Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
så blev jeg modig -> rep af OM101
Fra : Petersen_Michael

Dato : 13-08-03 21:04

som nogle måske har bemærket, har jeg et par gange efterlyst
en rep. håndbog til Olympus OM101 / OM88 (samme kamera
solgt forskellige stæder i verden)

det er endnu ikke lykkedes, men da jeg hader at have noget
liggende der ikke virker 100% tog jeg mig sammen idag
og og lukkede op til en 101er, problemet var at hjulet
til det motorstyrede manuelle fokuseringssystem var ude af drift

jeg havde i føste omgang forsøgt at få liv i det, uden at åbne
kameraet ved at blæse med "4-44" (_ren_ luft) dels kontakt
spray, ind i sprækken ved hjulet.. no result..

any way, af kom toppen af kamearet, og jeg fik hjulet af og
konstateret, at kontakterne og hjulets kontaktflade var noget
snavsede ved igen at sprøjte med kontakspray direkte
på det demonterede hjul, og rense kontakterne ved at skrabe
dem rene med en gladfiber pind fik jeg mere liv i fokus hjulet
end der vidst har været længe..

så nu har jeg igen nogle 101ere der virker

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg