Kan man købe anime i DK??
Fra : bb

Dato : 13-08-03 23:30

Jeg leder efter et sted at at købe anime, gerne på DVD.

Det gælder bla. titlerne:

Serial experiments Lain
Patlabor 3 the movie
Jin-roh

Hvor er det billigst? Jeg regner med at priserne er for høje i DK. Håber
nogen kender nogle gode steder

Johs

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 13-08-03 23:43

bb wrote:

> Jeg leder efter et sted at at købe anime, gerne på DVD.

Efter den nye ophavsretslov er animemarkedet herhjemme skrumpet noget
ind, eftersom forretningerne ikke længere må importere region 1-titler.

Laserdisken har dog fået oprettet MovieWorld, som er baseret i udlandet.
Du skal dog ikke betale mere, end der står anført på deres sider.

> Serial experiments Lain
En glimrende serie, omend noget syret.

http://www.laserdisken.com/html/search.dna?DO=sog&sogfelt=serial+experiments+lain&x=0&y=0

> Patlabor 3 the movie
Har jeg desværre ikke set endnu.

http://www.laserdisken.com/html/search.dna?DO=sog&sogfelt=patlabor+3&x=0&y=0

> Jin-roh
Dyster, men meget flot film.

http://www.laserdisken.com/html/visvare.dna?vare=10116310917681156
og som Special Edition:
http://www.laserdisken.com/html/visvare.dna?vare=10116313897686146

Og nu hvor der endelig er et indlæg om anime, skal jeg da gerne anbefale
serien Cowboy Bebop - flot animeret og fed musik.

> Hvor er det billigst? Jeg regner med at priserne er for høje i DK.
> Håber nogen kender nogle gode steder

Jeg vil gerne benytte lejligheden til at advare dig og andre mod
at handle via Amazon.com/co.uk's zShops og Marketplaces -
størstedelen af de animetitler, man kan købe hos disse
privatpersoner, er bootlegs, det vil sige piratkopier.
De kan kendes ved som oftest at være region 0, har engelske
og kinesiske undertekster, samt er noget billigere end hvad man kan
finde andetsteds:

   http://www.digital.anime.org.uk/piratefaq.html

Alternativt kan du forsøge dig med
   http://www.cdwow.com
og
   http://www.futureent.com

--
Anders Thorsen Holm | http://www.daimi.au.dk/~zoolook/

Overvejer du at købe en DVD-afspiller? Så hold dig fra Fredgaard!
Læs hvorfor: http://www.daimi.au.dk/~zoolook/?page=fredgaard

Fra : Rasmus Mejer Christe~

Dato : 14-08-03 00:49

Nu hvor vi snakker om anime - kan det lade sig gøre at få Excell Saga på
DVD?

Fra : Frost

Dato : 14-08-03 08:32

"Rasmus Mejer Christensen" <Rasmus87@c.dk> wrote in message
> Nu hvor vi snakker om anime - kan det lade sig gøre at få Excell Saga på
> DVD?

Ifl. amazon.com er hele serien udgivet på 6 DVD-skiver, som de selvfølgelig
har til salg (det ser dog ud til at de er ved at løbe tør for dem indtil
videre). Hvis du kunne lide Excel Saga, så må jeg foreslå at du ser
follow-up OVA'en "Puni Puni Poemi", der ligger i samme stil... og så lige en
tand til. ;)

Fra : Martin Møller

Dato : 14-08-03 09:35

> [...]
>
> Laserdisken har dog fået oprettet MovieWorld, som er baseret i udlandet.
> Du skal dog ikke betale mere, end der står anført på deres sider.

Nu er laserdisken ikke kendt for at være billige, så måske man istedet
skulle prøve axelmusic som også har en udlandsbaseret del der hedder Racoon.

Martin

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 14-08-03 13:50

Martin Møller wrote:

> Nu er laserdisken ikke kendt for at være billige, så måske man
> istedet skulle prøve axelmusic som også har en udlandsbaseret del
> der hedder Racoon.

Det er de måske ikke, jeg nævnte blot lige den DVD-forhandler, jeg har
mest og bedst erfaring med her i DK.

Fra : Ronny Nielsen

Dato : 14-08-03 19:03

"Anders Thorsen Holm" <zoolook@daimi.au.dkx> skrev i en meddelelse

> Efter den nye ophavsretslov er animemarkedet herhjemme skrumpet noget
> ind, eftersom forretningerne ikke længere må importere region 1-titler.

Og absurditeten i den lovgivning er jeg stadig ikke kommet mig over.
Virkeligt desillusionerende når man nu tror så meget på demokratiet...

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 14-08-03 19:41

Ronny Nielsen wrote:

> Og absurditeten i den lovgivning er jeg stadig ikke kommet mig
> over. Virkeligt desillusionerende når man nu tror så meget på
> demokratiet...

Deri kan vi kun være enige - nok er jeg for EU, men de seneste tiltag
fra den side sætter virkelig een på prøve.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 14-08-03 21:47

Anders Thorsen Holm <zoolook@daimi.au.dkx> writes:

> Deri kan vi kun være enige - nok er jeg for EU, men de seneste tiltag
> fra den side sætter virkelig een på prøve.

Det største problem ligger i, at de enkelte medlemslande lovgiver
eftere deres egen fortolkning af direktivet. Således er DK vist endnu
det eneste, der har lavet lige netop den lov.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Får kan ikke lide at blive slået med en pind."
The RockBear. ((^)) -Marianne Juul, 2003