Bordeaux
Fra : Henrik Reinholdt

Dato : 13-08-03 15:15

Vi er nogle stykker der skal på Slotsferie på Château Gourran i bordeaux.
Og så er det jeg godt kunne tænke mig at høre!!! Hvad er der se i det område
og hvad skal man absolut ikke gå glip af???

MVH
Henrik Reinholdt

Fra : Henrik Reinholdt

Dato : 14-08-03 16:18

Er der slet ikke nogen i denne her gruppe der har været i Bordeaux???

Fra : Jan Bøgh

Dato : 14-08-03 17:22

Henrik Reinholdt wrote:
> Er der slet ikke nogen i denne her gruppe der har været i Bordeaux???

I tankerne - tit!

vh
Jan

Fra : DJ Bobo

Dato : 14-08-03 17:40

On Thu, 14 Aug 2003 18:21:44 +0200, "Jan Bøgh" <jan@boegh-dot-net>
wrote:

>I tankerne - tit!

Enig, men vejret afholder jo een fra at besøge stedet. Da vi for et
par uger siden var på ferie i Monaco (34 grader), var der 17-18 grader
i Bordeaux-området!

/Mogens

Fra : Jan Bøgh

Dato : 14-08-03 18:15

DJ Bobo wrote:

> Enig, men vejret afholder jo een fra at besøge stedet. Da vi for et
> par uger siden var på ferie i Monaco (34 grader), var der 17-18 grader
> i Bordeaux-området!

....og som hyppig vinturist har jeg det problem, at Bordeaux stort set
enslydende er blevet beskrevet som værende nærmest ugæstfri og fyldt med
arrogante vindyrkere.

vh
Jan

Fra : Peter Loumann

Dato : 14-08-03 19:11

On Thu, 14 Aug 2003 18:40:09 +0200, DJ Bobo
<dkfritidbil@SLETTESe-mail.dk> wrote:

>vejret afholder jo een fra at besøge stedet. Da vi for et
>par uger siden var på ferie i Monaco (34 grader), var der 17-18 grader
>i Bordeaux-området!

Nu skal man ikke generalisere fra et besøg. Da jeg var på de kanter i
sommeren 1999 (Dordogne, Castelnau, Rocamadour, Pinsac (Souillac),
Limeuil, Bergerac, Ste-Foy-la-Grande, Castillon, St. Emilion, Pomerol,
Libourne, Bordeaux) var det stegende, bagende, kogende hedt med sol og
en kort byge nu og da.

Da jeg var på de kanter i juli 2001 (Angoulême, Cognac, Fouras, La
Rochelle) var det stegende, bagende, kogende hedt med sol og en kort
byge nu og da.

Summariske data på

http://home21.inet.tele.dk/pelo/egotrip_99.html
http://home21.inet.tele.dk/pelo/modvind_2001.html

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : [BitSeN]

Dato : 14-08-03 18:50

On Wed, 13 Aug 2003 16:15:06 +0200, "Henrik Reinholdt"
<henrik@mauer.dkREMOVE> wrote:

>Vi er nogle stykker der skal på Slotsferie på Château Gourran i bordeaux.
>Og så er det jeg godt kunne tænke mig at høre!!! Hvad er der se i det område
>og hvad skal man absolut ikke gå glip af???

Jeg må hellere komme lidt ud af busken, jeg har været i Cognac (ca.
100 km. nord for Bordeaux), vi var på en dagstur til Bordeaux området,
vi nåede bare ikke længere end til St. Emillion - men den må man efter
vores bedste overbevisning ikke gå glip af. Meget turistet, men en
utrolig hyggelig by.

Håber du kan bruge det lidt.

mvh
Brian

Fra : Henrik Reinholdt

Dato : 14-08-03 20:06

Og nu sidder jeg og tænker på hvorfor jeg egentligt sagde ja tak til at
komme med!!! (måske prisen 1450.- danske kroner for en uge pr/snude).
- er det virkeligt så slemt?
Skal lige siges at det først er i uge 33 år 2004 vi har lejet stedet
http://www.haux.com/boliger/gourran/bild1.jpg
http://www.haux.com/boliger/gourran/bild4.jpg .

P.S. Jeg kan bruge alt info...

Fra : Peter Loumann

Dato : 14-08-03 20:22

On Thu, 14 Aug 2003 21:06:22 +0200, "Henrik Reinholdt"
<henrik@mauer.dkREMOVE> wrote:

>Og nu sidder jeg og tænker på hvorfor jeg egentligt sagde ja tak til at
>komme med!!! (måske prisen 1450.- danske kroner for en uge pr/snude).
>- er det virkeligt så slemt?

Slemt? Det er et skønt område!

>Skal lige siges at det først er i uge 33 år 2004 vi har lejet stedet
>http://www.haux.com/boliger/gourran/bild1.jpg
>http://www.haux.com/boliger/gourran/bild4.jpg .

Nydelig lille hytte!

--