Pumpe til vand fra brønd
Fra : Lars Knudsen

Dato : 13-08-03 09:04

Hejsa,

Er der nogen der kan anbefale en el-pumpe (230V model + meget gerne sted at
købe) der kan pumpe vand op fra cirka 3 meters dybde (en brønd) og levere et
tryk der gør det oppumpede vand brugbart til havevanding ned håndsprøjte og
vippevander?

** Lars

Fra : Børge Larsen

Dato : 13-08-03 09:20

Harald Nyborg

Fra : René Hansen

Dato : 13-08-03 10:29

> [...]
et
> tryk der gør det oppumpede vand brugbart til havevanding ned håndsprøjte

Husvandværk eller dykpumpe, Harald Nyborg eller nærmeste byggemarked

Ren

Fra : E.Jensen

Dato : 13-08-03 17:05

"René Hansen" <spamjunkies@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> et
> og

> Husvandværk eller dykpumpe, Harald Nyborg eller nærmeste byggemarked

Hej Lars

Jeg vil lige gøre dig opmærksom på,at hvis du vil bruge et husvandværk til
havevanding over længere tid skal du være forberedt på, at der også kommer
en pæn hilsen fra din el-værk.

Vi har pt. et husvandværk a la de modeller fra Harald Nyborg - bruges til
almindelig husholdning. Det har betydet, at vores el-regning er steget
temmelig pænt i forhold til den gl. vandpumpe vi havde før.
Vores pumpe kører bare vi tapper et glas vand - så du kan selv forestille
dig, at den vil køre permanent hvis du vander din have....

Vores husvandværk går på pension i næste uge (når vvs-eren kommer fra
ferie) - og gå overgår vi til vandværksvand. Når vaskemaskinen kører er den
begyndt få relæet til at slå fra - og jeg orker altså ikke at holde øje med
hvornår vaskemaskinen tager vand i og så sikre, at relæet ikke er slået fra
(for at undgå tørvask).

Bare en erfaring fra en forhåbentlig snart tidligere husvandværkejer.

venlig hilsen
E. Jensen

Fra : Sørensen

Dato : 13-08-03 18:49

> [...]
et
> tryk der gør det oppumpede vand brugbart til havevanding ned håndsprøjte

De fleste byggemarkeder sælger et "hjemmevandværk" til omkring 1000kr som
både kan suge og give et tilfredsstillende tryk.
Det er De færeste dykpumper der kan give et ordentligt tryk (ca. 4
bar=40meter vandsøjle)

vh.
Sørensen

Fra : Carsten Holck

Dato : 13-08-03 21:52

Lars Knudsen wrote:
> [...]
> brønd) og levere et tryk der gør det oppumpede vand brugbart til
> havevanding ned håndsprøjte og vippevander?

De fleste byggemarkeder (Bauhaus/Silvan..) har små "vandværker" til det
formål komplet med hydrofor og pressostat til ret rimelige priser.
/carsten

Fra : Anelco El - Anlæg Ap~

Dato : 14-08-03 08:49

> [...]
et
> tryk der gør det oppumpede vand brugbart til havevanding ned håndsprøjte

En ganske almindelig dykpumpe fra Aldi eller Harald Nyborg
skulle kunde løse problemet.
Findes fra ca. 300,00 kr og opefter.

--
Mvh. Ove

Fra : Sørensen

Dato : 14-08-03 17:47

Fra : Jørn Larsen

Dato : 17-08-03 16:00

Hvis man kigger i Ide-nyt så har de af og til en annonce om et "husvandværk"
det er en pumpe, som kan suge vandét op (i et vis højde) så prøv kigge i
idenyt...

Fra : Biker Mike

Dato : 22-09-03 23:49

De kan med fordel købes i Sverige.