Torsdagsmad d.14/8/03
Fra : Martin Andersen

Dato : 14-08-03 17:18

Fransk Kartoffelgrating med purløg og basilikum med kogt broccoli og
skinkeschnitzler

Fra : anders lehmann

Dato : 14-08-03 17:21

var det en invitation

Fra : Martin Andersen

Dato : 14-08-03 17:29

> var det en invitation

Tja hvis du gider tage op til mig i Sverige, er du velkommen.

Inspirationen kom da jeg så en frossen kartoffelgratin, nede i
supermarkedet, der kostede lidt for meget...og så havde de schnitzler på
tilbud.

Fra : Martin Andersen

Dato : 14-08-03 17:30

> Inspirationen kom da jeg så en frossen kartoffelgratin, nede i
> supermarkedet, der kostede lidt for meget...og så havde de schnitzler på
> tilbud.

dermed sagt at jeg laver min egen franske kartoffelgratin, det var meget
billigere

Fra : 3140 Bagdad Bob

Dato : 14-08-03 18:05

> dermed sagt at jeg laver min egen franske kartoffelgratin, det var meget
> billigere

Opskrift?

Fra : Martin Andersen

Dato : 14-08-03 18:48

> Opskrift?

Cirka 1 kilo kartoffel
½ liter fløde
basilikum,
salt
peber
paprika
ost
purløg
1 stort løg

Skræl kartoflerne, snit dem i tynde skiver, find et fad. Snit løget fint
Læg kartoflerne og løgene lagvis.
Kom paprika, salt, peber, basilikum imellem lagene.
Smask alt fløden i indtil det dækker.
Riv noget ost og kom over.

Smæk i ovnen 30 minutter, 200 grader eller indtil osten er gyldenbrun
Når det er færdig, kom noget purløg over.

Fra : Peter Westh

Dato : 14-08-03 20:38

Laks (de frosne stykker fra Irma) marineret natten over i Chermoula og bagt
i et fad med folie over.

Dertil brød fra Emmerys og en salat af dampede grøntsager: Savoykål, gul
squash, gulerod og rød peber, vendt i en dresing af olivenolie, citron,
hvidløg, spidskommen, salt og peber.

Chermoula:

et bundt frisk koriander
er bundt persille
5 fed hvidløg
1 spsk spidskommen, stødt
1 spsk korianderfrø, stødte
1 spsk paprika
1 lille tsk chiliflager
Saft af 2 citroner
1 spsk sukker
1 tsk salt

Køres sammen i køkkenmaskinen til du har en grøn sauce.

Man kan putte den frosne fisk direkte i marinaden, og lade den trække natten
over. Mim kæreste følger DDV i øjeblikket, så jeg kom ingen olie før
stegningen, men dryppede olivenolie over bagefter.

MVH

Peter

Fra : Stinne og Rune

Dato : 14-08-03 22:26

Forloren hare med kartofler og brun sovs - dertil et lilla blomkål manden
havde fundet. Uuhmmm det er nu godt med noget "gammeldags" mad, som da jeg
boede hjemme....

Stinne

Martin Andersen <15andersenREMOVETHIS@telia.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:nDO_a.19907$mU6.27052@newsb.telia.net...
> Fransk Kartoffelgrating med purløg og basilikum med kogt broccoli og
> skinkeschnitzler

---

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 15-08-03 15:20

Gad ikke lave mad, så her stod den på mad fra den lokale grill. Ikke særligt
sundt, men det sagte sku' dejligt *GG*.

Mange hilsner fra Bolette

Fra : 3140 Bagdad Bob

Dato : 15-08-03 16:47

"Bolette Nielsen" <bobo@nospam.bolettes.dk> skrev i en meddelelse
> Gad ikke lave mad, så her stod den på mad fra den lokale grill. Ikke
særligt
> sundt, men det sagte sku' dejligt *GG*.
>
> Mange hilsner fra Bolette

Der er eller ret langt mellem snapsene. Dælme sjældent at den lokale
grillbar kan bikse noget ordentligt sammen.

Pizzaer er normalt overfyldte og med generelt dårligt fyld
Burgere bliver lavet af dårlige råvarer og med Thousand Island dressing
(GYS)
Pommes Frites har aldrig set en kartoffel

Det eneste som ikke er rigtigt ringe er den berømte halve måge med slam!

Fra : Thïngmand

Dato : 18-08-03 08:17

> Pommes Frites har aldrig set en kartoffel

Øhh, hvad skulle de så være lavet af? Roer?

--
Thïngmand
www.thingmand.dk

Fra : Peter Weis

Dato : 18-08-03 09:49

"Thïngmand" <michael@thingmand.invalid> wrote in message

> Øhh, hvad skulle de så være lavet af? Roer?

Formpresset kartoffelmelsgrød, eller sådan noget lignende.
Der er stor forskel på rigtige pommes frites lavet af skårne kartofler
og så de andre.

mvh
Peter

Fra : 3140 Bagdad Bob

Dato : 18-08-03 18:15

> Øhh, hvad skulle de så være lavet af? Roer?
>
> --

Ville ihvertfald ikke kalde det melklister de laves af for kartofler. Det
ville være det samme som at kalde svin for kvæg - henført til et eventuelt
fællesskab under evolutionen fra de tidligste pattedyr `