Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
canon a60 eller HP 735 ?
Fra : keldorff

Dato : 13-08-03 15:46

Imorgen skal jeg købe et digitalkamera. Jeg ved ikke om jeg skal vælge
Canons A60 eller HPs 735.

Hvad vil I anbefale?

RK

Fra : Peter S.

Dato : 13-08-03 16:06

Prøv disse links, måske de kan hjælpe lidt :)

http://www.dpreview.com/reviews/specs/Canon/canon_a60.asp
http://www.dpreview.com/reviews/specs/HP/hp_735.asp

Fra : Martin Petersen

Dato : 13-08-03 16:39

keldorff (keldorff@oncable.dk) skrev følgende:
> Imorgen skal jeg købe et digitalkamera. Jeg ved ikke om jeg skal vælge
> Canons A60 eller HPs 735.
>
> Hvad vil I anbefale?

A60.... Der får man virkelig noget for pengene. 735'eren kender jeg ikke,
men er det ligesom visse af deres andre kameraer kan det ikke anbefales.

- Martin

Fra : keldorff

Dato : 13-08-03 16:48

A60 ser jo helt fin ud. Dog er der ca. 1 mill. færre pixels end HP 735. Hvor
meget betyder den ekstra høje opløsning for en amatør-familie-fotograf? Min
skærm kan jo alligevel ikke vise mere end 1600x1200!

RK

Fra : rAnders

Dato : 13-08-03 18:21

> [...]
Min
> skærm kan jo alligevel ikke vise mere end 1600x1200!

Det betyder ikke det storre, selv om du også vil printe billederne ud er 2
Mpixel tilstrækkeligt til 15*10cm og selv større udprint bliver gode.
Jeg har selv canon a60, et udemærket kamera. Jeg har haft 3 canon kameraer
alle gode. Jeg har set nogle få HP'er, men jeg synes HP er lidt underlige i
betjeningen og virker lidt klodsede. Men det er jo også bare min mening.

rAnders.

Fra : Peter S.

Dato : 13-08-03 23:34

Som udgangspunkt, kan det ikke betale sig at "opgradere" sit kamera med blot
1 mill pixels, det ville være praktisk talt umuligt at se forskel for en,
som du selv skriver "amatør-familie-fotograf". Det der er vigtigt er
objektivet.

Fra : keldorff

Dato : 14-08-03 08:34

ok, og objectet på A60 er at fortrække fremfor HPs?

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 13-08-03 19:46

keldorff wrote:

> Imorgen skal jeg købe et digitalkamera. Jeg ved ikke om jeg skal vælge
> Canons A60 eller HPs 735.
>
> Hvad vil I anbefale?

A60, primært fordi jeg _ved_ at det er ok med betjening,
linse-billedkvalitet, forskellige optagemodes osv osv.

Hvis du gerne vil ha den ekstra megapixel som HP'et har så tag A70 i
stedet og køb ved samme lejlighed de 256 Mb hukommelse som er næsten
uundværlige til et kamera i den kaliber, så er prisen stadig den samme
for A70 og HP 735 incl hukommelse

mvh og pøj pøj

Jesper Brunholm

Fra : keldorff

Dato : 14-08-03 08:38

tak

Fra : Ole Frederiksen

Dato : 13-08-03 19:03

"keldorff" <keldorff@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> Imorgen skal jeg købe et digitalkamera. Jeg ved ikke om jeg skal vælge
> Canons A60 eller HPs 735.
>
> Hvad vil I anbefale?

Jeg har et HP 735, og hvis jeg kunne gøre det om idag ville jeg finde lidt
ekstra penge og købe et A70 i stedet.

Skærmen på HP735 er ikke så god, og den hakker MEGET ved mindre godt lys og
evt. zoom. Jeg gav 1999kr for HP´en, men så skal man jo ud og have
opladelige batterier, batterilader og et etui.

Hvis alt dette følger med til A60 og A70, så koster HP´en jo ca. 500kr mere
end prisskiltet i forretningen.

M.v.h. Ole Frederiksen

Fra : Henrik Münster

Dato : 15-08-03 22:08

Ole Frederiksen <olebaltzer@hotmail.com> wrote:

> [...]
> opladelige batterier, batterilader og et etui.
>
> Hvis alt dette følger med til A60 og A70, så koster HP´en jo ca. 500kr mere

Det følger heller ikke med til Canon A60 og A70. Men når kameraerne
bruger almindelige AA-batterier, så kan man trøste sig med, at opladeren
kan bruges til batterier til andre elektriske ting i huset. Særligt hvis
man har børn, kan det være en fordel at bruge opladelige batterier til
deres legetøj i stedet for at skulle købe nye hele tiden. Og så er det
billigere at købe nye batterier til kameraet, når de opladelige er slidt
op. Kameraer med specialbatterier har normalt batteri og oplader med i
prisen. Til gengæld kan opladeren ikke bruges til andet, og når
batteriet er slidt op, er det forholdsvis dyrt at købe et nyt. Også hvis
man købe uoriginalt.
--
Henrik Münster
Esbjerg