Andet multimedie
bentjuul 3670
Psp 7 vs. Psp 8... hvorfor forskel...?
Fra : Magnus

Dato : 13-08-03 17:50

Jeg har brugt Psp 7 til at gemme jpg fotos til min hjemmeside. Nu har jeg
installeret Psp 8 men jeg syntes ikke at de billeder jeg gemmer i jpg bliver
nær så gode som under nr. 7.

Det er som om at komprimeringen er sat for højt selv om options for jpg
billederne er ens. Skal der installeres noget ekstra til version 8 for at få
bedre kvalitet i jpg på så lidt plads som muligt...?

/Magnus

Fra : emj

Dato : 13-08-03 20:23

On Wed, 13 Aug 2003 18:49:46 +0200, "Magnus" <arnason@email.dk> wrote:

>Det er som om at komprimeringen er sat for højt selv om options for jpg
>billederne er ens.

Når du gemmer fra PSP, så brug File/eksport/JPG optimize.
Sæt "value" til 1 for bedste kvalitet eller gå op i value til en
kvalitet, som du finder brugbar til det formål, filen skal gemmes. Du
kan hele tiden se kvaliteten i højre vindue og nedenunder står, hvad
filen fylder i kb
Crome subsampling: Vælg default

>Skal der installeres noget ekstra til version 8 for at få
>bedre kvalitet i jpg på så lidt plads som muligt...?
Nej, du skal bare vælge den "crome subsampling", der er mærket med
"default".
Hilsen emj