fra onboard-grafik til AGP-grafik
Fra : JN

Dato : 13-08-03 16:22

Indtil nu har jeg brugt bundkortets onboard-grafik, men har prøvet at
installere et geforce FX5200-grafikkort.

Mit bundkort er en M810 fra EagleTEC, som har en AGP-slot, der dog kun
understøtter 4x AGP, og ikke 8x AGT, som mit nye grafikkort understøtter.

Mit problem er, at efter at monteret grafikkortet omhyggeligt i AGP-slotten,
er det som om computeren overhovedet ikke registrerer det nye grafikkort.
Jeg har været inde i BIOS, og ændret lidt - men uden held.

Hvad skal jeg gøre ?

mvh
Jakob Nielsen

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 13-08-03 16:30

On Wed, 13 Aug 2003 17:21:32 +0200, JN wrote:

> Mit problem er, at efter at monteret grafikkortet omhyggeligt i AGP-slotten,
> er det som om computeren overhovedet ikke registrerer det nye grafikkort.
> Jeg har været inde i BIOS, og ændret lidt - men uden held.

Måske er der en jumper på bundkortet der skal flyttes for at slå
onboard-grafikkortet fra. Kik i bundkortets manual.

--
Lars

Fra : JN

Dato : 13-08-03 17:22

Jeg kan lige oplyse, at bundkortproducentens hjemme er
http://www.pcchips.com.tw/

og at mit bundkort helt præcist er et "M810LR-H"

mvh
Jakob

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 13-08-03 17:35

On Wed, 13 Aug 2003 18:22:00 +0200, JN wrote:

> Jeg kan lige oplyse, at bundkortproducentens hjemme er
> http://www.pcchips.com.tw/
>
> og at mit bundkort helt præcist er et "M810LR-H"

Sikker? Kik lidt på denne side:
http://radel.inet.net.nz/m810lmr.html

Jeg tror VGA-sektionen kan hjælpe dig vidre. Specielt pkt. 13.
http://radel.inet.net.nz/m810lmr.html#vga

Husk: Google er din ven
http://www.google.com/search?q=%22M810LR-H%22+manual

--
Lars

Fra : Jakob Nielsen

Dato : 13-08-03 23:51

ok , så fik jeg trykket kortet HELT på plads, og der kom et billede fra det
op på skærmen

men men men: Kortets drivere får computeren til at gå helt ned: også EFTER
re-installation af windows samt download af de nyeste drivere.

hvad gør jeg ??

Fra : Jesper

Dato : 15-08-03 08:01

"Jakob Nielsen" <jakob@putandtake.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> men men men: Kortets drivere får computeren til at gå helt ned: også EFTER
> re-installation af windows samt download af de nyeste drivere.

Går den HELT ned, eller taber den bare signalet til din monitor??????

Har det samme bundkort i sønnikes pc. Satte et gf4 mx440 i, hvor den tabte
signalet
hele tiden. Kunne kun køre 1 minut eller sådan noget. Har sat et GF4 mx420 i
nu.
Det kører den bedre med. Nu taber den kun signalet en gang imellem.

Jesper.

Fra : JN

Dato : 15-08-03 20:50

Den går HELT ned - i gennemsnit efter 1 minut med windows XP.

hvad gør jeg ?

mvh
Jakob

Fra : JN

Dato : 13-08-03 17:23

> Måske er der en jumper på bundkortet der skal flyttes for at slå
> onboard-grafikkortet fra. Kik i bundkortets manual.

Jeg har nærlæst manualen, og der står ikke noget om jumpere der skal
flyttes.

Men er det noget, man da normalt skal ?

mvh
Jakob