"Per Christoffersen" <pc@snydcomonto.dk> wrote in message
news:3f3cd7e5$0$32533$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Leveringen af abonnementet er jo ikke begyndt endnu...
> (men de 14 dage er til gengæld gået, så diskussionen er teoretisk
Jeg vil nu ikke nødvendigvis mene, at "slaget er tabt", før vi lige har
prøvet en sidste udvej...
Hvor godt er informationsniveauet mon hos Tele 2...?
"§ 11. Inden der indgås en aftale, skal den erhvervsdrivende give
forbrugeren oplysning om
<KLIP>
6) eventuel fortrydelsesret efter denne lov,
stk. 2. De i stk. 1 nævnte oplysninger skal gives i rimelig tid, inden der
indgås en aftale, og oplysningerne skal være klare, tydelige og forståelige.
Det skal fremgå klart, at oplysningerne gives med henblik på indgåelse af
aftale, og oplysningerne skal gives på en måde, der er egnet under hensyn
til den anvendte kommunikationsteknik, og som tager særligt hensyn til
umyndige personer."
Har spørgeren mon fået alle disse oplysninger - ikke mindst den om
fortrydelsesretten - på en klar, tydelig og forståelig måde...? Ellers er
der nemlig mulighed for at gøre retten gældende jvf. §11a, stk.1 og 12a,
stk. 1, punkt 2
"§11 a. Indgås der en aftale om fjernsalg, skal de oplysninger, der er nævnt
i § 11, stk. 1, nr. 1-6, meddeles forbrugeren læsbart på papir eller på et
andet varigt medium, som forbrugeren råder over og har adgang til, medmindre
forbrugeren allerede har modtaget oplysningerne på denne måde. Den
erhvervsdrivende skal endvidere på den anførte måde give oplysning om
1) en fysisk adresse, hvor forbrugeren kan henvende sig med eventuelle
klager,
2) betingelserne for brug af foreliggende garantitilsagn og reparations- og
vedligeholdelsesservice og
3) tydelig oplysning om eventuel fortrydelsesret i medfør af denne lov,
herunder om betingelserne for og fremgangsmåden ved brug af
fortrydelsesretten samt om reglerne i § 12, stk. 2 og 3.
"§ 12 a. Vil forbrugeren ved køb af varer eller aftale om løbende levering
af varer bruge fortrydelsesretten, skal forbrugeren opfylde de betingelser,
der er anført i stk. 3, 1. og 2. pkt., henholdsvis stk. 5, 1. og 2. pkt.,
senest 14 dage efter det seneste af følgende tidspunkter:
1) Den dag, forbrugeren fik varen, det første parti heraf eller den første
levering i hænde, eller
2) den dag, forbrugeren modtog oplysninger i overensstemmelse med § 11 a,
stk. 1, 2 og 4, jf. dog stk. 2."
Jeg har ikke set informationsmaterialet fra Tele2 og har derfor ingen anelse
om det opfylder lovens betingelser... men det er da en nærmere undersøgelse
værd...
--
/Jesper Brock
Journalist,
www.budstikken.com (Fredericia-udgaven)
Redaktør,
www.unfairpris.dk
(NB! Indlæg på usenet udtrykker udelukkende min personlige holdning, og har
ingen relation til min ansættelse hos "Budstikken"-koncernen)