Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Iconer og nView software
Fra : Henning Larsen

Dato : 14-08-03 09:37

Jeg benytter nView version 44.03, og det irriterer mig at iconerne ikke vil
blive på deres pladser på skrivebordet. Hvis jeg skifter til 800x600 bliver
iconerne nederst på skrivebordet flyttet opad, men de bliver ikke flyttet på
plads igen når jeg skifter tilbage til 1024x768 . Er der ingen mulighed for
at låse iconernes placering?

Hilsen Henning Larsen

Fra : Kim Larsen

Dato : 14-08-03 10:51

"Henning Larsen" <henning@osterbo-net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> iconerne nederst på skrivebordet flyttet opad, men de bliver ikke flyttet

> plads igen når jeg skifter tilbage til 1024x768 . Er der ingen mulighed

Det har ikke noget med dit grafikkort at gøre, det er dit Windows der gør
det. Hvis du KUNNE låse ikonerne fast, så vil du under alle omstændigheder
få problemer, for hvis de låses i 1024x768, så vil de ikke kunne ses i
800x600, og låser du dem i 800x600 så bliver det som det er nu. Det er den
slags man må leve med.

Kim Larsen

Fra : Henning Larsen

Dato : 14-08-03 13:05

"Kim Larsen" <mythos@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> få problemer, for hvis de låses i 1024x768, så vil de ikke kunne ses i
> 800x600, og låser du dem i 800x600 så bliver det som det er nu. Det er den

Indtil fornylig kørte jeg med mit gamle Matrox G400, her var det sådan, at
når jeg skiftede til 800x600, flyttede de nederste iconer sig opad så de
kunne ses på skærmen, og når jeg skiftede tilbage til 1024x768, hoppede
iconerne på plads igen nederst på skærmen. Det var en feature i Matrox
softwaren. Jeg havde håbet nView også havde denne feature.

hilsen Henning Larsen

Fra : Kim Larsen

Dato : 14-08-03 15:10

> [...]
> iconerne på plads igen nederst på skærmen. Det var en feature i Matrox
> softwaren. Jeg havde håbet nView også havde denne feature.

Hmm, kan du huske hvad den feature hedder til Matrox kortet, for jeg kører
med et G400 Max, men det gør ikke det dit kort kunne ?

Kim Larsen

Fra : Henning Larsen

Dato : 14-08-03 16:42

> Hmm, kan du huske hvad den feature hedder til Matrox kortet, for jeg kører
> med et G400 Max, men det gør ikke det dit kort kunne ?
>
> Kim Larsen

Det var faktisk også et G400 Max jeg kørte med. Det var muligt at låse både
iconer og vinduer, det var enten via højrekliks-menu eller en indstilling i
softwaren. Jeg kørte med version 6.82 på Win98.

Hilsen Henning Larsen

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 14-08-03 11:05

> [...]
> bliver ikke flyttet på plads igen når jeg skifter tilbage til
> 1024x768 . Er der ingen mulighed for at låse iconernes placering?

Brug WinTidy til at huske placeringen af iconerne ved forskellige
skærmindstillinger.
http://www.pcmag.com/article2/0,4149,22728,00.asp

--
mvh Søren Nielsen