bagagevægt
Fra : Jakob

Dato : 14-08-03 13:20

Hejsa

Min kæreste og jeg skal 14 dage til Tyrkiet. I den forbindelse, har vi
pakket en stor kuffert med alt vores bagage. Spørgsmålet er, om
kuffertens samlede vægt gerne må være fx 30 kg, i stedet for de
almindelige 20 kg pr person, når det nu er 2 personers bagage, der er
i kufferten og de 2 personer rejser sammen?

Jeg håber I kan hjælpe os,

med venlig hilsen

Jakob

Fra : Grethes

Dato : 14-08-03 14:54

Når vi rejser har vi også kun en stor kuffert med til to personer, vejer som
regel omkring 25 til 28 kg, har aldrig haft problemer med det.

Mvh
Grethe

Fra : bauchmann

Dato : 14-08-03 15:17

"Grethes" skrev d. 14-08-03 14:54 dette indlæg :
> [...]
vejer som
> regel omkring 25 til 28 kg, har aldrig haft problemer med det.

Hej Jakob.
Sidste år havde vi samme problem. Jeg forhørte hos rejsebureuet og
svaret var, at alt vejes samlet, og divideres med antal rejsende. Ingen
problemer.

Torben

http://www.kandu.dk/

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 14-08-03 15:40

"Jakob" skrev:
> Spørgsmålet er, om kuffertens samlede vægt gerne må
> være fx 30 kg, i stedet for de almindelige 20 kg pr
> person, når det nu er 2 personers bagage, der er i
> kufferten og de 2 personer rejser sammen?

Ja, det er normalt: antal rejsende * 20kg

Så hvis i er 2 må den samlede vægt af den baggage i checker ind være 40 kg.

Udover den indcheckede baggage må i som regel også have håndbaggage med, men
her syntes jeg det svinger meget fra selskab til selskab hvad de tillader i
vægt. Men hvis i ikke har over 5kg / person giver det næppe problemer.

Mvh, Lars

Fra : Karsten Kryger Hanse~

Dato : 14-08-03 16:11

> Ja, det er normalt: antal rejsende * 20kg
>
> Så hvis i er 2 må den samlede vægt af den baggage i checker ind være 40
kg.

Jeg tror man skal passe meget på i denne sammenhæng, og snakke specifikt med
flyselskabet, og lufthavnen, om det forholder sig sådan. Der er nogen der
skal løfte bagagen nogen steder 'i systemet', og der er forskel på at løfte
2 x 20 kg og 1 x 40 kg.

Mvh. Karsten

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 14-08-03 16:38

"Karsten Kryger Hansen" skrev:
> Jeg tror man skal passe meget på i denne sammenhæng [..]

Ok, jeg korrigerer det til:

"Det er min erfaring at det normalt er den samlede vægt der ses på".

Men selvfølgelig er det mest sikkert at checke reglerne før man står i
lufthavnen. Der kan være undtagelser fra enhver "norm". F.eks. er maksimum
vægt/person hos et lavprisselskab som Ryanair ikke 20kg men 15kg (men de
vejer stadig baggagen samlet ved check-in).

Mvh, Lars

PS. Baggage over 20kg har jeg ofte set mærket med teksten "HEAVY" i en
flouriserende rød strimmel, så dem der skal løfte om nødvendigt kan hente en
kran

Fra : Grethes

Dato : 14-08-03 16:40

> PS. Baggage over 20kg har jeg ofte set mærket med teksten "HEAVY" i en
> flouriserende rød strimmel, så dem der skal løfte om nødvendigt kan hente
en
> kran

Bliver altid sat på vores kuffert.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 30-09-03 14:23

"Lars Ladingkaer" <larl@et-soft.dkX> skrev....

> PS. Baggage over 20kg har jeg ofte set mærket med teksten
> "HEAVY" i en flouriserende rød strimmel,

Smiley'en ER noteret, men jeg vil da lige benytte lejligheden til at
opfordre flyrejsende til ikke at rejse med bagage der kræver HEAVY
tag(typisk +20 kg).

Selv i disse så moderne tider er de fleste fly håndlastede, hvilket i
mange tilfælde indebærer at lastearbejderen må ligge på ryggen i et
lastrum der ikke er højere end under et spisebord, og balancere
kufferterne på plads med både arme og ben.

En typisk mellemdistance flyver(MD87/90) kan rumme 100-150 stykker
bagage, og en typisk arbejdsdag kan omfatte 10-12 flyvere...

Så bliver det svært at respektere hvorfor nogle passagerere skal have
kufferter med der vejer både 30(dagligt), 40(ugentligt),
50(månedligt) og i sjældne tilfælde endda helt op til 80 kg
stykket(82 kg er den tungeste jeg har set).

> så dem der skal løfte
> om nødvendigt kan hente en kran

Der er desværre ikke bagageløftegrej til rådighed ude ved flyene,
selvom der er forbedringer på vej(www.rampsnake.com)

Nå, det var ikke møntet på hverken dig eller andre i tråden, bare et
lille hjertesuk fra en flyarbejder...

--
Kent Oldhøj

Fra : Grethe / Sportslex

Dato : 30-09-03 17:48

"Kent Oldhøj" skrev i en meddelelse ...
> Nå, det var ikke møntet på hverken dig eller andre i tråden,
> bare et lille hjertesuk fra en flyarbejder...

Hej Kent,

Jeg tror, vi er mange, der får helt ondt i ryggen af at kigge på
jer i aktion. Og nu du er på linien, hvad foretrækker I?
Kufferter, sportstasker, rygsække eller ?

--
Bedste hilsner Grethe
Homepage: http://www.sportslex.com/

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 30-09-03 20:10

"Grethe / Sportslex" <grethe@hotmail.com> skrev....

> Og nu du er på linien, hvad foretrækker I?
> Kufferter, sportstasker, rygsække eller ?

Håndbagage, helt klart håndbagage

Men skal det være, så lad det være en regulær, ikke for stor,
kuffert/taske med et solidt håndtag og uden unødigt udvendigt tingel-
tangel som stropper, snore, hjul, m.m.

Og det er med kufferter som med kvinder: Hellere 2 på 15 end 1 på 30.

--
Kent Oldhøj

Fra : Inger Buchard

Dato : 14-08-03 18:52

Pas på håndbagagen; vi blev bedt om at checke håndbagagen ind som alm.
bagage, fordi den ene lille kabinekuffert vejede mere end 5 kg; vi kunne i
situationen pakke om i en tom fjällräven + den oprindelige kabinekuffert, så
problemet blev løst, men der er et maximum på 5 kg. pr. enhed for
kabinebagage. At de 5 kg så alligevel fungerer som tonstunge missiler i
tilfælde af havari, skal man nok ikke tale højt om. 5. kg. mac.

Men den bagage, der blev stuvet i lastrummet har vi altid fået indvejet
samlet.

Inger Buchard

Fra : Bo

Dato : 22-08-03 21:14

"Inger Buchard" <ibuchard@post4.tele.udenspamogpunktum.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> tilfælde af havari, skal man nok ikke tale højt om. 5. kg. mac.
>
> Men den bagage, der blev stuvet i lastrummet har vi altid fået indvejet

Hvad med alle de indkøb der foretages i den Taxfrie og ved forudbestillinger hos Gate
Gomet, når det bliver tilladt at indføre 10 liter alkohol fra 1.1.2004 ?
De bliver aldrig vejet