Rhododendrom
Fra : Henning

Dato : 13-08-03 14:17

Hej

Er der nogen der ved om man kan gøre et eller andet for at undgå at
rhododendrom'er bliver "bare" for neden, her tænker jeg f.eks. på om der
kunne være en måde de kunne beskæres på eller lignende???

Mvh Lene

Fra : Mars

Dato : 13-08-03 15:01

Du kan sørge at din Rhododendron får så meget lys som overhovedet muligt !
Det har osse noget at gøre med hvilken rhodo det er.
Personligt syntes jeg det er flot hvis man kan se noget af stammerne,, klip
evt de visne grene af inden under den ..stam den lidt op og sæt nogle mindre
planter neden under den !!?? bare et forslag for du kan nok ikke undgå det
hvis den er blevet lidt åben under neden..

Mvh
Ms

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 13-08-03 15:15

Mars <no@name.com> skrev i en
> [...]
det
> hvis den er blevet lidt åben under neden..

Lav aflæggere over flere år, og når de gror, skærer du den gamle helt ned
(gror igen, hurtigt). Sådan vil jeg til at gøre, eller køb nye(farver) over
flere år, og klip dem på skift.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 13-08-03 20:14

Henning wrote:

> [...]
> rhododendrom'er bliver "bare" for neden, her tænker jeg f.eks. på om der
> kunne være en måde de kunne beskæres på eller lignende???

Det er sortbetinget. I naturen bliver nogen af forældrene til vores Rho. til
små træer.

De fleste af billigeste sorter er billige fordi de vokser hurtig,
og fordi de vokser hurtigt bilver de bare forneden.