Airport forbindelse nægter at
Fra : Karl Antz

Dato : 21-12-00 21:48

Sku' der monstro være en Airport-guru i denne forsamling?

Jeg har fået mig to kort og sat den ene maskine op som software station.
File Sharing via AppleTalk fungerer perfekt - men hvis jeg angiver en
IP-adresse, går maskinen totalt og aldeles i stå, og jeg kan kun kværke
Network Browseren med et Æble-AltEsc;-(

Det betyder jo osse at jeg ikke kan gå på nettet med ibook'en -
browseren forøger et par minutter at åbne en site, men siger så at det
kan den ikke;-/

Min setup: Pro@ccess med selvkonfigureret router incl. DHCP.
G4/450MP er Software Station, som i sagens natur har sit eget DHCP.
iBook er klient - og kan som sagt gå til g4'eren, men ikke ud på
Internettet.

Ka' det tænkes at de to DHCP'er konflikter?

Purleeeeeeeeze help - min dovenskab kræver at jeg kan sidde i lænestolen
og surfe Internettet, istf at sidde på kontorstolen

Hilsen ka'l
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : N/A

Dato : 22-12-00 01:06

Fra : N/A

Dato : 22-12-00 01:06

Fra : Martin Edlich

Dato : 22-12-00 01:06

In article <1em0jm8.1l2yseiolv8n4N%karlantz@isa.dknet.dk>,
karlantz@isa.dknet.dk (Karl Antz) wrote:

> Du har da bragt mig lidt på sporet Nu har jeg slået DHCP fra i
> Software-stationen og givet iBook'en et fast nummer. Men jeg kan stadig
> ikke komme ud. Ethernet-lamperne på min router blinker lystigt, mens
> WAN-lampen bliver ved med at være død. Ingen problemer med at komme ud
> fra den stationære - så det er giver noget med at Software-stationen
> ikke router videre til routeren - hvis De altså forstår hvad jeg
> mener

Nu prøvede jeg lige at tænke mig om:

Din G4 er tilsluttet routeren med dit ethernetkort, og kører TCP/IP over
dette. Det du mangler, er en TCP/IP-forbindelse mellem Airportkortet og
ethernetkortet. Som standard kan Mac'en ikke køre TCP/IP over mere end
et kort ad gangen, men da Airportsoftwaren er en licenceret version af
IPNetRouter, burde det være muligt. Så vidt jeg kan læse ud af
<http://www.sustworks.com/~psichel/site/ipr_guide/airport.htm>, så skal
du sætte dine Airportkort op til at køre "Computer-to-Computer mode" for
at få det til at fungere.

I det hele taget virker det somom det ville være en god ide at læse hvad
der står på
<http://www.sustworks.com/~psichel/site/prod_ipr_started.html> for at få
en forståelse af hvad det er du prøver på at få til at fungere.

--
MVH
Martin Edlich AKA "Århhh du er sgu da en bette Gud Martin!"