Hvad skal jeg købe????????
Fra : aragorn

Dato : 14-08-03 20:40

Jeg har været på ferie i over en mdr. nu kommer hjem og vil samle en ny
maskine, da valget kommer til Grafikkort....Hmmmm

Jeg har altid kørt med Gforce, men hvad sker der nu med ATI??? 9600 virker
som et ret populert produkt!

Hvad skal jeg vælge?

System: P4 2.4GHz 533fsb, Intel845PE board, kingston PC2700 512RAM,
Barracuda 80GB...

ATI9600 koster omkring 1000,- skulle valget være den, iforhold til
G-FX5600???

Jeg har bare hørt at der er mange problemmer med Raidon kortne (driver,
tweak o.s.v)... Jeg er bare i tvivl...

Kan det betale sig at gi´ det mer for PRO modellen?

Nogle der har godt råd? erfaringer???

Kammerat har lige købt FX5600, kortet sparker røv!

Maskinen skal bruges til C&C Generals!

Fra : Lasse

Dato : 14-08-03 21:17

HAR du købt nedenstående maskine, eller har du bare fundet det, og mangler
at finde et grafikkkort til den? For så ville jeg overveje et AMD Barton
system, så kan du evt. få et Radeon 9700 Pro, det vil blive meget hurtigere
end det du skriver der.

Jeg har selv Radeon 9700 Pro, og det virker perfekt, var også lidt skeptisk
i starten ang. drivere. Men hvis du kigger på ATis hjemmeside er det ligeså
let som med nVidia kort. Man henter bare en exe fil, også kører det.

Hvis du ik har købt system endnu, så overvej et nForce2 bundkort med en
Barton cpu.

Med venlig hilsen
Lasse

Fra : aragorn

Dato : 15-08-03 09:43

Jeg har købt P4 systemmet, det e r bare grafikkortet jeg er i tvivl om...

Fra : Martin Andersen

Dato : 18-08-03 07:12

> [...]
ligeså
> let som med nVidia kort. Man henter bare en exe fil, også kører det.

Eneste irriterende ting ved ATIs Catalyst drivere er efter genstarten er
skærmen som standard kørt ned i 640 x 480, og man skal ind og rette det
bagefter.

Fra : Lasse

Dato : 15-08-03 10:18

Man kan få et Albatron Ti4200 128MB hos shg.dk til 859,-, og det er sku et
godt kort, meget for pengene ihvertfald.

Men du kan få et "HighTech Excalibur ATi Radeon 9600 Pro 128MB" til 1249,-
www.EDBPriser.dk ... Det må siges at være okay billigt.

Men hvis du mere er til nVidia, så må du jo have fat i ovenstående Ti4200
eller et FX5600. Jeg ville dog vælge Radeon kortet, har selv et 9700 Pro, og
det kører perfekt. ATi' drivere er blevet gode og stabile, så der er ingen
grund til at være bange :)

Fra : Søren Andersen

Dato : 17-08-03 13:53

Jeg vil råde dig til at gå uden om radeon 9600. Find istedet et billigt
radeon 9500 kort.
Under alle omstændigheder er ti4200 billigere og hurtigere, men understøtter
ikke dx9.
Fx5600 er den langsomste af alle nævnt, men understøtter altså dx9 ligesom
radeon kortene.