A-kasse
Fra : Micki

Dato : 13-08-03 20:23

Hej NG

Jeg har aldrig været medlem af en a-kasse, fagbevægelse eller noget i den
stil... (Så vidt jeg ved).
Men nu hvor jeg er meget tæt på at være færdiguddannet er jeg jo nok nødt
til det. Det eneste jeg vil sikre mig det er at jeg kan få dagpenge i
tilfælde af at jeg mister mit job... Jeg er Multimedie Animator.

Mit spørgsmål er så: Hvad kan I anbefale?? Det skal være så billigt som
muligt men selvfølgelig stadigvæk i orden...

Tilgiv mig hvis jeg har ramt den forkerte gruppe

- Micki

Fra : Nico de Jong

Dato : 14-08-03 09:29

"Micki" <tusind@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Mit spørgsmål er så: Hvad kan I anbefale?? Det skal være så billigt som
> muligt men selvfølgelig stadigvæk i orden...

Dagpenge er jo en a-kasse opgave, så det er jo nemmest og billigst.

Nico

Fra : Micki

Dato : 14-08-03 21:49

> Dagpenge er jo en a-kasse opgave, så det er jo nemmest og billigst.

OK. Det jeg mente var: Hvad skal jeg vælge... SID, HK, Dansk Metal eller ???

Jeg er selvfølgelig interesseret i at høre fra folk der varmt kan anbefale
den a-kasse de selv er medlem af....

- Micki

Fra : Amager Demo

Dato : 15-08-03 00:03

> OK. Det jeg mente var: Hvad skal jeg vælge... SID, HK, Dansk Metal eller
???

Du vælger naturligvis den A-kasse hvis arbejdsområde du arbejder indenfor.

Forøvrigt er det også A-kassen hvis du engang ønsker efterløn,
uddannelsesorlov, m.m.

Er du forøvrigt obs. på, at der vistnok kræves 1 års medlemskab mens du er i
ustøttet job; altså 1 år som almindelig lønmodtager hvor du betaler
kontingent??

Niels Christoffersen

Fra : Micki

Dato : 15-08-03 05:36

> Du vælger naturligvis den A-kasse hvis arbejdsområde du arbejder indenfor.

Uddannelsen er under Dansk Metal så det er selvfølgelig en god løsning og
hvis ingen vil foreslå et billigere eller fornuftigere alternativ så bliver
det nok det.

> Er du forøvrigt obs. på, at der vistnok kræves 1 års medlemskab mens du er
> ustøttet job; altså 1 år som almindelig lønmodtager hvor du betaler
> kontingent??

Det er jeg klar over og jeg har heldigvis sikret mig job fra den dato min
uddannelse slutter.

- Micki

Fra : Danielle Nielsen

Dato : 15-08-03 11:02

Micki wrote:

Det skal være så billigt
> som muligt men selvfølgelig stadigvæk i orden...

Fagforeningen Danmark er tværfaglig og koster 412,- kr. om måneden for både
fagforening og A-kasse - så det må vist være det billigste.

Danielle