Ejerskifteforsikring - flere skader
Fra : Jens Juul

Dato : 13-08-03 12:07

Hej

Jeg ved ikke om dette er det rigtige forum - men jeg prøver.

Vi købte et hus i efteråret 2002 og tegnede en udvidet
ejerskifteforsikring. Nu viser det sig at der er et par skader på huset
jeg vil anmelde. Det drejer sig om råd i en tag rem-ende og om råd i nogle
tagspær.

Spørgsmålet er om dette er een eller 2 skader, hvis de anmeldes på samme
tidspunkt. Skaderne er opstået uafhængigt af hinanden - den ene fordi
taget havde været utæt engang. Den anden en følgeskade af mangelfuld
vedligeholdelse.
Der står intet i policen om spørgsmålet.

Håber nogen kan hjælpe.................. på forhånd tak.

Mvh Jens

Det er interessant for os fordi der er en selvrisiko på 10.000 kr pr.
skade.

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 13-08-03 12:23

"Jens Juul" <jens_juul@net.dialog.dk> wrote in message

> Det er interessant for os fordi der er en selvrisiko på 10.000 kr pr.
> skade.

Så kan du vidst godt regne med, at det samlet er 20.000 kr dine 2
skader.

Hilsen
Uffe

Fra : MAndersen

Dato : 13-08-03 13:11

"Uffe Kousgaard" <uffe@routeware.dk> skrev i en meddelelse
> "Jens Juul" <jens_juul@net.dialog.dk> wrote in message

> Så kan du vidst godt regne med, at det samlet er 20.000 kr dine 2
> [...]

Må sige at være enig med Uffe. Det er ikke tidspunktet for anmeldelse.

Omvendt, melder du at 6 vinduer er rådden i bunden af karmen, betragtes det
som een skade og een selvrisiko.

Der må stå et eller andet i police/betingelser?

mvh
MAndersen

Fra : Jens Juul

Dato : 13-08-03 14:28

> [...]
>det
>som een skade og een selvrisiko.
>
>Der må stå et eller andet i police/betingelser?
........... ja det skulle jeg også mene - men det gør der ikke. Derfor
jeg spørger her.
Men jeg er nok indstillet på at det betragtes som 2

Mvh Jens