Gerigter til gammel lejlighed
Fra : Hans Henrik Appel

Dato : 05-04-01 10:36

Hej allesammen,

Jeg er i gang med at restaurere en gammel lejlighed, og er nødt til at
udskifte dørgerigterne i entreen...

De gerigter jeg kan finde på markedet i dag er alle 92mm eller 118mm
brede... Jeg skal dog bruge nogen der er 100mm brede...

Jeg kunne selvfølgelig finde nogen enkle fyrretræslister, men jeg vil gerne
have lidt udsmykning på i stil med det i ser her:
http://home19.inet.tele.dk/peterj/img20.gif

Hvor får jeg fat på den slags?

mvh
Hans Henrik

Fra : Bjerg & Olsen

Dato : 05-04-01 17:20

"Hans Henrik Appel" <hha@fotomagasin.dk> skrev i en meddelelse news:9ahek2$eld$1@sunsite.dk...

> [...]
>
> Jeg kunne selvfølgelig finde nogen enkle fyrretræslister, men jeg vil gerne
> have lidt udsmykning på i stil med det i ser her:

Chr. P. Dreiager, Holger Danskes Vej 87, 2000 Kbh. F og Nyager 5,
2605 Brøndby, har indfatninger der ligner den afbildede, med flg. mål:

21 x 90 mm
15 x 90 mm
21 x 110 mm
15 x 110 mm

Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : Hans Henrik Appel

Dato : 10-04-01 07:26

Tak... Det kan godt være at jeg bliver nødt til at bide i det sure æble og
få en anden størrelse end 100mm, men indtil videre vil jeg forsøge at lede
videre...

mvh
Hans Henrik

Bjerg & Olsen <bjerg.olsen@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:QW0z6.179$IB4.16166@news.get2net.dk...

Fra : Jean Seeberg

Dato : 18-04-01 00:09

Hej Hans.
Alle mine gerigter og fodlister har den lokale tømrer/snedkermester lavet
til mig efter mine anvisninger.
Tag en af de gamle med til en mester i dit område, og han kan sikkert hurtig
fræse nogen til dig.
Prisen jeg gav var betydelig lavere end i byggemarkedet, og kvaliteten helt
i top.
Selvom du måske skal give lidt mere, hvad betyder det, for at få det
ensartet.
Hilsen Jean

Fra : per

Dato : 18-04-01 05:36

On Wed, 18 Apr 2001 01:09:09 +0200, "Jean Seeberg" <jean@seeberg.dk>
wrote:

Så har du været meget heldig, eller også er han din gode ven. for en
snedkermester skal først have for at stille maskinen op, og så kommer
træet, som bør være usorteret . men om han skal lave 5 eller 8 meter
kommer ikke så nøje, det er opstillingen der koster.

--
Per

Fra : Jean Seeberg

Dato : 18-04-01 15:02

"per" <per@ph-byg.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> træet, som bør være usorteret . men om han skal lave 5 eller 8 meter
> kommer ikke så nøje, det er opstillingen der koster.

Jeg skulle også bruge mange meter, og samtidig lavede han også nye vinduer
og døre, 21 stk. samt 2 trapper, (8.000 for to stk. hvoraf den ene L-
svingstrappe og den anden U- sving, hvilket også er billigt, han er også
holdt med at lave vinduer m.m. for skal kvaliteten være OK hvilket hans var,
kunne han ikke konkurrere, med alle de udbydere der er) det har selvfølgelig
betydning for prisen.

Derfor skrev jeg også at skulle han give noget mere, mener jeg det ville
være OK for at have ens gerikter over alt, man kan selvfølgelig også flytte
gerikter fra et andet rum, med mindre betydning, og så sætte nye op der i en
anden model. Jeg mener at i samme stue/rum bør man sætte ens op.

Helt klart, det er opsætning af maskinen der tager tiden, og derfor er det
man betaler for.

De brædder der blev brugt, er bare alm. forskallingsbrædder, det har jo
ingen betydning at de evt har en bumkant, den bliver jo alligevel fræset
væk.
Jean