On 14 Aug 2003 08:07:40 GMT, "Jonas Kæseler" <jk@DELETE1cetera.dk>
wrote:
>Hej gruppe !
>
>Jeg købte for 1½ uge siden en brugt plæneklipper af et større havecenter i
>Skive. Plæneklipperen er lidt over 1 år gammel, og jeg betalte 2800,- for
>den. Nypris iflg sælgeren 4150,-.
>
>Jeg var umiddelbart tilfreds med prisen indtil igår, da jeg fik en reklame
>fra et konkurrende firma, som sælger nøjagtigt samme model - splinterny -
>til 2999,-. Det er jeg lidt ked af, da jeg føler at jeg har givet for meget
>for plæneklipperen.
Men den ene uge du havde og brugte plæneklipperen, var du glad og
følte du havde gjort en god handel?
>Jeg har kontaktet sælgeren her til morgen, men han vil hverken give afslag
>i prisen, hvilket jeg godt forstår, eller tage plæneklipperen tilbage igen.
>Ved sidstenævnte var argumentet at "det kunne jeg ikke forlange iflg
>markedføringsloven".
>
>Mit spørgsmål til jer er så:
>Kan det virkeligt passe at jeg ikke kan få mine penge tilbage efter 1½ uge?
Ja, det kan virkelig passe
Der er ikke retur/fortrydelsesret ifølge
købeloven, kun ifm. fjernsalg (postordre).
Henning
hsb@(fjernes)image.dk