Alkohol
Fra : Puk

Dato : 14-08-03 20:53

Hej alle sammen

Jeg håber, der er et lyst hoved, som kan hjælpe mig med at få
afklaring omkring effekten af alkohol på forbrændingen.

En kvinde fortalte mig i denne uge, at drikker man et glas
rødvin, så vil ens forbrænding blive sænket i helt op til 3 uger
efter !! Det synes jeg lød meget underligt.
Så jeg har været rundt på nettet og søge for at se, om jeg kunne
finde noget, der underbyggede denne påstand, men det kan jeg
ikke.

Jeg kan finde information, der fortæller mig, at alkohol
indeholder næsten lige så mange Kcal/g som fedt gør, og det
fortæller mig naturligvis, at man skal være lidt påpasselig med,
hvor meget alkohol man indtager.
Jeg kan også finde information, der fortæller mig, at alkohol
ville blive forbrændt før eventuelt fedt.
Jeg kan også finde information, der fortæller mig, at alkohol
ikke er godt for folk med stofskiftesygdomme, men ikke hvorfor.
(Jeg har iøvrigt ikke nogen stofskiftesygdom, det jeg ved af).

Men jeg kan altså intet finde om, at alkohol direkte skulle
påvirke stofskiftet og dermed forbrændingen og da slet ikke i
helt op til 3 uger efter indtagelsen.

Så nu håber jeg, at en eller anden her i gruppen (Mikkel måske?
*S*... Du lader til at have ret meget styr på det fysiologiske)
kan enten be- eller afkræfte påstanden for mig og gerne give mig
forklaringe, hvis altså der er tale om en bekræftelse.

På forhånd tak for hjælpen
Mange hilsner
Puk

Fra : Padmé Amidala

Dato : 14-08-03 23:26

En af grundene til at folk mener at man tager på af alkohol er, at man
oftest spiser fed mad til og netop som du selv skriver, forbrænder man
alkoholen før fedtet..

Håber du kan bruge det til lidt..

VH
Padmé Amidala

Fra : Ukendt

Dato : 15-08-03 05:30

> En af grundene til at folk mener at man tager på af alkohol er, at man
> oftest spiser fed mad til og netop som du selv skriver, forbrænder man
> alkoholen før fedtet..

Også går det heller ikke så godt på motionscyklen "dagen efter". Skulle jeg
hilse og sige .. heh..