Tomb Raider 2 ( SPOILER)
Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 14-08-03 00:06

Laver lige lidt spoiler space her - så jeg ikke får nogen på nakken.......

*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*

Så fik jeg set Lara Crofts nye eventyr og jeg kan kun sige en ting - den er
"sørme" godtnok god. Meget bedre end den første - men der skulle vel
egentlig heller ikke så meget til. Hvor den første film for mig mest af alt
mindede om en serie musikvideoer eller, for Tomb Raiders vedkommende mere
korrekte, en serie usammenhængende spilbaner uden en gennemgribende
historie, hænger den her sammen. Der er "cause & effect" om man så må sige.
Angelina Jolie er en fryd for øjet - også for mig - og det virker som om hun
er vokset mere ind i rollen nu, hun er Lara! Hendes kropssprog er også
blevet finpudset og der var mange sekvenser hvor det var de små detaljer man
lagde mærke til. Den måde hun kneb øjnene sammen på, den måde hun drejede
hovedet og så videre.
Som i den første er der masser af kampsekvenser og de er også bare blevet
bedre. Jeg synes især godt om en scene hvor Lara laver det jeg vil kalde en
imitation af en meget stiv soldat på boot camp - til at dø af grin over og
samtidigt skidesejt. Men sådan er Lara Croft jo også
Vi kommer endnu engang jorden rundt, både til lands, til vands og i luften
og Lara og hendes venner og fjender har endnu mere sjovt legetøj at
eksperimentere med.
Man skal selvfølgelig ikke gå ind og se filmen og forvente en dyb,
filosofisk afhandling om det gode og onde i mennesker, men hvis man vil se
et godt sommeractionbrag, så kan jeg varmt anbefale Tomb Raider 2. Jeg var
allerede ved at overveje at se den igen da vi var på vej ud af salen, så mig
fangede den i hvert fald.
Og som en sidste kommentar på falderebet, må jeg lige sige at det var en
glæde at se Chris Barrie som Hillary igen - og Djimon Hounsou var også en
dejlig overraskelse. Og så er Ciarán Hinds ikke så ringe som skurk. Glæder
mig til at høre hvad I andre synes når I får set den.....

Mvh Tina
--
Besøg Tina, Gizmo, Freya og Devi på:
www.gizzemissen.dk

Fra : PerX ...

Dato : 17-08-03 17:57

In article <3f3ac476$0$5133$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
tina_johansson@NOSPAMyahoo.com says...
> [...]
>
> Så fik jeg set Lara Crofts nye eventyr og jeg kan kun sige en ting - den er
> "sørme" godtnok god. Meget bedre end den første - men der skulle vel

Nå, men det er da rart med lidt positivt feedback - fra USA var det jo
stort set kun negative ting.

Fra : Martin Andersen

Dato : 18-08-03 07:21

"PerX ..." <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> skrev i en meddelelse
> In article <3f3ac476$0$5133$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
> tina_johansson@NOSPAMyahoo.com says...

> Nå, men det er da rart med lidt positivt feedback - fra USA var det jo
> stort set kun negative ting.

Den bliver bedre hen imod slutningen, starten synes jeg er meget kedelig

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 19-08-03 11:31

On Sun, 17 Aug 2003 18:56:49 +0200, PerX ...
<hyp1999@hotmail_remove_this_.com> wrote:

>In article <3f3ac476$0$5133$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
>tina_johansson@NOSPAMyahoo.com says...

>Nå, men det er da rart med lidt positivt feedback - fra USA var det jo
>stort set kun negative ting.

Jeg synes den er lige en tand for overdrevet et par gange og det fik
mig til at falde lidt ud af stemningen.

F.eks. var det da meget heldigt at ekskæresten lige fandt den båd Lara
havde været på og at de lige vidste hvor hun var taget hen!!!???

Og den med at bokse med en haj!? Come on. Én ting var hvis hun havde
ophidset den og hægtet sig på finden - men bokse med den???!

Så åbenlyse ting må imo ikke ske i sådanne film. Lidt ligesom i 007 -
Goldeneye, hvor James indhenter et fly og sætter sig ind i det og
retter det op. Det er ok at det er overdrevet, men jeg skal altså
kunne købe det og deri ligger at jeg skal tro på at det _kunne_ lade
sig gøre.

Jeg synes faktisk at den første var en tand bedre.

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Simon H. Pedersen

Dato : 31-08-03 20:28

Morten Bowman Hansen <mortenNOSPAM@bowman.dk> wrote in
newsu3kvktfk6ofq1dvr2iviqfb7kgot9arm@4ax.com:

> Og den med at bokse med en haj!? Come on. Én ting var hvis hun havde
> ophidset den og hægtet sig på finden - men bokse med den???!

Det er rent faktisk grundlæggende viden omkring dét at slippe levende fra
nærkontakt med en haj :).

--
Mvh. Simon H. Pedersen

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 01-09-03 00:00

On Sun, 31 Aug 2003 19:28:23 +0000 (UTC), "Simon H. Pedersen"
<spam@email.dk> wrote:

>Morten Bowman Hansen <mortenNOSPAM@bowman.dk> wrote in
>newsu3kvktfk6ofq1dvr2iviqfb7kgot9arm@4ax.com:

>Det er rent faktisk grundlæggende viden omkring dét at slippe levende fra
>nærkontakt med en haj :).

Ja det kan jeg såmænd godt huske et eller andet. Det gør det bare ikke
mere troværdigt imo.

Morten
morten@bowman.dk