Billigst til USA (Minnesota)
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 13-08-03 10:08

Har lovet at undersøge dette for min søster chefs datter - jowjow

Hvordan ringer man billigst til USA (Minnesota) fra Danmark? Er det
via noget forvalg, eller sådanne calling cards? Der findes jo et hav,
hvem er billigst? Personen der skal ringes til er i USA et år
(udvekslingsstudent), så jeg vil tro, at man er frisk på at købe et
"stort" kort, hvis det giver billigere priser.

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://fergusons.dk/ebeer/ - snup en øl i sommervarmen

Fra : Tarec

Dato : 13-08-03 11:41

<
<"Lasse Hedegaard" <laxxe@nospam.dk> skrev i en meddelelse
[...]
<--
<http://fergusons.dk/ebeer/ - snup en øl i sommervarmen

Jeg har en kammerat, som i flere år har haft en amerikansk kæreste (også fra
minnesota) og han har altid brugt det der telekort fra global one. Jeg ved
ikke om det er det absolut billigste, men det er det kort han har været
bedst tilfreds med.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 13-08-03 15:35

Tarec skrev:

> [...]
>ikke om det er det absolut billigste, men det er det kort han har været

Med stort besvær fandt jeg GlobaOnes hjemmeside, umiddelbart ser det
ikke ud til, at de stadig sælger kort i Danmark (jeg kunne vælge
Sverige, men ikke Danmark).

SuperTel.dk tager 0,85 øre i minuttet - døgnet rundt. Er der nogen der
kan stikke den (Tango har ikke interesse, det skal ikke være noget,
hvor man skal bruge _fast_ forvalg).

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Th Frydensberg

Dato : 13-08-03 15:57

Lasse Hedegaard wrote:

> SuperTel.dk tager 0,85 øre i minuttet - døgnet rundt. Er der nogen der
> kan stikke den (Tango har ikke interesse, det skal ikke være noget,
> hvor man skal bruge _fast_ forvalg).

www.uvtc.com 83 øre

th

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 13-08-03 16:42

Th Frydensberg skrev:

>www.uvtc.com 83 øre

De tilbyder så vidt jeg ved heller ikke telefoni UDEN fast forvalg, er
det ikke korrekt?

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Th Frydensberg

Dato : 13-08-03 16:51

Lasse Hedegaard wrote:

> De tilbyder så vidt jeg ved heller ikke telefoni UDEN fast forvalg, er
> det ikke korrekt?

Sådan som jeg læser deres hp , både med og uden .

th

Fra : Ulrich Sørensen

Dato : 13-08-03 21:41

> Med stort besvær fandt jeg GlobaOnes hjemmeside, umiddelbart ser det
> ikke ud til, at de stadig sælger kort i Danmark (jeg kunne vælge
> Sverige, men ikke Danmark).

....jo de sælges på posthuset...

/Ulrich

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 13-08-03 17:07

Hej Lasse

Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk> wrote:

>Hvordan ringer man billigst til USA (Minnesota) fra Danmark?

Prøv at kigge her:

http://www.tele-link.dk

Det fungerer efter "call back" princippet, og er utroligt nemt at
anvende. Prisen til USA er 50 øre/minut. Kræver at man har et
betalingskort.

Eller måske dette er en mulighed:

Hvis begge parter har adgang til ADSL, eller tilsvarende, så er det nu
muligt at ringe globalt helt gratis ! - Nå ja ja, intet er gratis, det
kræver at man indkøber 2 stk. IP telefoner til en samlet pris for begge
på 130,- $ Men nå de er anskaffet, så er det bare at snakke løs ganske
gratis.
Kig her: http://www.sipphone.com/tiki-page.php?pageName=SIPhone%20Home

--
M.v.h. Ole®

"Skik følge, eller land fly"

Fra : H_Luchter

Dato : 13-08-03 20:36

Vær opmærksom på, at visse selskaber takserer i hele minutter, hvor andre
selskaber takserer i sekunder.

Fra : Pongo

Dato : 14-08-03 00:28

H_Luchter wrote:
> Vær opmærksom på, at visse selskaber takserer i hele minutter, hvor
> andre selskaber takserer i sekunder.

Jeg tror lidt at det er en skrøne. Kan nogen give et eksempel på
selskaber der runder af til hele minutter ?

/Klaus

Fra : H_Luchter

Dato : 14-08-03 08:43

De selskaber, jeg tænker på, runder ikke **AF*; de runder **OP**. Altså: 1
minut og 11 sekunder koster 2 minutter.

Fra : Pongo

Dato : 14-08-03 17:13

"H_Luchter" <Lucrter@dk> skrev i en meddelelse

> De selskaber, jeg tænker på, runder ikke **AF*; de runder **OP**.
Altså: 1
> minut og 11 sekunder koster 2 minutter.

OK - det var egentlig også det jeg tænkte på, selv om jeg kom til at
skrive noget andet. Jeg kender dog stadig ikke nogen selskaber der
afregner efter påbegyndte hele minutter.
Et eksempel eller to ville være interessant. Jeg mistænker at historien
stammer fra den gang, hvor man stadig afregnede efter takst-impulser i
dele af nettet. Da det nok kun er TDC der er gamle nok i Danmark til at
have benyttet impuls-taksering, tvivler jeg på at oprunding forekommer.
Det forhindrer selvfølgelig ikke forskellige sælgere i at lade myten
leve videre.
Måske er der nogle af de faverige kort, som man kan finde i skufferne
hos diverse kioskejere, der benytter sådanne trick. Der findes mange
exotiske kort, og de er nok ikke alle lige stuerene.

/Klaus

Fra : TBC

Dato : 25-10-03 02:01

> Vær opmærksom på, at visse selskaber takserer i hele minutter, hvor andre
> selskaber takserer i sekunder.

Jeg har brugt UWT (dvs. Tele-link som er det danske agentur for UWT) meget
da min bror var 3 måneder i Guatemala og USA. De takserer de minutter og
sekunder man taler, og runder hverken op eller ned.

Det var er en god og billig løsning jeg kun kan anbefale, man kan endog
trigge et callback fra internettet, eller bare kode acces nummeret ind på
sin telefons hukommelse og oprette favorit numre på UWT's servere så man kun
behøver at taste f.eks 1# for at opnå forbindelse til modtageren når
callback er sket (tager typisk ca 4-5 sekunder efter trigger af callback)

De bruger svjv IP imellem de lokale centraler (Den her i DK, og så f.eks den
i Minnesota), så kvaliteten er fin.

Hvis man vil følge med i sit forbrug er der rig mulighed for det på deres
hjemmeside, hvor hvert eneste opkald bliver specificeret ud til mindste
detalje.

Beløbet bliver hævet i $ hver måned på f.eks ens Visa kort. (hvis man altså
overhovedet har haft et forbrug), og opsiges automatisk hvis det har været
inaktivt i 6 måneder.

TBC

Fra : Poul Nielsen

Dato : 14-08-03 21:17

Smarttravel telekort

http://www.smarttravel.dk

71 øre eller 42 øre (+lokaltakst) til USA

Købes på posthus. Virker fint

Poul

Fra : TBC

Dato : 25-10-03 01:46

> [...]

> kræver at man indkøber 2 stk. IP telefoner til en samlet pris for begge
> på 130,- $ Men nå de er anskaffet, så er det bare at snakke løs ganske

Hvis begge parter med betalt internet forbindelse, så har de vel også en PC,
og så kan de bare spare IP telefonerne væk og "nøjes" med f.eks bare Skype
(www.skype.com) på PC'en. Lydkavliteten er faktisk bedre end almindelig
fastnettelefon, såfremt man benytter ordentlige mikrofoner.

TBC

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 14-08-03 15:44

Hej - igen ?

Sendte nedenstående indlæg igår, men kan ikke se det idag, der har været
problemer med den newsserver jeg bruger, så for en sikkerhedsskyld lige
een gang til:

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 18-08-03 12:41

Ole Rasmussen skrev:

>Sendte nedenstående indlæg igår, men kan ikke se det idag, der har været
>problemer med den newsserver jeg bruger, så for en sikkerhedsskyld lige
>een gang til:

Det første indlæg _var_ nået frem.

>http://www.tele-link.dk

Vælger jeg at lade være med, da gutten bag har mailet mig privat, uden
at angive hans tilhørsforhold dertil. Det virker utroligt useriøst på
mig (som jeg har skrevet tilbage til ham).

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Poul Nielsen

Dato : 14-08-03 21:19

Smarttravel telekort

Fra : Christoffer K

Dato : 16-08-03 08:46

Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk> wrote
> Hvordan ringer man billigst til USA (Minnesota) fra Danmark?

Man kan ringe rigtig billigt til USA med et prepaid calling card
(Millennium) fra 1st4phonecards. Hvis man bruger sin fastnettelefon
fra DK og samtidigt betaler lokal samtaletakst (ca. 0,20/0,10 kr./min
henv. dag/aften) bliver minuttaksten derudover kun €0,023.

> Er det via noget forvalg, eller sådanne calling cards? Der findes jo et hav,
> hvem er billigst?

Der findes i øvrigt en udmærket prisberegner på
http://www.callcalc.com (indeholder dog kun sammenligninger af
1st4phonecards sortiment af telekort).

> så jeg vil tro, at man er frisk på at købe et
> "stort" kort, hvis det giver billigere priser.

Der er en lille progressiv rabat, når man køber flere Millennium-kort
på én gang (hvert kort har værdien €15 - der findes ikke et stort).

Christoffer K.

Billige kort til udlandstelefoni og gratis SMS til udlandet via
nettet:
http://www.drej.180grader.dk