hvad er det?
Fra : Martin Ammentorp

Dato : 13-08-03 15:34

Hej alle

HD/bibliotek/receipts er fyldt med .pkg filer

Skal de pakkes ud? Eller klarer systemet selv det?

venlig hilsen

Martin

--
MA @ 55.01.46N/11.50.39E - www.ammentorp.org - fjern xyz fra mailadresse

--and don't forget to boogie

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 13-08-03 17:02

Martin Ammentorp <martin@xyzammentorp.org> wrote:

> HD/bibliotek/receipts er fyldt med .pkg filer

Maggie-terninger!
--
Poul

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 13-08-03 19:15

Poul Skovmand Thingholm <fjern_pst@phenomen.dk> wrote:

> Maggie-terninger!
> --

Sikken soup (jeg fristes til at skrive MacSoup) vi kan lave

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 13-08-03 23:57

Martin Ammentorp <martin@xyzammentorp.org> wrote:

> Hej alle
>
> HD/bibliotek/receipts er fyldt med .pkg filer
>
> Skal de pakkes ud? Eller klarer systemet selv det?

Det er kvitteringer for allerede installerede opdateringer. Mac OS X
bruger dem til at holde styr på, hvilke opdateringer der er installeret.
Hvis du får bøvl med f.eks. QuickTime (bare et eksempel) kan du slette
kvitteringen fra den sidste opdatering og så vil den dukke op i
Softwareopdatering igen, da systemet ikke ved at den allerede er
installeret. På den måde kan du tvinge en reinstallation af en
opdatering.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 14-08-03 06:59

René Frej Nielsen <spam02@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> Softwareopdatering igen, da systemet ikke ved at den allerede er
> installeret. På den måde kan du tvinge en reinstallation af en

Tusind tak for en fin forklaring (dk.edb.mac er bare kanon!)

venlig hilsen

Martin