ikke kunne overfører det til min PB uden at data

Hvis du ikke har StuffIt Expander på din Mac eller en diskette, så er du
lidt på den! Du bliver nødt til at hente StuffIt på en Mac og så kopiere
den over på din Powerbook via diskette...

--
René

Fra : Email No Name

Dato : 21-12-00 23:54

Hej Rene

Jeg har ikke stuffit?
Kan det virkelig være rigtigt at der ikke findes noget PC software som gør
det muligt at hente en Mac fil fra nettet, og ligge den på en Mac diskette.
Hvad med en emulator?? Eller noget mere simpelt.

mvh

Gorm

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 22-12-00 18:27

> [...]

> det muligt at hente en Mac fil fra nettet, og ligge den på en Mac diskette.
> Hvad med en emulator?? Eller noget mere simpelt.

Der er ikke noget software, som jeg kender til. Desværre. Det kan være,
at der er andre i gruppen, som kan hjælpe.

--
René

Fra : Martin Edlich

Dato : 22-12-00 20:14

In article <XTv06.365$mH2.10796@news.get2net.dk>, "Email No Name"
> [...]

> findes noget PC software som gør det muligt at hente en Mac fil fra
> nettet, og ligge den på en Mac diskette. Hvad med en emulator?? Eller

Har du ikke en eller anden CD fra en internetudbyder, eller en af de
CD'ere der følger med nogle Mac-blade?
Der plejer at ligge et eksemplar af Stuffit Expander på disse.

--
MVH
Martin Edlich AKA "Århhh du er sgu da en bette Gud Martin!"

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 22-12-00 21:30

Martin Edlich <nogen@post5.tele.dk> wrote:

> Har du ikke en eller anden CD fra en internetudbyder, eller en af de
> CD'ere der følger med nogle Mac-blade?
> Der plejer at ligge et eksemplar af Stuffit Expander på disse.

Der er ikke CD-ROM drev i en PowerBook 520...

--
René

Fra : Martin Edlich

Dato : 22-12-00 23:22

In article <1em290s.1udak6a1wrzbkN%rfn@altavista.net>,
rfn@altavista.net (René Frej Nielsen) wrote:

> Der er ikke CD-ROM drev i en PowerBook 520...

Næh, men den har en SCSI-port, så et ekstent kan sluttes til (og lad nu
manden svare for sig selv).

Ellers kunne man jo bruge MacOpener, en af de nævnte CD'er og en
diskette.

Fra : Email No Name

Dato : 22-12-00 23:24

Korrekt jeg har ikke et Cd-Rom drev, vi taler gammel svend her. Men jo mere
jeg tænker over, des mere vil det undre mig om ikke der skulle findes et
stykke PC software der kan bruges til at hente Mac filer fra nettet, ikke
nødvendigvis hqx, og ligge dem på en diskette uden at ødelægge data. Tak for
hjælpen, lad os se om der skulle være andre som har forslag.

mvh

Mads

Fra : Martin Edlich

Dato : 23-12-00 03:09

In article <WxQ06.279$UF3.7069@news.get2net.dk>, "Email No Name"
<compaqmaster@hotmail.com> wrote:

> Korrekt jeg har ikke et Cd-Rom drev, vi taler gammel svend her.

Jeg kender udemærket maskinen - jeg har haft en selv (clocket til
38MHz), men jeg har haft både CD- og Zip-drev tilsluttet min.

> Men jo mere jeg tænker over, des mere vil det undre mig om ikke der
> skulle findes et stykke PC software der kan bruges til at hente Mac
> filer fra nettet, ikke nødvendigvis hqx,

Hvis du har et program der kan pakke hqx ud, så kan du også få Stuffit
på din maskine.
Har du overvejet et program som Wingate og så få din PB på nettet den
vej?

Fra : Gunnar Holse

Dato : 23-12-00 09:44

> [...]
diskette.
> Hvad med en emulator?? Eller noget mere simpelt.

Hvis jeg forstår problemet korrekt, så skal du blot hente Aladdin Expander
for Windows og installere den på din PC. Det gør du her:
http://www.aladdinsys.com/expander/expander_win_login.html

Når så dine mac-filer er pakket ud kan du blot overføre dem med
PC-disketter. Hvis du har brug for at kunne læse mac-disks eller -cd'er på
din PC er det MacDrive du har brug for - og den fås her:
http://www.macdrive.com/downloads/default.asp - MD lægger sig ind som et
kontrolpanel i Windows der efter dine retningslinier kan prioritere
mac-filer over pc-filer på diske med begge formater - eller omvendt.

Der er også Stuffit for Windows -
http://www.aladdinsys.com/stuffitwin/index.html - med den vil jeg mene du
kan segmentere filer større end 1.44MB således at du kan overføre en
mac-version af Aladdin Expander eller Stuffit fra din pc til kraftbogen.

Håber det løser sagen.

/GH

Fra : thorkild

Dato : 23-12-00 16:36

Email No Name wrote:

> [...]
>
> Det som jeg helst vil have er en Internet adresse: Er der en side på
> Internettet der forklare alt om overførsel af Mac filer fra en PC til en

--------
Hej!

Send mig en direkte e-mail med dit navn og adr. - så kan jeg sende dig
en diskette med Stuffit Expander eller Stuffit Lite.

Jeg synes ikke du skal pakke dem ud før der er overført til Mac'en.

--
Venlige hilsner

Thorkild Johs. Nielsen
Vodskov v. Aalborg