Command & Conquers første på XP
Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 13-08-03 16:43

Hejsa,

ved nogen af Jer hvordan man får C&C til at installeres
på en XP maskine?

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : Claus Otto

Dato : 13-08-03 17:09

Højreklik på setup filen, vælg egenskaber, tryk på fanebladet kompatilitet
og vælg så win95/98... alt efter hvad du skal bruge og instaler så spillet

Claus

"Mikael Nørrelund Andersen" <nospam@mikael-noerrelund.dk> skrev i en
meddelelse news:3f3a5c69$0$48902$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 13-08-03 21:12

Claus Otto wrote:
> Højreklik på setup filen, vælg egenskaber, tryk på fanebladet
> kompatilitet og vælg så win95/98... alt efter hvad du skal bruge
> og installér så spillet

Det er afprøvet uden held, der dukker en DOS prompt frem, men
den lukker hurtigt igen og intet sker derefter.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 13-08-03 21:29

Mikael Nørrelund Andersen wrote:
> Det er afprøvet uden held, der dukker en DOS prompt frem,
> men den lukker hurtigt igen og intet sker derefter.

Jeg har lagt 2 film, der viser problemet her:
http://home20.inet.tele.dk/noerrelund/filer/cc_install.avi
http://home20.inet.tele.dk/noerrelund/filer/cc_install2.avi

Patchens instruktioner kan ses her:
<
Please copy the thipx32.dll file into your Command and Conquer
game directory (C:\Westwood\C&C). This will allow to play on
Windows 2000/XP.

To uninstall, please delete the thipx32.dll file.

*Note* This patch will disable LAN play.

Jeg er lidt på bar bund, jeg har lige afprøvet på en gammel
133MHz med Windows 95 og der startes en kommandoprompt,
men intet sker.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : Laziter [9440]

Dato : 13-08-03 17:57

> [...]
> Hejsa,
>
> ved nogen af Jer hvordan man får C&C til at installeres

Du kan finde en patch til spillet her:
http://dl.fileplanet.com/dl/dl.asp?planetcnc/tiberiandawn/essentialfiles/ccgoldxppatch.zip

Du skal dog være opmærksom på at netværksspil bliver udelukket i spillet med
denne patch, dog kan man spille over null-modem kabel.

---- Laziter ----
Everyone loves victory.
laziter@NOSPAMgamebox.net (fjern NOSPAM)

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 13-08-03 21:13

Laziter [9440] wrote:
> [...]
/ccgoldxppatch.zip

> Du skal dog være opmærksom på at netværksspil bliver
> udelukket i spillet med denne patch, dog kan man spille

Ja, den fandt jeg også, men den skal installeres efter selve
spillet er installeret og jeg kan slet ikke få installationsprogrammet
igang!

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : Laziter [9440]

Dato : 13-08-03 21:49

"Mikael Nørrelund Andersen" <nospam@mikael-noerrelund.dk> skrev i en
meddelelse news:3f3a9baa$0$48903$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Ja, den fandt jeg også, men den skal installeres efter selve
> spillet er installeret og jeg kan slet ikke få installationsprogrammet
> igang!

Er C&C Gold du har?
Hvis, så skal du finde frem til setup.exe til windows, den ligger vist i en
mappe der hedder win95 på cd'en.
Lav setup.exe Windows 95 kompatibel, så kan du installere spillet.
Den anden setup.exe du har kørt er til DOS og det har XP det ikke så godt
med.
Hvis ikke det er C&C Gold du har, kan du ikke komme til at spille det under
Windows XP uden en DOS emulator eller sådan noget, prøv at søge på google.
Du kan også finde hjælp på:
www.planetcnc.com
hvor der er en masse godt til alle C&C spillene.

Mvh.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 13-08-03 22:08

Laziter [9440] wrote:
> Er C&C Gold du har?

Det tror jeg bestemt ikke, coveret ser således ud:
http://home20.inet.tele.dk/noerrelund/billeder/Command_And_Conquer-front
..jpg

> Hvis, så skal du finde frem til setup.exe til windows, den ligger
> vist i en mappe der hedder win95 på cd'en.

Der er ingen Win95 mappe på CDen.

> Lav setup.exe Windows 95 kompatibel, så kan du installere spillet.

Nej, det kan du se på de videofiler jeg har lavet.

> Den anden setup.exe du har kørt er til DOS og det har XP det
> ikke så godt med.

Nej, det ved jeg, desværre.

> Hvis ikke det er C&C Gold du har, kan du ikke komme til at
> spille det under Windows XP uden en DOS emulator eller
> sådan noget, prøv at søge på google.

Jeg prøver, indtil videre mange tak.

> Du kan også finde hjælp på:
> www.planetcnc.com
> hvor der er en masse godt til alle C&C spillene.

Jeg ser på det, mange tak.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : Laziter [9440]

Dato : 14-08-03 07:32

"Mikael Nørrelund Andersen" <nospam@mikael-noerrelund.dk> skrev i en
meddelelse news:3f3aa8a6$0$48907$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Det tror jeg bestemt ikke, coveret ser således ud:
> http://home20.inet.tele.dk/noerrelund/billeder/Command_And_Conquer-front
> .jpg

Det er DOS versionen du har, den får du ikke til at køre under Windows XP
uden en eller anden form for emulator.
Alternativt kan du finde C&C Gold på:
http://www.oldgames.org/
Den virker fint efter du har installeret den lille patch, du må desværre
undvære alle filmklip.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 14-08-03 08:29

Laziter [9440] wrote:
> Det er DOS versionen du har, den får du ikke til at køre under
> Windows XP uden en eller anden form for emulator.

Æv :)

> Alternativt kan du finde C&C Gold på:
> http://www.oldgames.org/
> Den virker fint efter du har installeret den lille patch, du må
> desværre undvære alle filmklip.

Det vil jeg gøre, mange tak.
Nu er det vel ikke ulovligt?

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : Laziter [9440]

Dato : 14-08-03 08:33

"Mikael Nørrelund Andersen" <nospam@mikael-noerrelund.dk> skrev i en
meddelelse

> Det vil jeg gøre, mange tak.
> Nu er det vel ikke ulovligt?

Det er der nogen der vil mene at det er, men efter forespørgsler rundt
omkring har jeg fundet frem til at det IKKE er ulovligt at hente spillet
hjem derfra, alle filmklip er skåret væk, så der er ikke tale om et "fuldt"
spil.
Jeg har det selv liggende og spiller det indtil jeg får fat i originalen med
det hele til.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 14-08-03 08:35

Laziter [9440] wrote:
> [...]
> ikke tale om et "fuldt" spil.
> Jeg har det selv liggende og spiller det indtil jeg får fat i

Okay, jeg vil nu også helst have originalen :)

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 14-08-03 08:57

Laziter [9440] wrote:
> Alternativt kan du finde C&C Gold på:
> http://www.oldgames.org/
> Den virker fint efter du har installeret den lille patch, du må
> desværre undvære alle filmklip.

Når jeg starter spillet, kommer skærmen fint frem, men når
jeg vælger "Create new game" kommer Windows med den
lyd der er standard for advarsel og der sker ikke mere.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 14-08-03 09:04

Mikael Nørrelund Andersen wrote:
> Når jeg starter spillet, kommer skærmen fint frem, men når
> jeg vælger "Create new game" kommer Windows med den
> lyd der er standard for advarsel og der sker ikke mere.

Det skulle selvfølgelig bare køres i Win95 kompatibilitetstilstand :)

Mange tak.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen